Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Colesterol: o eterno inimigo

Adoptar hábitos de vida saudables, con alimentación equilibrada e actividade física, reduciría a incidencia de enfermidades cardiovasculares asociadas ao colesterol

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 02deNovembrode2012
Img ejercicio colesterol listado Imaxe: John Nyberg

Á mantenta do Día Mundial do Corazón, a Federación Española do Corazón (FEC) e a Sociedade Española de Cardiología (SEC) insistiu este ano na importancia de realizar pequenos cambios nos hábitos de vida paira reducir o risco de sufrir enfermidades cardiovasculares. E é que parece que as mensaxes cardiosaludables non fan demasiada madeixa. Un estudo realizado sobre case 8.000 nenos españois revela que preto da metade xa presentan exceso de peso, como resultado da inactividade física e dunha alimentación inadecuada que, ademais, aumenta os niveis de colesterol prexudicial, un importante factor de risco cardiovascular. Neste artigo descríbense cales son as funcións do colesterol, os perigos asociados á hipercolesterolemia e as medidas paira manter a este factor de risco baixo control.

Img ejercicio colesterol art
Imaxe: John Nyberg

Aínda que o seu nome asóciase a algo nocivo paira a saúde, en realidade o colesterol é un lípido necesario paira levar a cabo moitas funcións: producir hormonas, axudar á formación da bilis e a vitamina D e manter a estrutura celular do organismo. Una parte do colesterol provén da alimentación e a outra a elabora o propio organismo. Como é una sustancia graxa (non se disolve na auga do sangue), necesita una lipoproteína que o transporte.

As dúas lipoproteínas máis coñecidas son a LDL, popularmente denominado colesterol malo, e a HDL, a fracción beneficiosa. A primeira delas é responsable do transporte do colesterol aos tecidos e, si os seus niveis son elevados, contribúe á formación de depósitos de colesterol nas paredes das arterias, dificulta o paso do sangue e aumenta o risco de arteriosclerosis, ictus e infarto de corazón. Con todo, o HDL retira o colesterol dos tecidos. Pero, cales son os niveis adecuados de cada un?

Niveis idóneos de colesterol

Os especialistas insisten en que a dieta cardiosaludable e o exercicio físico son básicos paira ter o colesterol controlado
Na interpretación dos resultados dunha análise de sangue non hai uns valores tidos por normais, xa que depende de cada un e do seu risco cardiovascular, é dicir, de si acompáñanlle outros factores de risco. Por iso, non se aconsellan os mesmos niveis a unha persoa sa, deportista e que non fume, que a outra con antecedentes de infarto de miocardio. A pesar diso, as cifras de colesterol total considéranse normais por baixo de 200 mg/ml, hipercolesterolemia entre 200 e 240mg/dl e alto si supera os 240 mg/dl.

A fracción LDL é normal cando é inferior a 100mg/dl (aínda que hai situacións que o valor desexable sexa moito menor, segundo os antecedentes clínicos da persoa e, tamén, de si coexisten outros factores de risco cardiovascular); normal-alto de 100 a 160 mg/dl; e alto por encima de 160 mg/dl. As cidras adecuadas de colesterol HDL deben ser superiores a 35 mg/dl paira o homes e 40 mg/dl paira as mulleres.

Pero iso non é todo. Un amplo estudo de 2011, editado na ‘Revista Española de Cardiología’, a publicación da Sociedade Española de Cardiología, conclúe que ter as cifras de HDL inferiores ao desexable, aumenta as probabilidades de desenvolver síndrome metabólico e, a consecuencia, enfermidade cardiovascular e diabetes mellitus tipo 2.

Nenos con colesterol elevado

Desde a Fundación Española do Corazón advirten de que cada vez é máis frecuente atopar nenos e adolescentes con niveis de colesterol alto, sobre todo, debido a estilos de vida insanos, como una alimentación inadecuada con demasiadas calorías, excesivo consumo de alimentos ricos en graxas saturadas, “trans” e de azucre e o sedentarismo. Segundo os especialistas, os valores normais de colesterol na infancia deben ser inferiores a 170 mg/dl de colesterol total e a 110 mg/dl de LDL; considérase normal-alto entre 170 e 199 mg/dl e 110-129 mg/dl de LDL; e alto cando superan os 200 mg/dl de colesterol total e 130 mg/dl de LDL.

Segundo un recente estudo levado a cabo pola Universidade de Oxfort (Reino Unido), publicado en British ‘Medical Journal’, aos nenos e adolescentes obesos, ademais dos quilos de máis, acompáñanlles outros factores de risco cardiovascular, como hipertensión arterial, colesterol e glucemia (niveis de azucre en sangue) elevados e aumento significativo da masa do ventrículo esquerdo (engrosamiento do músculo do corazón), que quen se manteñen nun peso normal. Os autores avisan que, se estes factores de risco non se reverten, os menores obesos terán, na súa futura idade adulta, entre un 30% e un 40% máis de probabilidades de sufrir un ictus ou una enfermidade cardíaca.

Como manter o colesterol baixo control

As claves paira manter niveis óptimos de colesterol en sangue e evitar as súas secuelas no sistema cardiovascular son sinxelas pero, a tenor dos resultados de moitos estudos, difíciles de pór en práctica e, máis aínda, de mantelos a longo prazo. Segundo a comunidade científica, a dieta cardiosaludable (con poucas graxas “trans” que proceden de alimentos con graxa animal, aceites baratos utilizados paira fritir, comida rápida, lácteos enteiros, aperitivos salgados, bollería industrial e pratos precocinados e pouco colesterol que está en lácteos enteiros, manteiga, xema de ovo e carnes graxas, entre outros) e o exercicio físico son os dous puntais básicos paira ter o colesterol controlado e, á súa vez, o resto dos factores de risco cardiovascular.

Son dúas medidas fáciles e económicas. Con todo, os datos estiman que uno de cada dous españois ten cifras elevadas de colesterol (e a metade descoñéceo), o que sumado ao exceso de peso (un 62%) e a hipertensión (un 33% dos adultos do noso país é hipertenso e só o 20% controla a súa tensión arterial) son una bomba paira a saúde do corazón. Parece ser, por tanto, que adoptar hábitos de vida saudable paira reducir enfermidades e a mortalidade asociada non é nada fácil.

Doutra banda, paira aumentar os niveis de lipoproteína HDL, o colesterol bo, non hai dispoñibles fármacos tan eficaces como paira diminuír os de LDL. Por este motivo, é imprescindible, ante todo, cambiar o estilo de vida e, de novo, seguir una alimentación sa e equilibrada e evitar o tabaco e o sedentarismo.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións