Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Beneficios de bailar para a saúde

Bailar é un exercicio marabilloso para todas as idades, que achega numerosas vantaxes físicas e psicolóxicas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 22deXaneirode2016
Img bailar hd Imaxe: pressmaster

O baile, en todas as súas disciplinas e niveis, incluso o practicado no salón de casa, é unha maneira moi saudable de manterse en forma. Pero, ademais, é divertido e proporciona unha sensación de satisfacción e alegría, entre outras vantaxes. Neste artigo explícanse cales son algúns dos beneficios do baile na saúde e como o ballet axuda ao desenvolvemento dos máis pequenos da casa.

Img bailar art
Imaxe: pressmaster

Salsa, disco, reguetón, electrónica ou clásica. Dan igual as preferencias musicais. Bailar, sexa cal for o son, achega innumerables beneficios para a saúde. Pero hai que ser constante, coma se dunha disciplina deportiva tratásese. Bailar non deixa de ser unha actividade aeróbica e por iso mellora a saúde cardiovascular, axuda a perder peso e aumenta o rendemento físico. Ademais, incrementa a flexibilidade, a forza e a resistencia muscular. Pero as súas bondades non quedan no plano físico. Os especialistas e quen o practican aseguran que bailar é un exercicio marabilloso que proporciona diversos beneficios na esfera psicolóxica e emocional.

Os beneficios do baile

A danza axuda a conectar cun mesmo: á vez que un se move, vanse espertando emocións, ás veces, reprimidas, facilitando a súa expresión de forma natural. Como fomenta a espontaneidade, é unha boa maneira de deixar saír a creatividade que un leva dentro.

Cando se practica en compañía, o baile axuda a socializarse e a evitar o illamento que sofren moitas persoas maiores

Outros dous aspectos relacionados co baile son sensación de felicidade e alegría. Non hai ninguén que baile e non esgrima, pouco ou moito, un sorriso no seu rostro. E é que esta é unha actividade pracenteira e relaxante, que axuda a apartar os problemas por uns momentos e, en consecuencia, diminúe os niveis de tensións. Algúns estudos sinalan que bailar reduce os niveis de dopamina e aumenta os de serotonina, principal neurotransmisor relacionado co estado de ánimo, o que se traduce nunha sensación de benestar. Estas mesmas hormonas están relacionadas co estado de ánimo, motivo polo cal podería ser eficaz para previr cadros de depresión leve.

Ademais, cando se practica en compañía, axuda a socializarse e evitar o illamento, este último asunto, moi importante para as persoas maiores que están soas. Asistir a clases de baile contribúe a mellorar as relacións interpersoais, tanto en pequenos como en maiores, e favorece o desenvolvemento de habilidades sociais e facer amigos.

Da mesma maneira, experimentar progresos no baile achega confianza nun mesmo e sobe a autoestima, aspectos que se trasladan a todos os ámbitos da vida dunha persoa. Iso xera ilusión, clave para vivir mellor.

No plano cognitivo, os bailes estruturados, que requiren de determinados pasos e movementos, axudan a manter a axilidade mental, a tomar decisións, a fomentar a memoria e a crear conexións alternativas no cerebro. Así, o baile é un exercicio cognitivo estimulante que permite ao cerebro compensar a perda cognitiva e enfrontarse mellor aos problemas do envellecemento.

O ballet nos máis pequenos

Para os máis pequenos, a danza clásica ou ballet non é só unha actividade física onde a través da cal poden adquirir elasticidade, equilibrio ou consciencia corporal, senón que a axuda a “desenvolver a súa personalidade”. Así de categórica é Mònica Espàrrach, profesora da Royal Academy of Dance do Reino Unido, que ten máis de 13.000 membros repartidos por todo o mundo.

A través do baile, os máis pequenos desenvolven capacidades físicas e intelectuais que influirán no seu crecemento como persoa

A través do xogo, explica esta especialista, o neno desenvolve capacidades físicas e intelectuais que influirán directamente no seu crecemento como persoa e que lle axudarán na toma de decisións nas distintas situacións da súa vida diaria. “A danza, ao ser unha actividade física que require moito control, fai que o alumno desenvolver capacidade de análise, observación, experimentación, tenacidade, actitude positiva cara á aprendizaxe, capacidade de esforzo e concentración, e a ter disciplina”, concreta. Ademais, é de gran axuda para os menores con dificultades para exteriorizar sentimentos, quen sofren timidez ou os que teñen unha baixa autoestima.

Iniciarse no ballet pronto (sobre os 4 anos), cando o sistema locomotor ten gran facilidade para adquirir o movemento e a técnica, é moi proveitoso. Pero a calquera idade achega innumerables beneficios. “A partir dos 12 anos, coincidindo co inicio da adolescencia, as nenas sofren moitos cambios físicos que fan que, a miúdo, deban volver establecer aspectos aprendidos, como o equilibrio. É unha etapa onde experimentan un crecemento moi rápido e onde a musculatura se alonga moi velozmente. O ballet achega forza e elasticidade, o que axuda a sufrir menos lesións”, expón esta profesora.

En resumo, esta experta afirma que, a calquera idade e en calquera nivel, a práctica do ballet favorece a circulación sanguínea e o sistema respiratorio,
a eliminación de graxa, a corrección de malas posturas, a elasticidade, a coordinación, a axilidade e o equilibrio, o fortalecemento e alongamento da columna, os reflexos, a musicalidad e a expresión corporal, a corrección de problemas físicos como os pés planos, a exteriorización de sentimentos, a concentración e a autoestima.

Con todo, “é moi importante iniciar a sesión con quecemento gradual e movementos suaves de todas as articulacións, seguido cunha parte máis aeróbica, para que glicosa e osíxeno cheguen aos músculos, aumente a temperatura corporal e a velocidade de transmisión de información das terminacións nerviosas, para mellorar a coordinación e evitar lesións. Só así se prepara o corpo de maneira adecuada para empezar unha clase”, puntualiza Espàrrach. De igual modo hai que facer un paulatino arrefriado da musculatura e baixar o ritmo cardíaco antes de dar por finalizada cada sesión.

Esta experta anima aos proxenitores a facer unha reflexión: “Estamos nunha sociedade na que os fillos teñen que ser os mellores en todo e, nunha actividade como a danza, non todos teñen as mesmas condicións físicas e intelectuais. Os profesores de baile traballamos co obxectivo de resaltar ao máximo as cualidades dos nosos alumnos e de conseguir que melloren naqueles aspectos onde presentan máis dificultades. Con todo, é fundamental que a aprendizaxe sexa evolutivo, con máis ou menos rapidez, que gocen do ballet e que teñan moita seguridade neles mesmos”. Tamén lles suxire que, no momento de escoller escola de baile, estúdense ben as ofertas das distintas academias e non se opte só polo prezo ou a proximidade, senón que lles convida a ser un pouco máis críticos ao facer a elección.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións