Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Colesterol

Una dieta baixa en graxa e o exercicio físico regular diminúen os niveis en sangue desta sustancia

O colesterol é una sustancia presente en calquera organismo e imprescindible paira o seu funcionamento. Con todo, niveis elevados no sangue aumentan o risco de padecer enfermidades coronarias e constitúen un grave perigo paira a saúde, ao favorecer a acumulación de colesterol nas paredes das arterias (arterosclerosis). Una dieta baixa en graxa e exercicio físico moderado pero continuo favorece a presenza do denominado colesterol “bo”, encargado de limpar os vasos sanguíneos e destruír o colesterol “malo”.

Colesterol "bo" e "malo"

Aínda que non existen colesterois distintos, segundo o tipo de lipoproteínas -partículas esféricas formadas por proteínas e lípidos- en que este é transportado no organismo, os expertos distinguen entre colesterol ‘bo’ e colesterol ‘malo’.

En concreto, a Sociedade Española de Hipertensión denomina colesterol “malo” a aquel que vai unido á lipoproteína LDL (de baixa densidade), mentres que o colesterol “bo” sería o que vai unido á lipoproteína HDL (de alta densidade).

Colesterol “malo”. Presenta una tendencia a depositarse nas paredes dos vasos sanguíneos e aumenta cando se come moita graxa de orixe animal, queixos grasos ou embutidos. Neste caso, as lipoproteínas LDL conteñen un 47% de colesterol e poden oxidarse e converterse en axentes daniños.

Colesterol “bo”. Libera ás paredes dos vasos sanguíneos do exceso de colesterol e aumenta co exercicio físico e una dieta rica en fibra e baixa en graxa. As lipoproteínas HDL fórmanse no fígado e no intestino ricas en proteínas e conteñen relativamente pouco colesterol ao nacer.

Ademais, existen lipoproteínas de moi baixa densidade (VLDL), que transportan triglicéridos e que cando están moi altas elevan tamén os niveis de LDL, facéndoo máis denso e pequeno, cunha maior facilidade paira depositarse nas arterias.

É moi importante, por iso, coñecer os niveis de colesterol bo e contribuír á súa formación, xa que se encarga de devolver o exceso desta sustancia ao fígado paira a súa posterior destrución e reduce os riscos de padecer enfermidades coronarias ou cardiovasculares.

A Fundación Española do Corazón acepta como normais os seguintes valores:

  • Colesterol total: menos de 200 mg/dl.
  • Colesterol LDL ou malo: menos de 100 mg/dl.
  • Colesterol HDL ou bo: máis de 35 mg/dl en homes e 40 mg/dl en mulleres.
  • Triglicéridos: menos de 150 mg/dl.

“Recoméndase que a inxesta de colesterol dietético, o que se toma cos alimentos, estea por baixo dos 300 miligramos diarios ou dos 100 miligramos por cada 1.000 kilocalorías”, explica Carmen Cadrado.

Se o colesterol total ha de ser, como máximo, 200 mg/dl, débese buscar o equilibrio entre o malo e o bo, que debe presentar niveis elevados (non esaxerados) paira reducir as probabilidades de sufrir accidentes cardiovasculares. De pouco serve que o colesterol total estea dentro dos parámetros aceptados se o ‘bo’ atópase por baixo. Canto maior é a proporción de colesterol bo alto, menor é o risco coronario.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións