Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como evitar o burnout

Os expertos recomendan sinxelos consellos de organización laboral paira evitar esta patoloxía

Si cada día é paira vostede un calvario porque sente incapaz de acudir ao traballo ou si considera que as súas calidades ven minusvaloradas polos seus xefes ou pola organización á que pertence e, ademais, perdeu a ilusión pola súa profesión, está en predisposición de padecer a síndrome burnout. Esta enfermidade psicolóxica, popularmente coñecida como ‘estar queimado polo traballo’, afecta a moitas persoas. Coñeza algunhas estratexias paira evitar a súa aparición e desenvolvemento.

Mellor previr que lamentar

Si o traballador ou profesional contesta negativamente a interrogantes como “gústame o meu traballo?” ou “estou tan motivado como antes?”, e si mostra síntomas como repetidos cambios de carácter e de humor, inestabilidade emocional, irritabilidad ou illamento social, entre outros, o máis probable é que haxa que comezar a buscar solucións paira evitar males maiores. O que á vista do profano só son matices propios de calquera actividade laboral, poden devir, se non se toman as medidas adecuadas, nun progresivo ocaso profesional do traballador e nunha diminución evidente da súa calidade de vida, síntomas inequívocos da aparición do burnout.

Como se trata dunha patoloxía de carácter psicolóxico, as estratexias paira evitalo han de incidir sobre o propio paciente, as súas relacións interpersoais no ámbito laboral e sobre a organización á que pertence, tal e como certifica Rubén González Olivera, xefe do Servizo de Psiquiatría do Hospital de Santiago en Vitoria.

Recomendacións

Os expertos recomendan parar e desconectar en pequenos descansos ao longo da xornada e traballar baixo obxectivos factiblesNo plano individual, as estratexias adecuadas paira minimizar os efectos do burnout pasan por detectar e atacar as fontes de tensións. Respecto diso, Pedro Gil-Monte, da Facultade de Psicoloxía da Universidade de Valencia, sinala nun dos seus libros –Desgaste psíquico no traballo: a síndrome de queimarse– que se fai necesario o adestramento na solución de problemas, na asertividad e no manexo do tempo”.

Neste sentido, os facultativos recomendan actuacións sinxelas como esquecerse dos problemas laborais fose do traballo, levar a cabo prácticas de relaxación, parar e desconectar en pequenos descansos ao longo da xornada laboral e, sobre todo, traballar baixo obxectivos cuxa consecución sexa factible. Con todo, cando a enfermidade superou os seus primeiros estadios e as estratexias apuntadas nada poden facer por acoutar o seu desenvolvemento, os especialistas poden chegar a aconsellar que os seus pacientes abandonen o traballo, a condición de que estes demostren ser incapaces de reconducir as súas sensacións nos seus respectivos centros laborais e a súa saúde física ou psicolóxica véxase en serio perigo ou moi danada.

Tampouco é desdeñable fortalecer os vínculos interpersoais do paciente, tanto no persoal como no profesional, ofrecendo o apoio necesario e fomentando sistemas de traballo en equipo, con prácticas de liderado adecuadas a cada circunstancia. Por último, é conveniente non esquecer, tal e como explica Gil-Monte, que dentro das organizacións e empresas débense estudar plans paira crear un ambiente de traballo adecuado. Neste sentido, os responsables de devanditas estruturas non deben crear falsas expectativas ao profesional. Pola contra, os expertos sinalan conveniente apoiar una comunicación constante, establecer roles delimitados e concretos, adecuados paira as capacidades de cada profesional, e instaurar sistemas de recompensas laborais.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións