Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Camiñar, máis cardiosaludable que correr?

Camiñar e correr son exercicios beneficiosos para a saúde, pero non na mesma medida, como mostran datos científicos

img_caminar o correr corazon hd

Tanto correr como camiñar son actividades saudables que coidan do corazón. Pero aínda que ambas proporcionan beneficios ao organismo, camiñar conta con algunhas vantaxes máis: entre elas, menor risco de lesións, menos desgaste e máis aspectos positivos a nivel cardiovascular. Son as virtudes do chamado power walking ou camiñar a paso lixeiro, un deporte cada vez con máis adeptos que os cardiólogos recomendan porque reduce factores de risco considerados clave, como se detalla a continuación.

Imaxe: yekophotostudio

Beneficios cardiovasculares de camiñar e correr

“Camiñar axuda a reducir os principais factores de risco cardiovascular, como son a obesidade, a hipertensión e a diabetes”, explica o doutor Carlos Macaya, presidente da Fundación Española do Corazón (FEC). “Ademais, demostrouse que tamén contribúe a un aumento do ton muscular e axúdanos a controlar a tensión emocional“, engade.

Todos eses beneficios son comúns aos que se poden obter co running, pero, segundo os cardiólogos, camiñando a un determinado ritmo poténcianse máis. E as investigacións ratificárono con números. Segundo un estudo publicado na revista Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology, cando se gasta a mesma enerxía andando que correndo, correr diminúe o risco de hipertensión nun 4,2% mentres que camiñar faino nun 7,2%.

E non é o único beneficio desta práctica sobre a de correr. Tamén baixa de forma máis eficiente os niveis de colesterol: mentres que correr pode supor unha redución dos niveis de colesterol de ata un 4,3%, camiñando poden baixar mesmo máis, ata un 7%. Ademais, en termos xerais, camiñar reduce o risco de enfermidades cardíacas en maior medida que correr: un 9,3% fronte a un 4,5%, segundo o mesmo traballo científico.

Como camiñar para multiplicar os beneficios

Aínda que pasear sexa unha das prácticas máis recomendadas polos especialistas, estes advirten que para obter beneficios cardiovasculares non basta con camiñar de calquera xeito.

Para empezar, a frecuencia é fundamental. Débese pasear de tres a catro veces á semana durante uns 45 minutos para poder notar as súas vantaxes.

Pero tamén a intensidade é clave. Os beneficios só obtéñense se se camiña a paso lixeiro. Como referencia, deberíase camiñar a un paso que rolde o 60% da frecuencia cardíaca máxima, o que equivale a un ritmo áxil aínda que, ao mesmo tempo, cómodo, que non esixe demasiado esforzo.

En canto á postura, tamén é importante. A cabeza debe estar ergueita, mantendo a vista uns 20 metros por diante. E se é posible, o idóneo é que as costas permaneza recta sen que por iso a postura sexa ríxida, cos ombreiros relaxados. Os pés deben manterse á mesma distancia que o ancho dos ombreiros.

E, por último, hai que prestar atención á respiración. Esta debe ser fluída. O conveniente é respirar rítmicamente para osixenar ben o organismo.

Camiñar: recomendado para a rehabilitación cardíaca

Pasear a bo ritmo axuda a manter en forma o sistema cardiovascular, en especial se se combina esta práctica cunha alimentación saudable. E a recomendación non só é válida para quen gozan de boa saúde e queren previr problemas de corazón.

Á maioría dos pacientes que xa sufriron algún evento cardíaco tamén se lles aconsella camiñar a paso lixeiro. Andar é parte da súa rehabilitación cardíaca porque mellora a resposta do corazón ao esforzo. Isto sucede debido a que aumenta o tamaño das cavidades deste órgano e, por tanto, a cantidade de sangue en cada latexado, incrementando o transporte de osíxeno e sustancias nutritivas.

En calquera caso, antes de realizar calquera exercicio, convén consultar co médico por se cre conveniente dar algunha pauta.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións