Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cando os ollos se cansan

Preto do 75% dos usuarios de computadores padecen a denominada síndrome de fatiga visual

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 19deXuñode2011
Img ojos se cansan hd Imaxe: gbh007

Usar libros electrónicos e computadores, e mesmo ler durante moitas horas en formato papel, pode provocar cansazo visual. Tensión, pesadez de ollos, escozor ocular, visión borrosa ou dobre, dor de cabeza ou ansiedade son algunhas dos sinais da síndrome de fatiga visual. Para minimizar as consecuencias, o Consello Xeral de Colexios de Ópticos-Optometristas de España elaborou un decálogo para unha correcta saúde visual, sobre todo, cando se utilizan dispositivos electrónicos. Neste artigo explícase que significa a fatiga ocular e achéganse dez consellos para evitar danar a vista.

O termo médico para definir a fatiga ocular é a astenopia. É a resposta ante un esforzo muscular prolongado. Os seus principais síntomas son: escozor ou sensación de quemazón nos ollos, enrojecimiento, lagrimeo e maior sensibilidade (á luz, ao vento…); alteracións visuais como dificultade de enfoque, vista borrosa ou ver manchas no campo visual; e outros problemas asociados, como cefalea, mareos, dor cervical ou contracturas nas costas. A maioría deles están asociados a hábitos inadecuados, como manter unha mala postura diante do computador, a un exceso de horas de uso ou a outros factores, como unha mala iluminación ou abundancia de reflexos na pantalla.

Ollos cansos polo esforzo

Todas estas manifestacións fanse máis patentes ao final do día, sobre todo se se investiron moitas horas en ler, conducir, estar diante do computador ou ver moito a televisión, en actividades que precisen demasiada concentración, como coser ou debuxar e, mesmo, se se permanece moito tempo en ambientes cargados de fume. A pesar de que os especialistas dos Colexios de Ópticos e Optometristas aseguran que en xeral non son sinónimo de enfermidade, hai que descartar que non os provoquen outras alteracións oftalmológicas, motivo polo cal se fan necesarias as revisións periódicas.

Un dos motivos polos que un neno se achega demasiado á pantalla é porque non ve ben, como sucede coa miopía

Na actualidade, a utilización de dispositivos electrónicos aumenta de maneira progresiva. Xa sexa en forma de entretemento ou para traballar, o uso de tabletas, libros electrónicos ou computador persoal é frecuente para moitos consumidores. E co consecuente uso prolongado, incrementáronse as molestias oculares. A miúdo, defectos visuais non asumidos ata agora ou entendidos como leves, como a vista cansa, ademais de alteracións no enfoque dos obxectos, contribúen ao desenvolvemento de molestias oculares.

Como evitar a fatiga ocular: dez consellos básicos

O Consello Xeral de Colexios de Ópticos-Optometristas lanzou un conxunto de consellos básicos para o desenvolvemento de calquera actividade onde a vista xogue un papel importante, como é o feito de pasar horas diante dunha pantalla de computador.

  • 1. Descansar de maneira periódica, un mínimo de cinco minutos por cada hora de lectura ou actividade que precise un esforzo visual.
  • 2. Os problemas oculares débense ao mantemento da mesma distancia e a mesma actividade. Para descansar a vista, hai que alternar as distancias de visión, de preto (pantalla) a lonxe (mirar pola xanela) e viceversa.
  • 3. A concentración provoca unha diminución no parpadeo, de 20 veces por minuto en condicións normais a só 5. Hai que lembrar a súa importancia e facelo de forma consciente cada hora (realizar 10 parpadeos completos alternados con parpadeos rápidos durante uns segundos e, despois, facer un descanso duns instantes cos ollos pechados). Se aínda hai sensación de ollos secos, pódese recorrer a un colirio.
  • 4. Suavizar o brillo e o contraste da pantalla mellora a visualización do texto. Axuda tamén diminuír a luz ambiental.
  • 5. É mellor traballar con luz natural, a pesar de que o seu exceso é tamén daniño. Evitar colocar a pantalla de fronte ou de costas a unha xanela ou outra fonte de luz directa. A mellor opción é a iluminación lateral para sortear os reflexos.
  • 6. A frecuencia de actualización da pantalla (en propiedades da pantalla/opcións avanzadas) debería estar entre 70 Hz – 75 Hz.
  • 7. Colocarse a unha distancia duns 60 cm da pantalla do monitor e un pouco por baixo do nivel dos ollos. Neste punto merecen mención aparte os nenos, xa que pola súa estatura, máis baixa, pódelles quedar demasiado elevada. A distancia que se debe manter co libro electrónico oscila entre 35 e 40 cm dos ollos.
  • 8. Axustar o tamaño da letra para que sexa máis cómoda.
  • 9. Se se está canso, é mellor non usar medios electrónicos.
  • 10. Acudir ao óptico-optometrista para revisar a saúde visual cada ano.

Os ollos dos pequenos usuarios

Quen non ouviu afirmacións como “non te achegues tanto á pantalla” ou “non mires a tele tan preto”? A pesar de que tales aseveracións son habituais nas persoas que coidan dos máis pequenos, os danos que se lle asocian non se sustentan en ningunha evidencia científica. Desde a Academia Americana de Oftalmoloxía aseguran que non hai por que preocuparse, xa que ver a televisión de preto ou de lonxe non provoca ningún mal físico aos ollos.

Este hábito si xeraría fatiga visual, sobre todo, se se está moi preto da pantalla ou se mira desde ángulos que fagan forzar a visión. Para darlle tregua á vista, os expertos estadounidenses son claros: apagar a televisión e descansar. Con todo, hai que vixiar ao neno que se achega “demasiado” á pantalla porque pode ser que non vexa ben, como sucede coa miopía.

Alusión aparte son as consecuencias que produce. Os últimos datos dispoñibles apuntan que os menores que pasan máis de catro horas diante do televisor teñen maior probabilidade de desenvolver sobrepeso, de ver actos violentos que desencadeen medos ou de fomentar condutas agresivas, entre outras.

Demasiado tempo diante das pantallas?

Tamén se carece, de momento, dalgunha evidencia científica que sinale que un uso dilatado do computador cause dano nos ollos. A pesar de que as molestias e trastornos visuais son habituais, tamén son, a miúdo, temporais. E aínda que a cifra de afectados de astenopia é elevada, desde a Academia Americana de Oftalmoloxía aseguran que ningún destes síntomas reviste gravidade.

Da mesma maneira, afirman que a fatiga visual empeora ou se fai máis evidente cando hai falta de soño: os ollos están máis sensibles ou se arroiban máis rápido. É durante o descanso nocturno cando os ollos repousan para poder facer fronte a unha nova xornada. Unha irritación prolongada pode terminar en infección, sobre todo, se se empregan lentes de contacto.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións