Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como retomar a rutina para controlar a diabetes

Tras as vacacións, é necesario volver a unha rutina saudable, baseada na alimentación sa e a práctica de exercicio físico de forma regular para controlar a diabetes

O inicio de setembro supón, para moitos, a volta das vacacións de verán e, con iso, retomar a rutina: colexio, traballo, atascos… Estes días, mesmo, óuvese falar da síndrome postvacacional, que se define como a presión emocional que se debe afrontar ao readaptarse ás tarefas laborais despois dun período de descanso. No entanto, para as persoas con diabetes, a rutina é algo que nunca se debe perder, posto que os bos hábitos en relación á alimentación, o exercicio físico e o tratamento farmacolóxico consensuado cos profesionais médicos son a base dun bo control da patoloxía. Aínda así, a continuación danse algúns consellos para retomar a rutina e lograr un bo control da diabetes.

Imaxe: yobro10

Como escribía hai uns días o presidente da Federación Española de Diabetes (FEDE), Andoni Lorenzo, no blogue de FEDE, "a diabetes lévala contigo todos os días e aquí non valen nin síndromes nin escusas. Temos que actuar como nos ensinaron os nosos médicos e enfermeiras e seguir mantendo as nosas pautas do día a día para non deixar de lado o bo control da diabetes".

Pero viaxar coa diabetes na maleta non sempre é sinxelo e moitas veces danse circunstancias que dificultan seguir o ritmo habitual durante as vacacións. En ocasións, ao ter que elixir o menú, é complicado resistirse á tentación e optar polo máis verde e saudable. E é posible que algúns xa se levasen algún que outro susto ao comprobar os resultados no glucómetro, talvez derivados dunha falta ou exceso de exercicio físico, pois pode provocar subidas ou baixadas dos niveis de glicosa en sangue cando uno menos llo espera.

Por todo iso, a continuación compártense algúns consellos para retomar a rutina canto antes e lograr un bo control da diabetes.

Átese as zapatillas deportivas!

O deporte é un dos alicerces fundamentais para o bo control da diabetes e, a nivel xeral, para mellorar a forma física e saúde. O deporte pódese practicar de distintas maneiras e cada persoa debe adaptalo aos seus gustos e personalidade.

Se o seu é camiñar, probe a pasear 30 minutos cada día, polo menos catro días á semana. Ou se prefire un exercicio máis intenso, os expertos recomendan as rutinas baseadas en adestramento interválico de alta intensidade ou HIIT, un exercicio que se demostrou beneficioso para mellorar a saúde cardiovascular e a sensibilidade á insulina en persoas con diabetes tipo 2 e prediabetes.

Ademais, para que o exercicio físico sexa algo habitual no día a día e evitar así o sedentarismo, a Federación Española de Diabetes (FEDE) recomenda seguir os seguintes consellos:

  • Elixir unha actividade física que resulte entretida e divertida.
  • Probar a realizar exercicio acompañado.
  • Planificar a rutina semanal de exercicio.

Pinte de verde o seu prato!

A alimentación é outro dos alicerces para lograr un bo control da diabetes e tamén un dos que máis poden verse modificados durante as vacacións de verán, debido, por exemplo, ás comidas fóra de casa. Por iso, é esencial retomar a rutina tras o descanso estival seguindo unha dieta variada e equilibrada, onde se limite a inxesta de alimentos cun alto contido en azucres e graxas saturadas e déase un maior protagonismo ás verduras e froitas frescas.

Un método sinxelo para lograr seguir unha alimentación saudable é ter presente a teoría do prato, que consiste en establecer unhas proporcións estándar no menú habitual, que debe conter: un 50% de verduras, un 25% de alimentos proteicos (carne, peixe ou ovos) e un 25% de alimentos farináceos (pan, pasta, arroz, etc.), ao que se pode engadir unha peza de froita de sobremesa e auga como bebida principal.

Para completar esta dieta equilibrada, tamén é conveniente aplicar estes consellos:

  • Utilizar aceite de oliva para cociñar, sempre en cantidades reguladas.
  • Evitar o uso excesivo de sal e alimentos procesados que a conteñan en doses elevadas.
  • Prestar atención á etiquetaxe dos alimentos.

Por último, para lograr seguir uns hábitos de vida saudables, hai que contar sempre cunha rede de apoio familiar e médico. Por unha banda, a familia é o núcleo desde o que parten estes hábitos de vida. E, doutra banda, os profesionais médicos han de ser os aliados e principais referentes ante calquera consulta en relación a posibles cambios que poidan afectar o control da diabetes, como variacións bruscas nos horarios de comidas e traballo ou a aparición de situacións de tensións que poidan levar desequilibrios nos niveis de glicosa.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Federación de diabéticos españoles

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións