Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Colágeno con magnesio: que opinan os expertos médicos?

A maioría dos especialistas coincide en que unha dieta sa e equilibrada é suficiente para fornecer estes nutrientes ao organismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 05deSetembrode2020
suplemento colageno magnesio Imaxe: Pexels

É un dos suplementos alimenticios de moda, un complemento dietético con supostos beneficios regenerativos en pel, tendóns, cartílagos e ósos que conta con algúns defensores (e moitos detractores) dentro da propia comunidade médica. Polo momento, non existen evidencias científicas de que o colágeno con magnesio teña ningún efecto sobre a nosa saúde. Aínda así, o seu consumo crece cada ano e estímase que, en 2025, o negocio dos produtos vinculados á industria de colágeno alcanzará os 6.000 millóns de dólares. Como veremos a continuación, a maioría dos expertos coincide en que unha dieta sa e equilibrada é suficiente para fornecer estes nutrientes ao organismo. Para iso, contámosche cales son as propiedades do colágeno con magnesio, como tomar este suplemento coas súas doses, indicacións e contraindicaciones e que opinións concretas teñen as autoridades médicas do seu uso.

Propiedades do colágeno con magnesio

O colágeno con magnesio é un suplemento alimenticio que está composto por colágeno (un conxunto de 27 proteínas que se atopan de maneira natural no noso organismo e que se van rexenerando cos alimentos que inxerimos cada día) e por magnesio, un mineral que intervén na formación de todos os tecidos e o esqueleto.

O colágeno está relacionado directamente co calcio óseo, polo que axuda á rexeneración de cartílagos, tendóns e ósos. Á súa vez, o magnesio tamén está vinculado coa formación de encimas, hormonas e anticorpos; favorece a relaxación muscular e aumenta a capacidade mental.

Como tomar colágeno con magnesio

A presentación deste suplemento é en forma de comprimidos ou en po, e adminístrase por vía oral. A dose recomendada para cada compoñente, nun adulto san, é de 10 gramos diarios de colágeno, e 700/800 miligramos diarios de magnesio. Por norma xeral, o colágeno con magnesio débese consumir, como mínimo, durante tres meses seguidos.

Está indicado para o tratamento de distintas doenzas como a osteoporose, a artrose e a tendinite. Así mesmo, mellora o aspecto da pel, evita a caída de cabelo e fortalece as uñas fráxiles, e é de certa utilidade en caso de sufrir hematomas frecuentes.

Pero como todo suplemento alimenticio, tamén presenta contraindicaciones:

  • O consumo de doses altas de magnesio pode ter efectos gastrointestinales (diarrea).
  • No caso de pacientes con enfermidade neuromuscular e renal (insuficiencia, miastenia, acedo úrico elevado en ouriños) hase de controlar o seu consumo.

No entanto, debe consultarse a historia clínica de cada paciente antes de iniciar a duración e as doses. Por ese motivo, os especialistas non recomendan tomar este suplemento sen ningún tipo de valoración previa ou de seguimento médico.

Opinións médicas do colágeno con magnesio

Existe numerosa literatura científica achega do consumo deste suplemento alimenticio, con opinións médicas moi dispares. Todas coinciden nun punto: os suplementos alimenticios nunca deben substituír a unha dieta equilibrada nin aos hábitos saudables.  “A diferenza dos fármacos, os suplementos non se poden comercializar como tratamento ou como produtos que diagnostican, preveñen ou curan enfermidades”, aclara Jorge Huerta, médico asociado á plataforma Top Doctors. Este experto en Medicamento Familiar e Comunitario admite que o consumo do colágeno con magnesio asóciase a beneficios estéticos (efecto antiedad) e á mellora da dor na articulación en atletas. “Pero unha dieta e estilo de vida balanceada pode ter efectos similares. Hoxe en día existen unha gran cantidade de suplementos alimenticios para o coidado da saúde, aínda que se se toman de maneira inadecuada ou en doses elevadas poden implicar riscos”, engade.

tendones huesos colageno magnesio
Imaxe: Taokinesis

O mesmo pensan os doutores Javier Precioso e Fernando María Navarro, membros da Sociedade Española de Médicos de Atención Primaria (Semergen). “É certo que o magnesio axuda a manter o funcionamento normal de músculos e nervios, a aumentar a forza dos ósos e a enerxía do noso corpo, e a manter por exemplo un adecuado ritmo cardíaco. Con todo, o noso organismo dispón a partir da alimentación (a partir de froitas, froitos secos, leite, algúns legumes…) de a cantidade de magnesio necesaria para cubrir os requirimentos nutricionais diarios recomendados (entre 300 e 400 miligramos/día)”, afirman.

Na súa opinión, non se demostrou por estudos científicos autorizados que estes tipos de suplementos dietéticos produzan un beneficio directo na persoa que os consome, xa que os requirimentos nutricionais diarios están cubertos para realizar a súa función no noso organismo. “Así mesmo, non está demostrado que produza unha rexeneración de tecidos nos tendóns nin no cartílago, senón que o que produce é un aumento da fortaleza dos ósos”, insisten ambos os médicos.

Ademais, a Autoridade Europea de Saúde Alimentaria (EFSA) non aprobou as alegacións de saúde para o colágeno, xa que non hai evidencias sólidas de que esta sustancia teña efectos sobre o noso benestar.

En cambio, outros especialistas si apoian o consumo de colágeno con magnesio. É o caso da experta en Nutrición e Dietética, Montse Folch. “Existen estudos científicos que demostran que a inxesta de colágeno hidrolizado estimula a rexeneración do colágeno tisular e da matriz extracelular”, sostén esta doutora do Centro Médico Teknon (Barcelona). Folch é partidaria de recomendar este suplemento xa que os resultados, segundo a súa experiencia profesional, “son positivos” se se toma de forma regular en dores articulares, fatiga, bo estado da pel… “A absorción do colágeno é maior se é hidrolizado, o cal logra atravesar as paredes do intestino e chegar aos tecidos”, conclúe.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións