Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como previr as patoloxías máis frecuentes do verán con auga

A gastroenterite, a deshidratación e os golpes de calor atópanse entre as patoloxías máis frecuentes do verán e poden evitarse co uso adecuado da auga

Imaxe: svklimkin

Praia, piscina, vacacións… Gozar do verán é moi fácil, a condición de que os nosos plans non se vexan interrompidos por algún que outro problema de saúde. Segundo os expertos, as gastroenterites agudas, as deshidratacións e os golpes de calor, son algunhas das patoloxías máis frecuentes entre a poboación durante a época estival. Evitalo é posible. Neste artigo descubrimos como facelo.

As recomendacións xerais para coidar a nosa saúde no verán están dirixidas a todos os cidadáns, pero "os nenos, as embarazadas, os maiores e os enfermos con problemas crónicos de saúde son os colectivos de risco aos que hai prestar máis atención". Así o asegura Carmen Salinas, presidenta da Asociación de Enfermeiras en Nutrición e Dietética (Adenyd). E é que, as longas exposicións ao sol ou ás altas temperaturas, unidas a unha inxesta deficitaria de alimentos e, en especial, de auga, poden dar como resultado problemas de saúde tales como "gastroenterites agudas, deshidratacións e golpes de calor, naqueles días de calor extrema", explica.

Para evitalas, o intensivista e anestesiólogo Luís Quecedo recomenda, "seguir uns hábitos de vida saudables. Isto, sempre tendo coidado á hora de inxerir certos alimentos que poden danarse pola calor, procurando descansar 7-8 horas diarias, evitando a exposición ao sol nas horas de máis calor e, por suposto, asegurándonos unha adecuada hidratación".

Respecto da hidratación, ter acceso á auga é fundamental. O doutor Quecedo recomenda "que sempre que salgamos a comer fóra de casa ou esteamos nun lugar de vacacións, asegurémonos unha hidratación segura e de calidade con auga mineral. A auga mineral, ao ser envasada en condicións de extrema asepsia e presentarse en envases protexidos de calquera tipo de contaminación, garante ao consumidor unha total seguridade alimentaria", engade. En España, a auga de billa tamén é potable e segura. Convén tomar precaucións, iso si, cando facemos unha excursión ou saída ao campo e levar a auga de casa.

Como evitar as patoloxías máis frecuentes


Imaxe: VitalikRadko

Pola súa banda, a presidenta de Adenyd realiza as seguintes recomendacións para axudar a evitar o tres mencionadas patoloxías:

  • Para evitar a gastroenterite aguda: extremar as medidas hixiénicas na manipulación de alimentos e na conservación dos mesmos, tanto no propio domicilio como nos establecementos de restauración, así como evitar alimentos pouco cociñados en épocas de temperaturas extremas, para previr as toxiinfecciones alimentarias.
  • No caso de deshidratación: beber auga con frecuencia e segundo necesidade, sobre todo no caso dos nenos, que se esquecen de beber auga mentres están a xogar, e tamén nas persoas de maior idade, que teñen diminuída a sensación de sede. En ambos os casos, os pais ou coidadores deben estar pendentes de ofrecerlles auga con regularidade.
  • Para evitar o golpe de calor: non hai que estar ao sol nin facer exercicio nas horas centrais do día ou ante elevadas temperaturas. Se non se pode evitar, hai que protexerse do sol, beber auga regularmente, segundo temperatura e exercicio realizado, e ante situacións de risco, porse á sombre canto antes e hidratarse.

Recomendacións para viaxar no verán

Segundo Carmen Salinas, "as recomendacións de alimentación e hidratación son diferentes segundo a zona que se vaia a visitar". Na nosa contorna, recoméndase manterse ben hidratado, tanto se fai calor coma se non, aínda que é preciso estar máis atentos nesta época do ano.

Respecto da alimentación, Salinas destaca que "hai que evitar o consumo de alimentos que non estean etiquetaxes e sen control sanitario, de venda frecuente en zonas de turismo rural. Nos establecementos propios da tempada turística, como terrazas e chiringuitos, só débense consumir alimentos que se manteñan correctamente refrigerados e cuxa manipulación leve a cabo con útiles limpos e manteñan unhas estritas condicións hixiénicas", remarca.

Practicar deporte na época estival

A práctica frecuente de exercicio físico é un dos hábitos que non debemos deixar ao carón no verán. Iso si, segundo destaca o doutor Quecedo, debe facerse, "ante todo, evitando a súa realización ao aire libre nas horas de máis sol. Por iso, aconséllase que a práctica deportiva leve a cabo sempre nas primeiras horas do día ou ás últimas".

Ademais, destaca a importancia de "seguir uns hábitos de hidratación adecuada antes, durante e despois da práctica deportiva. Para iso, é recomendable levar sempre connosco unha botella de auga cando vaiamos ao ximnasio ou ao lugar no que practiquemos deporte para poder beber pequenos sorbos e así poder asegurarnos unha hidratación segura e de calidade".

Recomendacións xerais


Imaxe: Gary G

"Seguir unha alimentación variada e equilibrada no verán é fundamental, especialmente porque, nesta época, na que predominan as comidas fóra de casa, adóitase incorrer nun certo déficit nutricional e, ás veces, terminamos o verán con problemas de colesterol, glicosa ou triglicéridos. Por iso, é importante que a alimentación que se siga sexa completa e equilibrada", indica Quecedo. As froitas e verduras son indispensables e deberían ter unha presenza destacada en todos os nosos menús, desde a mañá ata a noite. "E no caso de que nos excedemos nalgunha comida, recoméndase compensar con días de dieta máis equilibrada", engade.

Como xa comentabamos anteriormente, a deshidratación é unha das patoloxías máis frecuentes no verán, especialmente no caso dos maiores e os nenos. Por iso, Adenyd ofrece unha serie de recomendacións xerais para evitalo:

No caso das persoas maiores:

  • Beber a auga necesaria, ao redor de 8 vasos, repartidos ao longo do día, anticipándose á sensación de sede.
  • Poden tomar auga ou calquera líquido tipo infusións, sopas frías, etc.
  • Ante un aumento da temperatura corporal, aumentarase a inxesta de líquidos.
    Igualmente, se se inxeren menos alimentos, tamén hai que aumentar a cantidade de líquidos inxeridos.

No caso dos nenos:

  • Facilita a dispoñibilidade de auga para os nenos. Non esperes a que eles cha pidan, nin a que teñan sede. Pon auga ao seu alcance para que a teñan a man en cada momento.
  • É importante que os nenos pequenos se hidraten cando realizan calquera actividade ao aire libre, en especial, durante días moi calorosos. Pídelles que beban auga antes de empezar e chámaos con frecuencia para que descansen e se hidraten.
  • Ofrécelles un vaso de auga ao comezar o día, lembrándolles que é clave empezar o día ben hidratados.
  • Á hora da comida e a cea pon auga na mesa e cóntalles a importancia que ten para transportar, a través do seu organismo, os nutrientes e vitaminas esenciais para o seu desenvolvemento e crecemento.

Respecto da forma de hidratarse, o doutor Quecedo sinala que é moi recomendable a inxesta de auga. En primeiro lugar, porque, pasamos moito máis tempo fóra de casa, e a auga pode transportarse e conservarse con facilidade, en envases de diferente tamaño, adaptados a todo tipo de hábitos de vida. Na súa opinión, levar auga a man "permite hidratarnos en calquera momento e lugar, dunha forma segura e de calidade e isto é fundamental para evitar os típicos problemas de deshidratación e, mesmo, a famosa diarrea do viaxeiro, que adoita ter lugar ao beber unha auga que, quizá poida estar en malas condicións para a saúde".

Etiquetas:

auga hidratación-gl

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto