Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como coidar a saúde na montaña

Para gozar da montaña sen contratempos é recomendable non deixar nada á improvisación e levar o equipo necesario

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 12 de Agosto de 2016
img_salud seguridad montana hd

Saír de excursión á montaña é unha actividade moi gratificante que se pode practicar a todas as idades, pero sen esquecer unhas normas de seguridade. As medidas de prevención no monte son fundamentais para reducir os riscos asociados e, así, minimizar os accidentes que se poidan ocasionar. Neste artigo descríbense algúns dos accidentes máis habituais na montaña e que aspectos son imprescindibles ter en conta antes de ir de excursión.

Img salud seguridad montana art

Aínda que a práctica de sendeirismo non leva, en principio, moita dificultade técnica, a natureza é imprevisible e hai que ter en conta moitos factores antes de porse a mochila e saír de excursión. Aspectos como o tempo que levará unha saída, a dureza do camiño ou o longo que sexa o traxecto son clave ao organizar a excursión e o material necesario para realizala a fin de minimizar os posibles riscos de sufrir accidentes.

Accidentes na montaña: toda prevención é pouca

Non coñecer o camiño o suficiente e perderse é un dos accidentes máis frecuentes na montaña, máis se media o mal tempo

Nos accidentes máis habituais na montaña, mesmo ao practicar sendeirismo, adoitan estar implicadas persoas inexpertas que, a miúdo, non levan consigo o material adecuado. Non coñecer o camiño o suficiente e perderse é un dos máis frecuentes, máis se media o mal tempo. Pero tamén o son os traumatismos ou lesións do sistema músculo esquelético, a deshidratación e o esgotamento. Por este motivo é importante, antes de saír, coñecer os carreiros ou lugares por onde discorrerá a excursión e calcular o tempo de luz dispoñible.

A pesar de que o móbil é unha ferramenta fantástica, en moitos lugares aínda a cobertura é escasa e non hai posibilidade de contactar con familiares ou coñecidos ante un contratempo. Se ocorre un accidente, hai que chamar ao 112. Se non hai dispoñibilidade (por falta de batería ou de dispositivo), alguén debería quedar coa vítima á vez que outra persoa busca axuda.

Por este motivo, o mellor é nunca ir sós, non separarse do grupo e, por suposto, é primordial coñecer os primeiros auxilios, xa que o tempo que pasa desde o momento do accidente -ou un paro cardíaco- ata que se practican é de vital importancia para a supervivencia das vítimas, máis aínda nun escenario onde a axuda pode tardar en chegar.

O sete imprescindibles antes de saír de excursión

A pesar de que hai que ter a suficiente capacidade física e técnica, como en calquera práctica deportiva na natureza, hai outros aspectos que axudan a que a saída ao monte sexa todo un éxito. A continuación resúmense en sete consellos:

  • 1. A planificación da saída. Saber cantas persoas e cales son as súas capacidades, cal será o percorrido e o tempo de duración que está previsto que dure a saída (tendo en conta á persoa con menos capacidade ou experiencia).
  • 2. O material indispensable. Os mapas da zona, GPS ou compás, navalla, lanterna, teléfono (con batería completa ou unha de reposto) e chifre son imprescindibles.
  • 3. As previsións meteorolóxicas. Pero non hai que conformarse só co tempo das noticias. O conveniente é utilizar os soportes da Axencia Estatal de Meteoroloxía (AEMET) e revisar os avisos meteorolóxicos (Meteoalerta) que achega todos os fenómenos atmosféricos adversos ata un prazo máximo de 60 horas e a súa evolución.
  • 4. A indumentaria. Ao saír á montaña non só é importante levar unha mochila cómoda e coa capacidade adecuada. É imprescindible, máis cando a ruta transcorre por alta montaña, non esquecer gorra ou gorro, buff ou bufanda, luvas e lentes para protexerse do vento e do sol, ademais de utilizar botas ou calzado apropiado (se é posible, que cubran a zona do nocello) con calcetíns que absorban a humidade (mellor levar un par de recambio). Para manter o frío baixo control (mesmo no verán, dependendo da altitude), a premisa é vestirse por capas: a primeira cunha camiseta transpirable e térmica, roupa de protección -que tamén pode ser térmica- e un cortaviento impermeable, aínda que non está de máis levar unha camiseta térmica de reposto, se o esforzo prevese intenso, e outra capa de abrigo.
  • 5. A comida. É necesario levar tentempiés para recuperar forzas, segundo a intensidade e o percorrido. O idóneo é combinar alimentos ricos en hidratos de carbono simples con complexos, co obxectivo de obter enerxía e de recuperar parte das reservas de glucógeno utilizadas, pero que sexan de fácil dixestión. Algunhas opcións son galletas, barritas enerxéticas, unha mestura de froita fresca, desecada e froitos secos.
  • 6. A bebida. É esencial a auga para non deshidratarse, aínda que o clima sexa frío. Se a saída ocupa un día completo, hai que levar consigo uns dous litros por persoa. A auga, os zumes de froitas diluídos en auga ou as bebidas isotónicas -repoñen os sales minerais perdidas pola suor- ou enerxéticas -que achegan enerxía á vez que hidratan- son unha boa opción.
  • 7. O botiquín. Unha persoa que practica sendeirismo debe levar sempre consigo un botiquín de primeiras curas que conteña pinzas, tesoiras, luvas, monodosis de soro fisiológico, un produto para desinfectar (como clorhexidina), gasas, esparadrapo, tiritas e venda autoadhesiva. Para casos de escordaduras ou dor de cabeza, antiinflamatorios ou analxésicos, e cremas para tratar picaduras ou mordedura de insectos. A manta isotérmica é outro dos artigos básicos nun botiquín de primeiros auxilios, de axuda para conservar a calor corporal nun ambiente pouco agresivo, xa que baixo condicións de choiva ou frío extremo, é necesario aplicar outras medidas de illamento.

E, por último, se o tempo torcer, alguén sente indisposto ou moi esgotado, o mellor é dar media volta e volver outro día.

Que non falte a protección solar

Na montaña non debe faltar, nin no verán nin no inverno, a protección solar. Aínda que o ceo estea anubrado, hai que lembrar que as radiacións solares teñen máis penetración debido á altura. Canto a máis altitude estase, maior é o perigo de sufrir queimaduras polo sol. A crema solar idónea debe contar con filtros de protección solar (FPS) que protexan fronte aos raios UVA e os UVB. Pero non só hai que protexer a pel, é imprescindible utilizar lentes de sol -para previr cataratas e cancro de pel ao redor dos ollos- e usar protector labial con FPS, xa que, debido ao sol e á sequedad da mucosa, é fácil que se corten e aparezan herpes. Ademais, hai que aplicar o fotoprotector cada dous ou tres horas, ou menos, se se súa en exceso.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións