Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como facer o Camiño de Santiago e previr dano cerebral adquirido

Facer o Camiño de Santiago pode ser una actividade moi beneficiosa paira previr o dano cerebral adquirido. Coñece as principais recomendacións paira evitar traumatismos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 18deXullode2021
hacer camino de santiago si he tenido ictus Imaxe: xtberlin

Conseguir a autonomía e a mellora da calidade de vida das persoas con dano cerebral adquirido e das súas familias son as metas estratéxicas de FEGADACE. A Federación Galega de Dano Cerebral representa a algo máis de 2.000 persoas e familias con esta discapacidade e sitúa parte o seu campo de actuación desde antes de que se produzan novos casos desta discapacidade; é dicir, no ámbito da prevención. Pero que é o dano cerebral adquirido? Contámoscho nas seguintes liñas, onde tamén dámosche recomendacións paira facer o Camiño de Santiago con seguridade e así previr o ictus, a principal causa desta discapacidade.

Que é o dano cerebral adquirido?

O dano cerebral adquirido é una discapacidade que se produce en persoas nadas sen problema algún no cerebro, que ao longo da súa vida teñen un ictus, un traumatismo cranioencefálico (poden ser múltiples as causas: un accidente de tráfico, laboral, golpes, caídas…) ou algunha outra enfermidade (tumores, anoxias ou doenzas metabólicas, entre outras, sitúanse como causas minoritarias do dano cerebral) que lles causa una serie de secuelas. Secuelas que, cando se fan permanentes e se cronifican, provócanlles un dano cerebral adquirido.

Así que volvamos ao ámbito de actuación de FEGADACE, contemplemos tamén o xeográfico, botemos un ollo á data, e entenderemos as causas de que iniciemos esta colaboración con Eroski Consumer falando de prevención do dano cerebral adquirido no Camiño de Santiago. Porque o importante é chegar, pero chegar ben, e gozar do percorrido. Por iso FEGADACE dálle a benvida a todas as persoas que deciden visitarnos a través da Ruta Xacobea.

Facer o Camiño de Santiago con seguridade

Elixir esta actividade paira gozar das túas vacacións é un acerto, felicitámosche! Como adiantamos, o ictus está detrás de case o 80 % de casos de dano cerebral adquirido. Non se pode evitar, pero si se pode previr con hábitos saudables como a práctica de exercicio que implica chegar camiñando, ou en bicicleta, a Santiago de Compostela.

Beneficios de facer o Camiño

Facer o Camiño de Santiago tamén é positivo polas seguintes razóns:

  • Evitas o sedentarismo grazas á práctica de exercicio moderado, como camiñar ou pedalear.
  • A actividade física axúdache a manter un peso saudable. Compleméntaa cunha alimentación equilibrada!
  • O contacto coa natureza tamén é una técnica de relaxación: practícaas para controlar a tensión.
  • O cansazo ao final de cada etapa fará que descanses e durmas ben.
  • A visita a diferentes lugares é un estímulo que mantén o teu cerebro esperto e activo.
  • Calquera pequeno desafío intelectual axuda a exercitar o teu cerebro: identificar a mellor ruta, observar a flora e a fauna, a conversación con outras persoas que camiñan…

Precaucións ao facer o Camiño

Pero ollo! A actividade física tamén entraña riscos. En ocasións, a ruta fai que camiñantes e vehículos a motor teñan que compartir a vía, o que acende todas as alarmas de perigo de accidentes de tráfico. Outras rutas máis próximas á natureza levan diferentes posibilidades de imprevistos sobre os que tamén podemos actuar paira reducir o risco de traumatismos.

As nosas recomendacións:

  • Camiña polas sendas sinalizadas e, se non é posible, pola beiravía ou pola calzada, con prudencia e pola izquierda.
  • Non circules por lugares prohibidos, como autoestradas e autovías.
  • Se vas en grupo, ide en fila. Se o grupo é de ciclistas, tamén podedes ir en columnas por parellas.
  • Antes de cruzar, mira sempre a ambos os dous lados da vía, escolle lugares seguros evitando curvas e cambios de rasante. Se podes, cruza polos lugares habilitados.
  • Leva elementos reflectores na roupa e nas mochilas. Acende a iluminación da bicicleta de noite e de día (luz vermella detrás e branca diante).
  • Esquece o móbil e os auriculares; o seu uso íllache do tráfico.
  • Se vas en bicicleta, emprega o casco, e cumpre coas normas de circulación, lembrando sempre sinalizar as manobras.
  • Una revisión médica previa axuda a coñecer mellor o teu estado físico. Consulta á túa médica ou médico polos efectos secundarios da medicación que poidas tomar.
  • A práctica de exercicio físico regular contribúe a manter o ton e a axilidade corporal, evitando riscos.
  • Realiza as pausas e descansos necesarios e mantén a hidratación. Levántache con coidado despois dun repouso prolongado.
  • Emprega ferramentas de apoio como bastóns. E coida os calcetíns e o calzado que uses (debe suxeitar ben o pé).
  • Leva os números de teléfono de emerxencias nun lugar fácil de atopar.
  • Goza do camiño: practica o xogo limpo e evita as carreiras.
  • Os valores do deporte e da diversión deben estar por encima dos da competitividade.

Se decidiches peregrinar, recomendámosche seguir todos estes consellos e prepararche ben, con axuda da sección Camiño de Santiago de Eroski Consumer e seguindo todos os consellos paira a prevención do dano cerebral incluídos na nosa web. Nela poderás consultar tamén a axenda de charlas dirixidas a peregrinos e peregrinas que FEGADACE está a realizar en diferentes localidades do camiño. Resolve todas as túas dúbidas e infórmache recollendo os nosos folletos en galego, castelán ou inglés.

Que teñas un bo camiño! E lembra: o importante é chegar… ben!

RSS. Sigue informado

Federación gallega de daño cerebral

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións