Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco mitos sobre o exercicio físico que deberías desterrar

Suar queima calorías? É o ximnasio o sitio idóneo para exercitarse? O cardio é o mellor para perder peso? Descobre cal é a resposta correcta a estas e a outras dúas preguntas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 29 de Agosto de 2020
ejercicio mitos Imaxe: Pixabay

A cultura da dieta xerou un tsunami de información sobre que facer ou non cando se realiza unha actividade física. Con moita xente exercitándose en casa, debido á pandemia, volveron a xurdir recomendacións que non teñen ningún sustento científico e que só xeran frustración e desánimo. Porque non todo o que se escoita ou se le por alí é correcto. Para mostra un botón: é un mito que exista un método para reducir a graxa dunha parte puntual do corpo. Facer moitos abdominais, por exemplo, non significa que se perderá peso no estómago. Para logralo hai que facer un cambio de alimentación e combinalo con exercicio aeróbico e anaeróbico. Sobre todo hai que ter paciencia. Desvelamos algúns mitos sobre a actividade física.

❌ 1. Mentres máis súas, máis graxa queimas

A sudoración é a forma natural do corpo para regular a temperatura. Tamén intervén na eliminación de sustancias nocivas para a saúde. De acordo con diversos expertos, normalmente suamos algo máis dun litro ao día en condicións de repouso, que aumenta ata un litro por hora se realizamos algún exercicio. Os deportistas de elite, como os boxeadores ou os futbolistas, poden chegar ao catro ou cinco litros por hora.

runner deporte
Imaxe: Pexels

Ao transpirar, con todo, dificilmente perdemos graxa corporal. Unha vez que o noso corpo elimina os líquidos do organismo, estes recupéranse cando nos volvemos a hidratar. A cantidade de suor tampouco é indicativo do nivel de esforzo nunha actividade. Hai persoas que por xenética ou factores ambientais adoitan suar máis. As fajas ou actividades como ir á sauna, que prometen altos niveis de sudoración, tampouco contribúe a eliminar a graxa desexada.

A única maneira efectiva para perder graxa corporal é gastar máis calorías das que inxeres. Iso lógrase, polo xeral, cunha alimentación equilibrada e unha rutina de exercicio adecuada.

❌ 2. O exercicio é só para os mozos

A Organización Mundial da Saúde (OMS) afirma que a actividade física regular mellora o estado funcional e a calidade de vida dos adultos maiores. Para eles recoméndanse polo menos uns 30 minutos de actividade física de intensidade moderada cinco días á semana. Por tanto, o exercicio non é só para os máis novos.

Realizar unha actividade física regular axuda a contrarrestar acháquelos de diversas enfermidades entre os adultos maiores (cardiovasculares, artroses, osteoporoses, hipertensión). Ademais, co exercicio físico prevéñense as caídas. Tamén se demostrou que mellora a saúde mental e a función cognitiva dos adultos maiores e que contribúe ao tratamento de trastornos como a ansiedade ou a depresión.

❌ 3. Correr é mellor que levantar pesas

Durante moitos anos, levantar pesas relacionouse co mundo do fisicoculturismo e con corpos fóra de toda proporción física. Hoxe, con todo, demóstrase que aqueles adestramentos que se executan con pesas son beneficiosos para perder peso e non só para engrosar o músculo.

gimnasio deporte
Imaxe: stevepb

De acordo cos expertos, este tipo de actividade mellora a saúde do corazón. Pero sobre todo contribúe a manter en bo estado os tendóns, as articulacións e os ligamentos. Unido a iso, o corpo queima de calorías e mellórase a postura.

❌ 4. Non fai falta exercitarse todos os días

Darse unha malleira ao facer exercicio non é a mellor maneira para estar en forma. Cada vez que realizamos unha actividade física, o corpo tarda entre 48 e 72 horas en recuperarse, de acordo cos especialistas en deporte. Algúns expertos recomendan facer uns 150 minutos de actividade aeróbica moderada ou 75 minutos de actividade aeróbica vigorosa ao longo da semana.

Entre os exercicios aeróbicos moderados poderiamos incluír actividades como andar a paso lixeiro, nadar e mesmo cortar o céspede. Entre os exercicios aeróbicos vigorosos están correr ou xogar ao tenis. Unha maior cantidade de exercicio dá mellores beneficios á saúde, pero mesmo pequenas cantidades de actividade física son útiles.

❌ 5. En Europa facemos moito deporte

A radiografía sobre a actividade física en Europa é desoladora: case a metade da poboación (un 48,8 %) maior de 18 anos non practica ningún tipo de exercicio. A cifra chega a alarmante nalgúns países como Romanía ou Bulgaria onde o dato supera o 80 %, segundo unha enquisa da Oficina Europea de Estatística (Eurostat). Na rexión, só un 20,4 % dedica dúas horas e media á semana a unha actividade física, un 14,2 % entre dúas horas e media e cinco e só un 16,4 % exercítase máis de cinco horas semanais. Entre os países que máis deporte fai están Dinamarca, Finlandia, Suíza e Austria. En España, máis da metade da poboación non se exercita (un 51 %). A OMS recomenda polo menos dúas horas e media de actividade física á semana.

gráfico deporte europa
Fonte: Eurostat.

Etiquetas:

deporte exercicio

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións