Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco consellos postnavideños para coidar o teu corazón

Retomar rutinas saudables tras os excesos do Nadal é fundamental para manter en boa forma a saúde cardiovascular

img_cinco consejos cuidar corazon hd

Durante o Nadal tense o san costume de gozar dos amigos e a familia, pero a maioría tamén aproveita para pór en práctica outros hábitos menos saudables. Descansar pouco, comer máis graxas saturadas, esquecer as rutinas deportivas e tomar algunha copa de máis son algúns dos clásicos destas festas. Para que o corazón non sufra os excesos, agora é o momento de reconducir estes costumes. Estas son algunhas pautas postnavideñas que axudarán a polo en forma de novo.

Imaxe: sebastiangauert

1. Dieta sa e lixeira

Os españois gañamos entre dous e cinco quilos de peso durante o Nadal, segundo calculou un recente estudo realizado polo Grupo NC Saúde. E para coidar o corazón, o idóneo é manter baixo control o sobrepeso. De feito, a obesidade é un factor de risco cardiovascular, en especial se se trata de obesidade abdominal, que é a que afecta en maior medida ao corazón. Por iso convén perder eses quilos de máis, para o que é posible seguir dietas cardiosaludables que inclúan alimentos cun índice glicémico baixo, que non producen altos niveis de azucre no sangue. Un bo exemplo é a dieta rica en vexetais e en cereais integrais xunto ao consumo moderado de peixe, aves, lácteos e ovos e pequenas cantidades de carnes vermellas.

2. Reducir o consumo de alcol
“Diversos traballos, como ‘The Holidays as a Risk Factor for Death’, realizado pola Universidade de Duke (Estados Unidos), demostraron que o Día de Nadal é o que rexistra máis mortes por fallo cardíaco de todo o ano, seguido do 26 de decembro e do 1 de xaneiro”, explica o doutor Miguel Anxo García-Fernández, membro da Sociedade Española de Cardiología (SEC). Refírese a o que se coñece como a síndrome do corazón en vacacións, un evento cardiovascular que se diagnosticou por primeira vez hai 37 anos e que está relacionado co consumo excesivo de alcol nun día determinado como Nadal ou Ano Novo.

A toma excesiva de bebidas alcohólicas pode danar o corazón porque o alcol é un tóxico para o músculo cardíaco. Tanto que pode chegar a debilitalo e causar a enfermidade denominada miocardiopatía dilatada, provocando nos paciente síntomas de insuficiencia cardíaca. Ademais, hai determinadas arritmias cardíacas relacionadas co consumo excesivo de alcol. Por iso é polo que para coidar o corazón non se abuse das bebidas alcohólicas, retomando hábitos cardiosaludables.

3. Máis exercicio
Os datos da última Enquisa Nacional de Saúde concluíron que o 35,86% dos homes e o 46,64% das mulleres son sedentarios. Pero ademais, entre quen si practican habitualmente deporte, un grupo considerable esquécese da súa rutina deportiva durante as festas por falta de tempo.

Se o sedentarismo é un dos principais inimigos da saúde cardiovascular, a actividade física é o seu gran aliada. Por iso é polo que os especialistas recomenden retomar ou comezar a practicar exercicio a diario. Para as persoas sas, aconséllase realizar exercicio aeróbico, como camiñar, andar en bicicleta ou nadar, a intensidade moderada polo menos 30 minutos a maioría dos días da semana. Os pacientes cardiovasculares benefícianse tamén da práctica de deporte, aínda que no seu caso debe ser o médico quen marque a intensidade do esforzo físico.

4. Descanso
O descanso nocturno asóciase a unha mellor saúde cardiovascular, e así o evidencian estudos como o publicado no European Journal of Preventive Cardiology. Nel púxose de manifesto esta relación ao concluír que quen, ademais de levar uns hábitos de vida saudables, dormen un mínimo de sete horas ao día, reducen ata nun 65% o risco de sufrir enfermidades cardiovasculares e ata un 83% o risco de morrer por enfermidade cardiovascular, en comparación coas persoas que non seguen ningún hábito de vida saudable. Pola contra, durmir pouco asóciase a unha maior incidencia de sobrepeso, obesidade, hipertensión e cifras de colesterol e triglicéridos elevadas. Aínda que nas festas trastórnense os horarios, volver á normalidade procurando durmir sete horas diarias é unha boa receita para a saúde cardiovascular.

5. Manter os niveis idóneos de colesterol
Ademais do aumento de peso, á volta das festas é frecuente atoparse cuns niveis de colesterol bastantes máis altos. E se están por encima do aconsellable (colesterol total por encima de 190 mg/dl e LDL por encima de 115 mg/dl na poboación xeral), convértense nun importante factor de risco cardiovascular. Por iso convén retomar unha dieta que os manteña equilibrados. “Se temos en conta que os niveis de colesterol poden incrementarse ata nun 10% durante as festas e que a metade dos adultos españois xa ten o colesterol elevado, estamos a falar dunha situación que se debe abordar e priorizar como un dos temas de saúde craves para o novo ano”, explican desde a Fundación Española do Corazón.

Como facelo? Segundo os especialistas, trátase de seguir unha dieta rica en froitas e verduras, non esquecerse do aceite de oliva (contén un tipo de graxa cardiosaludable que contribúe a manter os niveis de colesterol) e consumir peixe azul (atún, bonito, boquerón, caballa, xurelo, palometa, salmón ou sardiña) con ácidos grasos omega 3 que axudan a manter os niveis correctos de colesterol en sangue.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións