Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Como coidar os pés se practicas sendeirismo

Os pés son de gran importancia na práctica de sendeirismo e coidar a súa saúde facilita a conquista dos obxectivos
Por Montse Arboix 26 de Xuño de 2015
Img pies hiking hd
Imagen: Izf

Coa chegada do bo tempo son moitas persoas as que se apuntan a facer excursións polo monte, travesías ou, mesmo se animan co Camiño de Santiago. Preparativos como o material imprescindible, a roupa máis adecuada, a comida e a hidratación resultan fundamentais para levar a bo termo os obxectivos marcados. Pero, dáselle a mesma importancia aos pés? Este artigo describe que medidas hai que seguir para coidar os pés, ademais de achegar algunhas recomendacións para o momento de escoller o calzado deportivo.

É importante valorar a pel dos pés cada día, utilizando un espello se é necesario, para alcanzar todas as zonas

Coa chegada do bo tempo, moitas persoas anímanse a camiñar polo monte, a gozar do sendeirismo ou o trekking. Unha das primeiras accións antes de empezar a practicar calquera destes deportes é a adquisición do material adecuado, como roupa e calzado técnicos ou a hixiene é unha das medidas indiscutibles que hai que tomar para coidar os pés, xunto cunha boa hidratación. Con todo, hai outras que, aínda que tamén imprescindibles, quedan un pouco no esquecemento. Por exemplo? Aplicarse protección solar para evitar queimaduras do sol no dorso do pé.

Elena de Planell, profesora colaboradora da Escola Universitaria de Podoloxía daUniversidade de Barcelona, achega unhas recomendacións xerais para o coidado dos pés:

  • Cortarse as uñas rectas e limar as esquinas.
  • Lavarllos cada día con xabón neutro e auga morna no inverno e fría no verán.
  • Secarse meticulosamente, sobre todo, entre os dedos. Se non se chega ben, pódese utilizar o secador.
  • Aplicar crema hidratante en todo o pé, fóra das zonas interdigitales, xa que pode producir maceraciones.
  • Valorar a pel dos pés cada día, utilizando un espello se é necesario, para alcanzar todas as partes.
  • Non cortar durezas nin callosidades nin tampouco usar callicidas que poden provocar queimaduras. O mellor é acudir ao podólogo.

Boa saúde podológica para a práctica deportiva

O Consello Xeral de Colexios Oficiais de Podólogos engade outros sinxelos consellos para que a práctica deportiva non pase factura aos pés:

  • Evitar o baño con auga quente antes da práctica deportiva, xa que debilita a pel e déixaa máis vulnerable a efectos de presión e fricción, polo que é máis fácil que aparezan flictenas ou bochas.
  • A formación de bochas minimízanse usando dous calcetíns sen costuras, de tecidos naturais e transpirables.
  • Non estrear o calzado o día da actividade deportiva. O mellor é usalo uns días antes co calcetín habitual.

Así mesmo, manter a pel do pé hidratada faina máis resistente a forzas de fricción ou presión. Moitos deportistas e camiñantes, antes da práctica deportiva, se masajean os pés con vaselina (aceite mineral) ou crema con urea para diminuír as rozaduras durante a actividade. Con todo, estas non son sustancias hidratantes senón emolientes, é dicir, que reteñen auga e serve para suavizar a pel dura, proporcionándolle flexibilidade e/ou restaurando o contido de graxa das capas superficiais da dermis. A súa función é facer de película oleosa sobre a pel e a súa absorción é lenta ou nula.

No entanto, ante calquera alteración nos pés, a recomendación é consultar a un podólogo.

A importancia de acertar co calzado deportivo

Antes de escoller o calzado, hai que saber sobre que superficie utilizarase: terra, roca, asfalto… Botas de sendeirismo ou zapatillas de trekking ou trail running son as máis empregadas. Con todo, cada unha posúe unhas particularidades que as fai diferentes e específicas para cada disciplina: os contrafuertes, a amortiguación, o debuxo da sola, a permeabilidade á auga…

  • As botas de trekking ou trail running son as que usan os corredores de montaña por ser lixeiras, flexibles e con gran capacidade de amortiguación de impacto. Ademais de para estes deportistas, tamén son útiles para quen só desexan facer suaves camiñadas de forma cómoda e segura.
  • Para as incursións en zonas montañosas son máis recomendables as botas de sendeirismo, xa que as súas características fanas máis adecuadas para protexer os nocellos de potenciais torceduras, ademais de preservalos dos posibles impactos coas pedras. Con todo, pesan máis e son máis calorosas que as anteriores. Para minimizar este efecto aconséllase utilizar un calcetín que se axuste ben ao pé, xa que, pola contra, é fácil que se desprace e provoque rozaduras que poden terminar en bocha. Unha boa opción é elixir os que facilitan a transpiración, achegan protección nas zonas onde o calzado exerce maior presión e non teñen costuras.

Da mesma maneira que é fundamental ter claro que tipo de calzado escoller, é importante o como facelo. A mellor hora para ir comprar zapatos é pola tarde, cando o pé está dilatado despois da xornada laboral ou tras unha camiñada de 20 minutos. Hai que probarse o calzado cun calcetín das mesmas características que se usará para a práctica deportiva. Para acertar no número é mellor probarse o habitual xunto cun superior, e así poder comparar o axuste e a comodidade. Ante a dúbida, o mellor é deixarse aconsellar por un especialista neste ámbito. Hai tendas especializadas que teñen un servizo de análise da pisada que pode axudar a escoller o modelo máis indicado para cada tipo de pé e para cada práctica deportiva.