Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco craves para coidar a saúde en Nadal

Unhas festas do Nadal sen control poden traer consecuencias na saúde física e psíquica das persoas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16 de Decembro de 2016
img_5claves salud navidad hd

Os excesos tan habituais durante as festas do Nadal e o abandono dos hábitos saudables, como o exercicio físico ou as rutinas de descanso nocturno, poden ocasionar unha listaxe interminable de efectos colaterais. As consecuencias que este descontrol carrexa poden ser importantes, sobre todo en quen sofren algunha enfermidade crónica: desde uns quilos de máis ao aumento das cifras de colesterol pasando por episodios de tensións e insomnio. A continuación achéganse cinco consellos para evitar que o Nadal afecten á nosa saúde.

Img 5claves salud navidad art
Imaxe: brebca

1. Nadal sen quilos de máis

Enchentes, sobremesas interminables con doces típicos, aperitivos, ceas con amigos… Calcúlase que no período que vai desde os días previos ao Nadal, coas ceas de empresa ou de amigos, ata que se terminan estas festas, os españois gañan de media entre 500 gramos e tres quilos de peso. Por iso hai que ser comedido nos festíns para non botar a perder o conseguido o resto do ano. Tampouco hai que abandonar por completo a actividade física que pode axudar en gran mesura a paliar os efectos de tanto exceso de calorías.

Para limitar a ganancia de peso serve concienciarse de non facer máis dunha concesión por comida. Se se toma un primeiro prato de alto contido graso e calórico (salsas ou frituras), é mellor que o segundo e a sobremesa sexan máis lixeiros (froita fresca ou iogur desnatado). Ou ao revés. Se o segundo prato está cociñado con salsa, unha boa opción sería un primeiro suave (sopas, cremas, ensaladas ou minestra de verdura) e unha sobremesa lixeira. E se non se pode evitar a tentación de inxerir unha sobremesa de gran contido calórico (doces, turróns, mazapanes, polvorones), o mellor é que tanto o primeiro prato como o segundo sexan suaves.

Outro truco é servir pouca cantidade e gozar de cada bocado, pondo atención ao que se come, aos poucos, e deixar as enchentes para os días sinalados no calendario. Para o resto das xornadas, o máis recomendable é manter unha dieta equilibrada sen esquecer deixar a recado as caixas cos doces do Nadal, para evitar o picoteo con exceso de graxa.

2. O colesterol baixo control

Pero a abundancia de calorías, graxas trans, saturadas e azucre, xunto co abandono das rutinas de exercicio físico, non só traen quilos de máis. Estas desproporcións de comida e bebida habituais durante as festas de Nadal tamén poden ocasionar un aumento dos niveis de colesterol “malo” se ata un 10%, segundo sinalan desde a Fundación Española do Corazón (FEC). E as cifras elevadas de colesterol (máis de 200 mg/dL) asócianse con risco de enfermidade isquémica do corazón. Por iso é importante telo en conta, máxime, se se teñen outros factores de risco cardiovascular, como diabetes tipo 2, hipertensión ou obesidade, entre outros.

Se hai hábito de realizar exercicio durante todo o ano, non hai por que deixalo durante as festas do Nadal
Manter baixo control a este coñecido factor de risco cardiovascular é, a priori, fácil. Basta con seguir unhas pautas sinxelas para restrinxir o consumo de graxa, sobre todo saturada. Por este motivo, unha das recomendacións máis auspiciadas polos dietistas-nutricionistas é o limitar no posible embutidos, aperitivos salgados, salsas, pastelería industrial e alimentos precocinados. Tamén é aconsellable evitar a manteiga e a nata para cociñar e escoller unha graxa cardiosaludable, como o aceite de oliva.

Un dos lugares onde hai máis graxa saturada é na pel das aves, polo que se non se puido retirar antes de cociñar -que é a mellor opción-, hai que refugala antes de comerlla. Outra recomendación é escoller lácteos e derivados desnatados e queixos con baixo contido en graxa, posto que os enteiros e curados, respectivamente, teñen gran contido en graxa saturada.

3. Non abandonar o exercicio físico

Durante estes días resulta complicado resistir a tentación de probar todo tipo de bebidas, aperitivos, pratos e doces tradicionais que contribúen con facilidade a gañar peso. Por iso, co fin de frear este aumento, ademais dos consellos citados, non queda outra que manter, polo menos, as rutinas de actividade física adoitadas para queimar o exceso de calorías inxeridas.

O exercicio é un dos alicerces na consecución dun estilo de vida saudable, ademais de ser un factor fundamental no benestar mental, na prevención de enfermidades crónicas non transmisibles (obesidade, diabetes tipo 2 e hipertensión) e no tratamento de determinadas patoloxías físicas (osteoporoses, certos tipos de cancro, obesidade ou enfermidades cardiovasculares, entre outras).

Se hai hábito de realizar exercicio durante todo o ano, non hai por que deixalo. E, no caso de que non se practique, unha boa opción é incluír un aumento da actividade física no quefacer diario: ir andando aos sitios, ao traballo, baixarse do autobús ou do metro unha parada antes ou incrementar os minutos dedicados á mascota. Outra posibilidade é cambiar a sobremesa -e as súas doces tentacións- por un paseo en familia.

4. Descansar a perna solta, tamén en Nadal

Así como a actividade física axuda a liberar tensión e conciliar o soño, hai algunhas prácticas que contribúen a ter un soño reparador. Isto cobra maior importancia nestes días de celebracións onde a tensión, os abusos de comida e alcol -e tabaco nos fumadores- e os cambios de rutinas provocan unha alteración do ritmo do soño.

As pautas para descansar o mellor posible son:

  • Manter, no posible, un horario regular para deitarse e levantarse.
  • Compensar os excesos alimentarios con dietas máis lixeiras ricas en vexetais.
  • Evitar as bebidas excitantes (café, chocolate, té ou cola).
  • Seguir coa actividade física adoitada.
  • Deitarse nunha habitación escura, ben ventilada e a unha temperatura óptima (entre os 18 ºC e os 20 ºC).

5. Coidado cos cambios de temperatura

Como en toda a época hibernal, durante estes días non hai que baixar a garda e protexerse do frío en casa e na rúa. Esta medida é fundamental en persoas cunha saúde fráxil, xa sexa por idade avanzada ou enfermidade. Para non destemplarse no fogar, o mellor é abrigarse ben con calcetíns de la, unhas boas zapatillas e un xersei groso e usar unha manta para os intres de sofá. Para saír á rúa, se as temperaturas son moi baixas, é importante utilizar roupa de abrigo (con dous ou tres capas), luvas, gorro e bufanda.

O fundamental é coidarse dos cambios bruscos de temperatura para evitar os arrefriados e, mesmo, algúns eventos cardíacos en persoas moi susceptibles ao frío, a quen pode afectar máis a vasoconstricción asociada e sufrir un vasoespasmo.

A pesar de que o arrefriado é unha doenza leve, pode augar todas as festas do Nadal, posto que a súa duración habitual vai da semana aos 10-15 días. E non só iso, xa que poden presentarse algunhas complicacións como otitis, sinusitis ou outras afeccións respiratorias, en especial en quen lidan cunha ou máis enfermidades crónicas. Ante a infección dun dos membros da familia, o obxectivo será frear o seu contaxio ao resto, nese caso son útiles as normas xerais de hixiene, como taparse a boca e o nariz ao estornudar ou toser -coa manga do xersei-, utilizar panos desechables e, sobre todo, lavarse as mans con auga e xabón, que é a maneira máis fácil, barata e eficaz de frear a súa propagación.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións