Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como coidar os teus pés no outono

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 06 de Novembro de 2019
Imaxe: Free-Photos

No verán coidamos máis os nosos pés, pero máis que por saúde, por estética. Aínda así, facemos un mal uso das chanclas e isto ten as súas consecuencias no outono. Pero ademais dos problemas derivados de ter o pé máis exposto, a estas alturas do ano os podólogos ven outras patoloxías. Nas seguintes liñas contamos que afeccións dos pés son máis frecuentes nas estacións máis frías e que podemos facer para evitalas.

Problemas dos pés no outono

Ir en chanclas todo o día no verán non é recomendable, como tampouco no outono usar botas de monte na cidade, zapatillas de runner para facer pádel ou botas de auga para pasear un día anubrado sen apenas choiva. Os nosos pés sófreno. “Cada zapato ten a súa función e hai que utilizalo acorde ás circunstancias. Hai moita enxeñaría en calzado coas súas investigacións detrás”, resume o presidente do Colexio oficial de Podólogos do País Vasco, Álvaro Díaz.

Por iso é polo que a principios de curso maniféstense os problemas propios do abuso dun “zapato pouco amortecido, plano e de pouca suxeición”, recoñece o experto. As doenzas máis comúns son dor no nocello e na planta, empeine e arco interno do pé. Tamén é frecuente unha deshidratación excesiva do pé e a presenza de uñas despuntadas ou rotas, ademais de que se agravan os callos no caso de persoas que utilizan persoais e no verán deixan de facelo.

Por suposto, patoloxía dérmica como fungos e papilomas (verruga plantar) tamén fan acto de presenza. Por iso, desde o Consello Xeral de Colexios Oficiais do Podólogos (CGCOP) advírtese de que hai risco de confundir un heloma (callo) con outra dermatopatía como, por exemplo, un papiloma e, por tanto, non tratalo da maneira adecuada. “Sexa unha ou outra afección, o que debe facer é ir ao podólogo, para que pode tratar ambos os problemas”, asegura a doutora Rosario Morais, profesora titular de Quiropodología e Cirurxía podológica da Universidade Complutense. Aínda así, como indicador, hai que saber que o papiloma é máis frecuente en nenos, adolescentes e novos, mentres que o heloma ten unha maior prevalencia en adultos e persoas maiores.

Co outono avanzando, nas consultas dos podólogos toca ver as afeccións propias do calzado pechado. Ademais de rozaduras, unha das principais é a sudoración excesiva e a aparición de mal cheiro. O uso abusivo de zapatillas deportivas pouco transpirables, unha hixiene descoidada e, mesmo, o contaxio por fungos e o pé de atleta – tan comúns tras o verán- predisponen a este problema. Pero, como apuntan desde o Colexio de Podólogos da Comunidade Valenciana (ICOPCV), fumar, tomar en exceso bebidas alcohólicas ou consumir certos alimentos pode favorecelo. Aínda así, tamén pode ser síntoma doutras patoloxías como alteracións no funcionamento das glándulas apocrinas, enfermidades metabólicas, renais ou hepáticas ou determinados fármacos. Por iso é polo que para dar co tratamento adecuado (antibacterianos ou antifúngicos, secantes en po ou aerosol, cambios na dieta…) sexa imprescindible acudir a un podólogo para identificar a orixe da patoloxía.

Pero, ademais, co frío tamén poden xurdir outros problemas aos que as persoas maiores, nenos e quen practican deportes de inverno están máis expostos. Sabañones, dermatitis e eccemas son os máis habituais.


Imaxe: Free-Photos

Como coidar os pés no outono e inverno

“Máis que coidar os pés, hai que tentar non maltratalos”, aconsella Álvaro Díaz. Para este experto, unha boa hidratación do pé é importante, pero tamén elixir un bo calzado amortecido para andar por cidade, por exemplo. Entre as súas recomendacións están fuxir das altas alturas en tacóns e plataformas, para así evitar lesións de nocello, ademais do calzado de segunda man (ou segundo pé), pois “utilizalos é a mellor maneira de herdar os vicios da pisada doutra persoa”. As botas de choiva deben deixarse só para eses días, e hai que buscar o equilibrio entre impermeabilidad e transpirabilidad para zapatos e botas. Sobre deportivas? Teñen a súa vida útil: “cando a fatiga da zapatilla é manifesta e o material de amortiguación xa non serve, débese cambiala”. O calcetín ten que ser o adecuado e en casa con que o calzado sexa antiescorregadizo e o pé estea abrigado é máis que suficiente, comenta Díaz.

Unha visita de prevención ao podólogo para revisar os pés, “e non só ir cando doe e o dano está feito”, debería estar no noso calendario tras o verán. Os expertos tamén aconsellan para esta época revisar os persoais do interior do calzado da tempada pasada, pois é posible que se haxan resecado pola sudoración, estean desgastadas ou rotas, aínda que se se atopan en bo estado, o conveniente é cambialas por se houbese fungos ou xerasen molestias ao andar.

Máis? Para en concreto evitar o mal cheiro, desde o ICOPCV recomendan:

  • Manter unha hixiene óptima dos pés. Lavalos a diario e secalos ben, sobre todo entre os dedos.
  • Cambiar os calcetíns cada día, e con maior frecuencia se os pés súan moito, como ao facer deporte.
  • Airear os zapatos despois de utilizalos para evitar a proliferación de bacterias.
  • Non usar zapatos demasiado apertados ou fabricados con materiais sintéticos. Optar polo coiro, o lenzo ou a malla que permiten que os pés respiren.
  • Empregar calcetíns que repelan a humidade (la, algodón…).
  • Evitar os calcetíns de nailon ou as medias.
  • Retirar, airear e lavar os persoais a miúdo. Cambialas unha vez ao mes, como mínimo.
  • Utilizar aerosois desinfectantes para o interior dos zapatos.
  • Evitar os remedios caseiros que circulan en Internet: non está demostrada a súa eficacia e poderían agravar a afección.


Imaxe: Free-Photos

Os consellos para coidar os pés durante os meses de frío recóllense neste decálogo do CGCOP:

  • Usar calcetíns de fibras naturais, como a la, que manteñan os pés quentes, pero sen apertalos nin dificultar a circulación do sangue.
  • Escoller un calzado que permita a transpiración do pé para que non se humedeza e evitar que aumente a sensación de frío.
  • Non achegalos a fontes de calor directas, como estufas ou bolsas quentes, porque poderían favorecer a aparición de sabañones.
  • As persoas maiores deberían utilizar cremas específicas que preparen a pel para as agresións do frío, reparen as gretas e normalicen a estrutura da epidermis.
  • Para os afeccionados aos deportes de inverno é fundamental que os calcetíns sexan finos e estean fabricados con materiais específicos para a súa práctica. Así, evitaranse rozaduras, bochas e permanecerán secos e cunha temperatura adecuada. Ademais, os persoais deben incorporarse ao calzado deportivo.
  • Realizar pediluvios de auga fría, auga morna e auga fría para estimular a circulación. Moi recomendable nas persoas con problemas de circulación ou tras practicar deportes de inverno ou sendeirismo.
  • Evitar que o pé estea inmobilizado para activar a circulación do sangue e que non se produza un arrefriado dos membros inferiores. Se se está moito tempo sentado, é aconsellable masajear os pés periodicamente e facer exercicios para mellorar a circulación e manter unha temperatura adecuada.
  • Non beber alcol nin fumar. Estes hábitos contribúen a unha deshidratación da epidermis que incrementa o risco de padecer sabañones.
  • No caso do calzado de festa, utilizar botíns fronte a zapatos de salón: manteñen mellor a temperatura do pé.
  • A sola do calzado debe ser antiescorregadizo, para favorecer a marcha e evitar caídas ou torceduras dos membros inferiores

Que facemos cos pés dos nenos?

Coa volta ao cole e antes de comprar o novo calzado, o conveniente cos nenos é realizar unha revisión por parte dun podólogo para confirmar que o pé se atopa en perfecto estado. No verán poida que houbese contaxio por fungos ou verrugas ou alteracións na marcha derivadas do abuso dun calzado pouco adecuado ou do propio desenvolvemento do neno. Cae con frecuencia? Quérese descalzar continuamente? Pois se é así, os expertos alertan de que pode ser por un problema nos pés. E non son poucos a estas idades: alteracións nas uñas (máis rugosas, engrosadas ou con lixeiros cambios de cor), pés planos, valgos (os pés miran cara a dentro ao camiñar), varos (ao andar a punta dos pés miran cara a dentro) ou cavos (exceso de ponte).De todos os xeitos, ademais da visita ao profesional, un bo zapato infantil debe ser, segundo o CGCOP:

  • fabricado en pel ou en materiais naturais e flexibles que axuden á transpiración e permitan liberdade de movemento sobre todo dos dedos (isto último sábese se o máis longo queda a unha distancia de entre medio e un centímetro para chegar á punteira do zapato).
  • lixeiro, carecer de costuras internas e, no caso da sola, non retorcerse nunca, aínda que si deben ser solas de goma ou similar que amortigüen os saltos e con debuxos antiescorregadizos para evitar caídas e resbalones. O contrafuerte debe ser semirrígido, mentres que a horma, o máis recta posible.
  • con cordóns (ou con velcro para menores de seis anos). É o idóneo para achegar suxeición ao empeine.
  • con persoais extraíbles, no caso de que o neno necesite tratamento con persoais personalizados.

Etiquetas:

calzado pies-gl

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto