Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como superar o medo a voar

O 25 % dos viaxeiros sofre aviofobia nalgún grao. Planificar distraccións para o voo ou non ir con présas ao aeroporto son algunhas claves para soportalo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 21 de Xullo de 2019

A aviofobia, máis coñecida como o medo a voar, é un problema moito máis frecuente do que imaxinamos. Preto da cuarta parte dos viaxeiros sofre este temor nalgún grao, segundo os datos da Asociación Internacional do Transporte Aéreo (IATA). Ademais, varios estudos psicolóxicos estiman que o 5 % dos afectados presenta un grao de temor que chega á fobia. Preguntámoslle a un especialista se é posible superar este medo e como facelo.

Alfonso de Bertodano é comandante de voo en activo, psicólogo pola Universidade Autónoma de Madrid e membro da Asociación Europea para a Psicoloxía da Aviación (EAAP). Explica que cando o medo a voar é elevado provoca limitacións a quen o padece que lle impide poder gozar dunha vida plena. "A nivel laboral non optan a postos de traballo que implique viaxar ou, se o fan, é á conta de ansiolíticos ou alcol", afirma De Bertodano. No plano familiar, "non visitan a fillos que viven no estranxeiro, como é o caso do pai do xogador de fútbol Iniesta, ou non planifican vacacións que impliquen traxectos moi longos ou en avión", continúa. E prosegue pondo exemplos como as viaxes de noivos, as vacacións con amigos ou mesmo as viaxes de fin de carreira.

De Bertodano expón que este medo, como calquera outro, é unha emoción que provoca cambios a nivel psicofisológico. Partimos da base de que estamos a percibir o avión como un perigo, ben por descoñecemento ou polas experiencias previas, polo que o noso organismo ha de porse á defensiva e tratar de sobrevivir, o que na maioría dos casos implica fuxir. Para que esa fuxida sexa efectiva, o sistema límbico pon en marcha a vía de activación da ansiedade mediante o sistema simpático, que é o encargado de que aumente a frecuencia cardíaca, o ritmo da respiración, que se xere glucógeno e mesmo que se deteña a dixestión, entre outras moitas respostas. É dicir, este sistema encárgase de prepararnos para a fuxida e, ademais, facer que sintamos mal (aversión) para que a levemos a cabo. Pero non podemos cumprir ese obxectivo, xa que estamos no aire, e o abafo por non poder saír (fuxir) é a pinga que colma o vaso. E este recordo desagradable volverá aumentado á mente da persoa con medo a voar, cada vez que compre un billete de avión ou cando lle digan que ten que viaxar.

A orixe, tal e como apunta o experto, é polo xeral un voo traumático por algún motivo en concreto, frecuentemente as turbulencias, ao que non se lle sabe dar unha explicación racional e que fai que quede "instalado" o avión como perigoso no sistema límbico. En moitas outras ocasións, débese a unha aprendizaxe incorrecta que adquirimos de persoas próximas que xa teñen ese medo, como pais ou irmáns. "Outra circunstancia moi frecuente é que comece ou aumente nas mulleres despois da maternidade, motivo que explicaría a maior incidencia estatística entre mulleres", apunta o especialista.

Consellos prácticos para reducir o medo

Imaxe: diego_cervo

Alfonso de Bertodano uniu as súas dúas profesións e, ademais de pilotar avións (ten máis de 10.000 horas de voo), desde fai máis dunha década ensina con cursos a perder o medo a voar. Utilizando unha terapia técnica cognitivo-conductual, axuda ás persoas a quitarse o temor ou, como mínimo, a reducir a súa ansiedade para que poidan seguir viaxando e tendo voos máis pracenteiros. Estes son os seus consellos para que quen sufran de aviofobia poidan soportar mellor viáxelos vía aérea.

  • 1. Non acumular ansiedade, especialmente polas présas. A ansiedade acumúlase e non é desexable que un voo que podería ir ben provoque alteracións por un estado de ánimo que nada ten que ver co avión.
  • 2. Planificar as distraccións para o voo, sobre todo para os voos longos. Hai que cambiar de tarefa polo menos cada 45 minutos incluíndo paseos polo avión nos voos de máis de dúas horas. Carga na tableta algunha serie divertida á que xa esteas enganchado, ou que coñezas ben e non impórteche volver ver. Leva pasatempos, mandalas para pintar, etc. A lista de distraccións posibles é interminable e dependerá das preferencias de cada persoa.
  • 3. Identificar os pensamentos que nos xeran ansiedade e engadirlles "con todo..." e concluír as nosas frases con algo positivo.
  • 4. Respirar de modo adecuado. Parece un tópico pero en realidade pon en marcha os mecanismos de relaxación internos.

Erros básicos que aumentan o medo

Por outra banda, De Bertodano dá conta dos dous erros básicos que fan que o medo a voar increméntese. O primeiro é evitar voar, debido ao aumento de ansiedade producido pola situación, ben durante a compra do billete, ao chegar ao aeroporto ou baixándose mesmo do avión. O segundo é decidir exporse a un voo sen ter as ferramentas para xestionar a ansiedade voluntariamente, nin o coñecemento adecuado e esencial da aviación aplicada, que nos impidan crear, por ignorancia, as habituais explicacións catastróficas para calquera cousa que non comprendamos.

Así mesmo, o psicólogo e piloto advirte de que as pastillas (unha das saídas dun gran número de pasaxeiros que sofren este medo) só deben tomarse baixo prescrición médica, e sempre tendo en conta que nos podemos volver dependentes delas para voar.

Nesta mesma liña recomenda só acudir a un especialista cando se tomou a decisión persoal de superalo: "Desaconsellamos totalmente asistir a un curso contra o medo empuxado por outras persoas, regalarllo a alguén que ten medo a voar ou mesmo que nunha empresa apunten a un traballador sen que o propuxo el. Como sempre digo ás persoas que me chaman para consultar, non facemos maxia, ensinamos como superar o medo a voar dentro dun proceso onde o curso é só o principio".

Etiquetas:

avión miedo-gl

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Información de Copyright e aviso legal

Visita a nosa canle Eroski Consumer TV

En EROSKI CONSUMER tomámonos moi en serio a privacidade dos teus datos, aviso legal. © Fundación EROSKI

Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto