Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como volver á normalidade coa parella, os fillos e o resto da familia

A volta á normalidade é unha oportunidade para redobrar afectos, valoralos, gozalos e tamén alixeirar tensións coa familia máis próxima

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 23deMaiode2020
desescalada psicologica hijos pareja Imaxe: Pexels

Unha vez que miramos no noso interior e analizada a pegada psicolóxica que deixou a pandemia en nós, debemos mirar á nosa contorna. A doutora en Psicoloxía e experta en psicoloxía educativa Silvia Áraba e a neuropsicóloga e profesora da facultade de Ciencias Sociais da Universidade Europea de Madrid Elisabet Mariña Sanz explican nas seguintes liñas como reaxustar as nosas relacións coa nosa parella, os fillos pequenos e adolescentes e o resto da familia.

Volver á normalidade coa parella

Un funcionario das oficinas de rexistro da cidade chinesa de Xi’an explicaba ao diario local Global Times que, a medida que transcorrían os días da corentena, aumentaba de forma considerable o número de solicitudes de divorcio . A explicación podería estar en deinasficultades que pode entrañar unha convivencia tan estreita durante o confinamiento. En España, segundo datos do Instituto Nacional de Estatística, setembro é o mes no que se rexistran e remiten aos xulgados de familia o maior número de separacións e divorcios, supostamente debido a que durante as vacacións as parellas ven obrigadas a pasar máis tempo xuntas e afloran os conflictos latentes.

  • Que podemos facer. Un confinamiento como o que vivimos pon a proba á parella. Podemos saír reforzados, pero tamén debilitados. No segundo caso, o camiño que propoñen as expertas é o da asertividad. “Non debemos buscar culpables nin centrarnos naquilo que nos molestou, senón pór o foco naquelas actitudes da nosa parella que nos gustaron. Á hora de expresar as nosas emocións, convén que lancemos as mensaxes desde o “eu sentinme”, no canto do “ti fixéchesme”. Convén tamén pór distancia: mentres estivemos en corentena é fácil que haxamos magnificado os problemas; unha vez terminado o confinamiento, poderemos darlle a importancia real a aqueles desencontros e, entón, compartilo en parella desde a tranquilidade e o acougo.

Desescalada cos máis pequenos

  • Estiveron varias semanas connosco, véndonos acotío en casa, e agora non podemos desaparecer da noite para a mañá. A separación debe ser gradual, e hai que explicarlles a nova situación con palabras que poidan entender.
  • Se o noso traballo foi tradicionalmente moi esixente e deixounos pouco tempo para os nosos fillos, leste é o momento de entender o significado da palabra ‘conciliación’.
  • Agora que tivemos a ocasión de xogar máis con eles, de dedicarlles máis tempo, facer manualidades ou inventar historias, tentemos manter dentro das nosas rutinas estes xogos e momentos de intimidade.
  • Hai que aceptar que lles vai a custar moito esforzo reincorporarse á vida cotiá. Igual que tras as vacacións necesitan un período de adaptación, tamén agora van necesitar da nosa paciencia.

Mellorar a relación cos adolescentes

  • Aínda que a relación cos adolescentes non sempre é fácil, no confinamento incorporariamos novas rutinas: comer xuntos, ver series, aprender a facer un pastel… O obxectivo é tentar manter abertos eses novos espazos de unión, que non desaparezan.
  • Podemos axudarlles a valorar os aspectos positivos que tivo esta experiencia: a unión familiar e a participación nas tarefas do fogar, aumento das responsabilidades e control das emocións.
  • Tamén é o momento de dicirlles que apreciamos como foron capaces de traballar a responsabilidade ao estudar desde casa, e ensinarlles a valorar a figura do profesor.
  • Tentar evitar a ‘adaptación hedonista’: que a alegría por volver saír e por empezar a recuperar a vida de antes non se difumine en cuestión de días. O obxectivo é que aprendan –e nós para iso debemos dar exemplo– a apreciar e valorar os pequenos praceres da vida.

O reencontro coa familia máis próxima

Aquí si podemos ver a crise do coronavirus como unha oportunidade para redobrar afectos, valoralos, gozalos e tamén alixeirar tensións ou vellas feridas, se as houbese.

  • Que podemos facer. Basicamente, gozar. E aprender do vivido para estreitar a relación. Máis chamadas, máis contacto. Trátase de non esquecer o que pasamos, o que sentimos, para darlle sentido e incorporalo á nosa vida ao volver á normalidade. A comida dos domingos, o tacto, o abrazo, a pel: pequenos detalles cuxo potencial recuperamos e que convén non volver perder. Practiquémolos.

Arroupar aos familiares con trastornos

Entre as situacións máis vulnerables atopamos os pacientes con depresión . Á súa visión negativa da vida súmase o conxunto de acontecementos desagradables e de alarma que se desenvolveron.

  • Que podemos facer. Se temos algunha persoa na nosa contorna nestas circunstancias, é moi importante que se poida sentir arroupada. Resulta primordial que sigan tentando manter horarios de comida e de descanso, pois os cambios nos ritmos cronobiológicos son negativos para as enfermidades mentais. Tamén convén que teñan unha rutina fija, un horario no que se inclúan tarefas laborais ou domésticas, así como actividades de lecer e de contacto cos seres queridos.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

coronavirus

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións