Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como inflúe o exercicio físico na esperanza de vida

Correr de forma moderada un par de veces por semana axuda a aumentar a esperanza de vida en case seis anos máis

Unha carreira á semana dunha ou dúas horas é o tempo necesario para que a actividade física teña, ademais dos beneficios coñecidos, un valor engadido: alongar a esperanza de vida. Este achado súmase a moitos outros que relacionan os bos hábitos de vida cun aumento da lonxevidade, sobre todo porque preveñen enfermidades a longo prazo que provocan altos índices de mortalidade. Neste artigo explícase por que correr de forma moderada e seguir hábitos de vida saudables axudan a vivir máis e mellor.

Img ejercicio fisico esperanza vida art
Imaxe: monkeybusiness

Unha carreira dunha ou dúas horas á semana aumenta a esperanza de vida en 6,2 anos en homes e en 5,6 anos en mulleres. Este tempo á carreira debe realizarse a ritmo suave ou intermedio, ata quedar lixeiramente esgotado. Estes son os datos do estudo ‘Copenhagen City Heart’ presentado en Dublín no congreso EuroPrevent 2012 impulsado pola Sociedade Europea de Cardiología. Esta investigación iniciouse en 1976 e seguiu a 20.000 homes e mulleres de entre 20 e 93 anos. Como afirman os autores, non é necesario demasiado esforzo para observar un claro beneficio.

Os investigadores compararon a mortalidade en 1.116 homes e 762 mulleres corredores con individuos non corredores. Os resultados mostran que, no período de seguimento (un máximo de 35 anos), rexistráronse 10.158 falecementos entre os individuos que non practicaban carreira e só 122 entre os que si o facían. A análise revela, ademais, que a práctica da carreira diminuía o risco de falecemento nun 44% en ambos os sexos.

O curioso é que este beneficio na lonxevidade dáse en persoas que realizan carreira moderada, pero non nas que practican o exercicio de forma esaxerada. Na actualidade sábese que a práctica excesiva de actividade física actúa como prol-oxidante. Por este motivo, debe levar a cabo con moderación.

Beneficios da carreira moderada sobre a saúde

A curto prazo, a carreira moderada facilita a captación de osíxeno, aumenta a sensibilidade á insulina, mellora os perfís lipídicos, descende a presión sanguínea, reduce a agregación plaquetaria e eleva a actividade fibrinolítica (cuxa función é a descomposición normal dos coágulos).

O exercicio aeróbico moderado enlentece o proceso de envellecemento e prevén o desenvolvemento de trastornos durante a vellez

A longo prazo, é probable que a maior lonxevidade sexa debida á suma doutros beneficios máis concretos. O exercicio aeróbico moderado enlentece o proceso de envellecemento, ao aumentar a densidade ósea, e prevén o desenvolvemento de trastornos durante a vellez, como a osteoporose.

Da mesma maneira, a práctica regular de exercicio moderado axuda a manter un peso corporal adecuado, o que favorece a prevención de patoloxías que producen unha gran mortalidade, como as enfermidades de corazón provocadas pola obesidade ou a diabetes. A actividade física moderada, así mesmo, fortalece o sistema inmunitario, ao contrario do que ocorre co exercicio extremo, que causa o efecto contrario.

Vivir máis con exercicio físico e outros hábitos saudables

Pero non basta con realizar actividade física. Esta é unha das conclusións á que chega un recente estudo publicado en PLOS Medicine e levado a cabo por investigadores da Universidade de Cambridge (Reino Unido) durante máis dunha década con 20.000 homes e mulleres de entre 45 e 79 anos. Segundo os autores, para un beneficio óptimo, hai que combinar o exercicio con outro tres actividades: moderar a inxesta de alcol, deixar de fumar e levar unha dieta rica en froitas e vexetais. Con iso podería alongarse a vida ata 14 anos.

Tamén durmir de forma adecuada pode axudar a previr enfermidades a longo prazo. E un hábito tan simple como lavarse os dentes é fundamental, posto que a falta de hixiene dental asóciase co desenvolvemento de periodontitis e esta, á súa vez, cun maior risco cardiovascular.

Os expertos aconsellan coidar tamén a vertente psicolóxica da persoa para alongar a lonxevidade: dar sentido e propósito á vida, formar relacións estables con familiares, amigos ou compañeiros de traballo (o illamento social é un factor de risco de desenvolver enfermidades), exercitar o cerebro ou cultivar unha actitude positiva, entre outras.

Da mesma maneira, é fundamental o descanso para unha saúde óptima. Segundo o ‘Framingham Heart Study’, as mulleres que se dan unhas merecidas vacacións só cada seis anos teñen máis probabilidades de desenvolver unha enfermidade cardíaca que quen o fan dúas veces ao ano.

Acudir ao médico de familia con regularidade, non saltarse os controis rutineiros e, aínda que pareza pouco importante, prepararse para a xubilación son outras das recomendacións dos especialistas. Aínda que non é maioritario, hai un grupo de futuros retirados, segundo a revista Anais de psicoloxía, para os que a xubilación constitúe unha imposición e unha perda dos máis altos niveis de actividade. E estes sentimentos poden repercutir directamente na saúde.

Xenes e hábitos saudables

Non todos os traballos feitos ata agora aseguran que unha vida saudable, baseada en hábitos como o exercicio, non fumar, beber alcol de forma moderada ou seguir unha dieta equilibrada, garanta unha longa vida. Así o recoñecen investigadores do Albert Einstein College of Medicine da Universidade Yeshiva (EE.UU.), que publicaron un estudo na revista Journal of the American Geriatrics Society que suxire que a xenética pode ser moito máis importante que o estilo de vida.

Os resultados do traballo, realizado en case 500 persoas, mostraron que os individuos cunha lonxevidade excepcional non tiñan hábitos máis saudables que os suxeitos cos que foron comparados en termos de índice de masa corporal, tabaquismo, actividade física ou dieta. Estudos previos xa identificaran variantes xenéticas que parecen influír de forma directa na lonxevidade dun home ou unha muller. En opinión dos científicos, a investigación suxire que as persoas centenarias poden posuír xenes adicionais que axudan á lonxevidade e amortecen os efectos nocivos dun estilo de vida pouco saudable.

Os autores da investigación, no entanto, subliñan que, aínda que os “xenes da lonxevidade” poden protexer dos malos hábitos, levar un estilo de vida saudable é fundamental para a maior parte da poboación.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións