Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como afecta o tabaco ao teu corazón?

Ao redor de 60.000 persoas morren cada ano no noso país por enfermidades relacionadas co tabaco

img_tabaco afecta corazon hd Imaxe: sabphoto

Só en España, o tabaco mata a máis de 60.000 persoas cada ano. A relación deste hábito co cancro de pulmón é coñecida por todos, pero a súa influencia no desenvolvemento de enfermidades vai moito máis alá. As consecuencias do tabaquismo afectan tamén o sistema cardiovascular, multiplica o risco de infartos, trombos e ateroesclerosis, entre outras afeccións moi serias. No seguinte artigo explícanse cales son os riscos asociados a fumar, os beneficios de deixar o tabaco e como logralo.

Img tabaco afecta corazon 01
Imaxe: sabphoto

Se todos os días un avión con 166 persoas a bordo estrelásese e non houbese sobreviventes, a cifra de falecidos ao cabo dun ano non sería superior á que na actualidade causa o tabaco. A boa noticia é que, segundo os especialistas, ese avión tería sobreviventes ou mesmo non chegaría a estrelarse, de tomarse certas medidas. Entre elas estaría a de dar a coñecer con exactitude os riscos que implica un hábito evitable como acenderse un cigarro. Porque, aínda que todos saiban que fumar “é malo”, para moitos aínda son descoñecidos os estragos concretos que provoca no corpo humano.

Para empezar, o tabaco é o causante da maioría dos casos de cancro de pulmón. Pero ademais, actúa como un potente factor de risco de enfermidades cardiovasculares. Segundo explica Regina Dalmau, cardióloga do Hospital Universitario A Paz de Madrid e presidenta do Comité Nacional para a Prevención do Tabaquismo, o tabaco pode producir trombos, que á súa vez é posible que xeren infartos “no terreo cerebral ou no miocardio”. Dalmau engade que un trombo é un tapón que obstruye unha arteria “comprometendo o fluxo por esa arteria e producindo unha falta de rega no territorio correspondente”.

Non é o único dano que o tabaco pode ocasionar ao sistema cardiovascular. De forma crónica, fumar acelera a chamada enfermidade das arterias: a ateroesclerosis. “É un proceso de dexeneración natural das arterias co paso do tempo, pero a súa aparición vese acelerada e adiantada polos factores de risco cardiovascular, e un moi importante, ademais de evitable, é o tabaco. A metade dos fumadores morrerán por unha causa relacionada co tabaquismo”, explica a doutora Dalmau.

Os beneficios de deixar o tabaco

A pesar de que o número de fumadores segue sendo moi alto -segundo o Eurobarómetro 2014, a prevalencia de fumadores habituais é dun 29%, tres puntos por encima da media da Europa dos 28-, desde a posta en marcha da lei do tabaco conseguiuse reducir o número de fumadores en máis dun millón de españois. A medida trouxo consigo un descenso do 11% nos ingresos por infarto e outra dimisnución, esta de un 15%, nos ingresos por asma infantil.

Por iso é polo que os especialistas crean que unha boa campaña de concienciación unida a medidas como as da lei do tabaco poidan axudar a acabar con este mal hábito. O seu argumento para logralo é que todos gañamos se abandonamos o cigarro: ademais do aforro económico que supón deixar de fumar, o abandono do tabaco leva moitos beneficios, entre os que os especialistas destacan os seguintes:

  • Reduce a taxa de reinfarto e morte súbita entre un 20% e un 50%.
  • Tres anos despois de deixar o tabaco, o risco de infarto de miocardio ou accidente cerebrovascular do exfumador é o mesmo que o de alguén que non fumase nunca.
  • Mellora a respiración e reduce o cansazo.
  • Diminúe a predisposición a toser e contraer infeccións.
  • A pel e o rostro recupéranse do envellecemento prematuro.
  • Recóbrase os sentidos de gusto e olfacto.
  • A deterioración da función pulmonar retárdase.

Como deixar de fumar?

Todas as comunidades de autónomas contan con programas para axudar a quen desexan deixar o hábito do tabaco que se poden consultar nesta ligazón do Ministerio de Sanidade.

Ademais, as seguintes prácticas son bastante efectivas:

  • Fixar unha data para deixalo.
  • Redactar unha lista de motivos para abandonar o tabaco.
  • Chegado o día de deixar de fumar, desfacerse de paquetes, chisqueiros e cinceiros en casa.
  • Contar a toda a contorna da persoa a decisión, buscando aliados entre familiares e amigos.
  • Lembrar que a inquietude, a ansiedade, a irritabilidad, os trastornos do soño, a falta de concentración… sempre son pasaxeiros, por intensos que parezan.
  • Tomar moita froita, facer máis exercicio, rodearse de persoas que poden axudar… Ter presente que cada día que se pasa sen fumar é un éxito.

  • RSS. Sigue informado

    Fundación española del corazón

    Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións