Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como previr a deshidratación

Anciáns e nenos son máis propensos á deshidratación no verán, xa que o 80% dos anciáns bebe menos do necesario e os nenos apenas teñen sensación de sede

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 13deXullode2012
Img bebiendo agua Imaxe: moyerphotos

A infancia e a vellez teñen bastantes semellanzas. Unha delas ten que ver coa hidratación, xa que en ambas as etapas da vida reséntese o sentido que convida á inxesta de líquidos, ese sinal que chega ao cerebro cando hai unha lixeira perda de auga e sales minerais no organismo para alertar ao corpo da necesidade de beber. Nos nenos aínda non está tan desenvolvido e nos anciáns debilítase aos poucos, polo que non beben e aumenta o seu risco de deshidratación. A seguinte reportaxe profunda na necesidade de estar hidratados e dá unha serie de consellos para que nenos e anciáns estéano sempre.

Img bebiendo agua2 art
Imaxe: moyerphotos

Segundo estudos do Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS), máis do 80% dos anciáns bebe menos do necesario. A esta falta de inxesta de líquidos únense outras consecuencias da idade como ter un sistema inmunológico e da regulación da temperatura máis debilitados, perda de mobilidade e da auga corporal, o que fai que o impacto da deshidratación sexa maior neles. De feito, unha hidratación correcta evitaría unha de cada dez hospitalizacións de persoas maiores.

A causa de que os nenos sexan remisos a beber é que apenas teñen sede. O seu sistema inmunológico está menos formado e, por tanto, están máis expostos a sufrir enfermidades e toleran peor os cambios de temperaturas. Neles, un dos motivos máis frecuentes de deshidratación son as diarreas e gastroenterites, máis habituais no verán e que, a miúdo, asócianse a unha perda de líquidos.

O corpo humano é de auga?

A auga é un nutriente indispensable para o organismo humano, sobre todo cando nacemos. Un bebé ten un 74% de auga no seu corpo no momento de nacer; un adulto rexistra ao redor dun 65% de auga, aínda que pode chegar ao 80% nos riles, pulmóns e tecido muscular; e un ancián ten menos cantidade.

O corpo necesita repor as perdas diarias de líquidos que se producen a través dos ouriños, as feces, a transpiración cutánea e a respiración, aínda que a sudoración, as diarreas ou a febre poden aumentalas. A perda neta diaria de líquidos oscila entre un e tres litros.

Para repor esta cantidade hai que inxerir 2,5 litros destes ao día. E no caso das mulleres embarazadas ata tres litros diarios, unha dose que se estende durante a lactación. Para elas, beber resulta máis fácil, porque a lactación provoca máis sede debido a que o 90% do leite materno é auga, necesaria para cubrir as necesidades hídricas do recentemente nado.

Vítimas da deshidratación

Variar os líquidos que se inxeren ao día favorece que se beba máis e alcáncese unha hidratación adecuada

Os síntomas da deshidratación en bebés e nenos pequenos abarcan o pranto sen bágoas, a pel, boca e lingua secas e gretadas, os ollos afundidos, a pel grisácea e menos cantidade de ouriños. Así, os bebés menores de tres meses que ouriñan con normalidade mollan o cueiro cada seis horas como mínimo e os nenos que andan deben empapar polo menos tres cueiros diarios.

Nos adultos e anciáns, os signos son malestar xeral, dor de cabeza, cansazo, dificultade de concentración, confusión mental, ouriños concentrados e/ou sequedad da pel.

Pero estes sinais son difíciles de detectar tanto en bebés como en anciáns dependentes ou con facultades físicas ou psíquicas mermadas. A regra de ouro para que estean hidratados é que os seus coidadores vixiar que beban, sobre todo no verán, e máis se teñen diarreas e gastroenterites.

Hidratarles, de mil formas

Diversos estudos científicos probaron que variar os líquidos que se inxeren ao día favorece que se beba máis e alcáncese unha hidratación adecuada. Por iso é polo que este ano a nova campaña da OHS leve por lema “Hai mil formas divertidas de hidratarse!”. Como? Segundo unha táboa adaptada da Food and Nutrition Board (FNB) da Academia Nacional de Ciencias de Estados Unidos, os nenos precisan o seguinte:

  • Os bebés do cero a seis meses: 0,7 litros de leite materno.
  • Os pequenos de sete meses a doce meses: 0,8 litros de líquidos entre leite materno, fórmula, auga, bebidas complementarias como zumes e alimentos.
  • Os nenos dun a tres anos: catro cuncas de bebidas en total (1,3 litros).
  • Os menores entre catro a oito anos: case cinco cuncas (1,4 litros), incluíndo a auga simple.

A auga debe ser a bebida de elección para os nenos, pero como adoitan rexeitala pola súa falta de sede e o seu nulo sabor, tamén se lles poden ofrecer zumes frescos de froitas naturais e de tempada, polos de auga e zume de fresa ou limón, leite ou granizados.

Os máis maiores deben beber de forma frecuente líquidos, como auga, zumes, refrescos, tés e infusións, sen esquecer que hai alimentos que son nun 90% ou 99% auga, como as froitas e as hortalizas, que deben figurar na neveira, ou pratos como as sopas frías e o gazpacho, excelentes no verán.

Oito consellos para que nenos e anciáns estean hidratados

  1. Beber debe ser un hábito nos anciáns aínda que non teñan sede.
  2. Colocar unha botella de auga de 1,5 litros nun lugar visible e beberlla antes de finalizar o día.
  3. Inxerir 2,5 litros diarios e aínda máis se se realizan esforzos físicos e o clima é cálido ou húmido.
  4. Evitar perder líquidos en exceso. Para iso, é recomendable non exporse ao sol de forma innecesaria, non facer exercicio físico en horas centrais do día e vestir roupa fresca e pouco axustada para suar menos.
  5. Ofrecer auga, zumes e bebidas en abundancia e con frecuencia a nenos e anciáns e vixiar en especial a bebés, enfermos e dependentes.
  6. Non tomar, na medida do posible, refrescos azucarados, porque provocan caries e obesidade.
  7. Evitar as bebidas con alcol .
  8. Preguntar ao médico e farmacéutico como hidratarse de forma correcta.

Fonte: ‘Guía de Hidratación e Saúde’, do Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS), Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) e Consumer.es.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións