Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como afecta á vista o tipo de iluminación

A retina é a estrutura ocular máis sensible e onde se producen os danos máis importantes provocados pola luz

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 30deOutubrode2017
Img luz azul filtro hd Imaxe: Violin

O ollo humano é un órgano sensible a factores externos como a luz, xa sexa natural (solar) ou artificial. En concreto é na retina onde a luz pode ter efectos máis nocivos. E é que nesta membrana atópanse dous tipos de receptores moi delicados: os bastóns (susceptibles á intensidade da luz) e os conos (responsables da visión da cor). Os danos prodúcense sobre todo pola exposición á luz intensa que se recibe nun espazo de tempo curto e pola exposición continua a unha intensidade de luz moderada. Neste artigo explícase cales son os principais riscos da luz na visión, como afectan os distintos sistemas de iluminación e que efectos teñen as pantallas.

Img luz azul filtro art
Imaxe: Violin

Os riscos da luz na visión

Os principais riscos que produce a luz sobre a visión son de tres tipos, segundo a páxina web da área Oftalmológica Avanzada do Dr. Carlos Vergés:

  • Estruturais: están provocados sobre todo por radiacións láser.

  • Térmicos: causados por exposicións breves que aumentan a temperatura do tecido ocular de 10 ºC a 20 ºC por encima da temperatura ambiente.

  • Fotoquímicos: prodúcense tras un tempo de exposición máis longo e baixa intensidade e asócianse a algunhas retinopatías relacionadas coa exposición solar xerada por actividades en contornas moi luminosas como esquiar, navegar ou pilotar avións.

Tamén se asociou a luz a outros aspectos fisiológicos, non só o visual, como o ritmo circadiano. O ser humano dispón dun ciclo biolóxico que se repite aproximadamente cada 24 horas (os ritmos circadianos) e que están ligados de maneira estreita co reloxo interno do cerebro. É determinante, por tanto, no ciclo soño/vixilia. En distintos estudos demostrouse que a exposición á luz durante a noite, e máis se esta é rica en azuis, diminúe ou elimina a secreción de melatonina, a hormona responsable de regular o ciclo soño/vixilia e básica no sistema inmunitario.

Lámpadas e visión

Lámpadas, fluorescentes, halógenas… Os sistemas de iluminación evolucionaron de maneira significativa ao longo dos anos. Cada un deles, segundo Vergés, coas súas vantaxes e inconvenientes.
A maioría dos síntomas de fatiga visual aparecen a consecuencia de hábitos inadecuados cos dispositivos electrónicos
Os económicos fluorescentes, cunha luz cálida, non son moi eficaces desde o punto de vista de luz visible. As luces halógenas, cunha luz máis branca, considérase que poden emitir máis radiacións de luz ultravioleta que as lámpadas antigas. As lámpadas de baixo consumo, aínda que consomen menos e duran máis, poderían conter mercurio, son máis grandes e a luz non é tan cálida.

Que ocorre cos sistemas LED? Esta fonte de luz branca, cada vez máis utilizada polo seu baixo consumo e alta eficacia, achega, ademais dunha maior durabilidad, algúns inconvenientes. Segundo este especialista, o principal problema deste tipo de iluminación é a alta intensidade e máis proporción de luz azul. A luz LED provoca deslumbramiento, se se produce unha sobreexposición, mírase directamente o estímulo luminoso ou se se achega a menos de 20 centímetros.

Son moi sensibles á luz azul os nenos, persoas con problemas ou alteracións na retina como dexeneración macular e persoas expostas a este tipo de iluminación como instaladores eléctricos. No entanto, para a Federación de Asociacións Nacionais de Fabricantes de Aparellos Luminosos e Electrotécnicos da Unión Europea (CELMA), a iluminación LED cumpre a normativa europea actual e un uso correcto non supón un risco particular para a saúde.

Ollos cansos: son necesarias lentes con pantalla protectora de luz azul?

A fatiga ocular, ou astenopia, é a resposta a un esforzo muscular prolongado. Está causada polo emprego de libros electrónicos e computadores e, mesmo por ler durante moitas horas en papel.

Os principais sinais da fatiga ocular son escozor, enrojecimiento, lagrimeo e maior sensibilidade á luz ou ao vento. Tamén poden producirse alteracións visuais como vista borrosa ou ver manchas, así como problemas como mareádevos, cefalea ou dor cervical.

Na maioría dos casos, estes síntomas aparecen a consecuencia de hábitos inadecuados, como manter unha mala postura fronte ao computador, excederse nas horas de uso, contar cunha mala iluminación ou a presenza de demasiados reflexos na pantalla. Tamén poden xurdir tras realizar actividades que requiren moita concentración, como coser ou debuxar. Os expertos dos colexios de ópticos falan de problemas, non de enfermidades, a condición de que o corroboren as revisións que descarten outras alteracións oftalomológicas. Desde a Academia Americana de Oftalmoloxía admiten que os signos de fatiga visual agudízanse cando hai falta de soño.

A Sociedade Española de Oftalmoloxía recoñece que non hai evidencias científicas que demostren que a luz azul emitida polas pantallas dane o ollo. Por tanto, sostén que non se pode recomendar de maneira xeneralizada a utilización de pantallas de protección de luz azul para evitar un dano non demostrado en condicións reais e en humanos por dispositivos, como ordenadores ou tabletas. Estes non son, por tanto, nocivos para o ollo; si o son, pola contra, os hábitos.

Para axudar a previr os síntomas, é importante contar cunha boa iluminación; evitar os reflexos na pantalla; apartar a mirada da pantalla cada 20 minutos aproximadamente e enfocar a unha distancia dun seis metros; colocarse ben fronte á pantalla do computador; forzar o parpadeo; e evitar ambientes moi secos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións