Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como levar unha vida activa se teño unha enfermidade respiratoria?

Facer exercicio físico é fundamental para mellorar a saúde de calquera persoa, incluíndo as afectadas por enfermidade pulmonar

Cando realiza unha actividade física ten sensación de afogo? Cústalle respirar? Se é así, e non está diagnosticado dunha enfermidade respiratoria, sería recomendable que acuda ao médico para que lle efectúe unha espirometría e outras probas para descartar calquera patoloxía pulmonar. Se, pola contra, xa está diagnosticado, é posible que a sensación de afogo acompáñelle en moitas ocasións, pero iso non significa que teña que deixar de facer exercicio. No seguinte texto explícase por que unha persoa con problemas respiratorios ten que practicar exercicio e danse varios consellos para saber como facelo sen riscos.

Imaxe: AntonioGuillemF

Se se deixa vencer pola sensación de afogo, as súas actividades da vida diaria veranse afectadas e levará a cabo un estilo de vida máis cotián que inclúe pouco exercicio, entrando nun círculo vicioso do que é complicado saír.

Por que unha persoa con problemas respiratorios ten que facer exercicio?

Facer exercicio físico é fundamental para mellorar a saúde de calquera persoa, incluíndo as afectadas por enfermidade pulmonar. É importante pensar que realizar exercicio é seguro e que non facelo podería empeorar o estado de saúde. Dentro de todos os beneficios que achega, o máis importante neste caso é a maneira na que mellora a sensación de falta de aire.

Antes de empezar, consulte ao seu médico!

Quen desexan iniciar un programa de exercicio físico, independentemente do estado de saúde, deberían consultar co seu médico para que leve a cabo as avaliacións precisas coa finalidade de facer exercicio sen risco. A práctica de exercicio é moi relevante nos casos de comorbilidades, é dicir, en pacientes con máis dunha patoloxía (diabetes, problemas cardiorrespiratorios, alteracións musculoesqueléticas, etc.).

Consellos útiles

A realización periódica de actividades físicas mellora de forma notable a saúde, pero débese seguir o consello dos profesionais sanitarios. Os seguintes son algúns consellos útiles:

  • Durante a práctica de exercicio físico, é fundamental ser capaz de regular a respiración para satisfacer o aumento de necesidade de osíxeno que se produce no corpo.
  • Cando se ten sensación de afogo, nótase que os pulmóns non reciben suficiente aire, o que leva a crer que se precisa respirar máis rápido. Pero se se fai así, os pulmóns non se baleirarán por completo antes da seguinte respiración, o que ocasionará a sensación de falta de aire. Por iso é conveniente respirar co abdome, tal e como fan os bebés, e alongar o tempo de baleirado dos pulmóns. Este tipo de respiración e a forma de traballalo en conxunto pódeo ensinar un fisioterapeuta especializado en respiratorio.

Como comezar a facer exercicio

Unha vez que se consultou ao médico e aprendido a combinar as respiracións, chega o momento que pode ser o máis complicado: comezar cun plan de exercicio evitando escusas como “estou moi canso, ocupado ou enfermo”.

As persoas con problemas respiratorios deben realizar exercicios aeróbicos ou cardiovasculares, é dicir, camiñar, nadar, andar en bicicleta, bailar… sempre que non haxa outro tipo de problemas que o impidan.

A práctica de exercicio é recomendable levala a cabo de tres a cinco veces por semana durante 30 minutos e cunha intensidade moderada, sempre precedida dun período de quecemento de cinco minutos e seguida doutro para volver á calma durante outro cinco minutos. En ambos os casos pode facerse o mesmo exercicio cunha intensidade crecente no quecemento e decreciente no arrefriado.

E se levo osíxeno podo facer exercicio? Se ten pautado osíxeno, deberá facer o exercicio con el ao fluxo que lle marcou o médico, que será diferente ao fluxo que debe manter en repouso. Se nota que o osíxeno é insuficiente, probe a reducir a intensidade do exercicio e consulte ao médico, pero nunca realice axustes sen consultalo antes.

Pequenos trucos para engancharse á vida activa

Para conseguir “engancharse” á vida activa, son convenientes as seguintes pautas:

  • Elixir o tipo de exercicio que máis lle guste.
  • Se é posible, practicar ese tipo de exercicio en compañía, pero marcando vostede o ritmo.
  • Rexistrar a actividade que realice anotando como se sentiu. Para iso pode descargarse a táboa de actividade física diaria aquí.
  • Non quede con dúbidas, pregunte todas as súas inquietudes e así aumentará a súa confianza. Os nosos fisioterapeutas respiratorios estarán encantados de ofrecerlle orientación. Se o desexa, escríbanos a: cuentanos@lovexair.com

E lembre: engánchese a unha vida activa e respirará mellor!

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións