Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Consellos paira envellecer de forma activa e saudable

Envellecer de maneira saudable require incorporar bos hábitos de alimentación e exercicio, e neste artigo dámosche as principais claves paira facelo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 19deFebreirode2021
deporte actividad fisica vejez Imaxe: Getty Images

O envellecemento saudable, que consiste en desenvolver e manter en idades avanzadas a capacidade funcional que facilita o benestar (con independencia da presenza dalgunha enfermidade), é a clave paira abrir novas oportunidades ás sociedades máis lonxevas. Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), esta capacidade funcional vén determinada polas competencias de cada persoa (capacidades físicas e mentais), pola contorna no que vive (físico, social e político), polas interaccións entre ambos e pola disposición das persoas paira afrontar as adversidades. Nas seguinte liñas contámosche como envellecer de maneira activa e saudable.

Fomentar un envellecemento saudable é previr e tratar enfermidades, promover a saúde paira poder manter unhas capacidades físicas e psíquicas óptimas e adaptar a contorna paira facilitar a toma de decisións saudables. Neste sentido, cabe lembrar que os grupos sociais máis desfavorecidos teñen menor posibilidade de tomar decisións saudables, o que traza traxectorias moi diferentes ao redor do seu envellecemento. En consecuencia, conseguir un envellecemento saudable paira toda a poboación está estreitamente ligado a traballar na equidad paira minimizar as brechas e desigualdades sociais e económicas.

Os datos de estudos realizados suxiren que una terceira parte dos adultos maiores convive con dúas enfermidades e a metade deste subgrupo de poboación padece máis de dúas patoloxías crónicas. As máis frecuentes son as enfermidades cardiovasculares (hipertensión, isquemias, hipercolesterolemia), seguidas de problemas do sistema nervioso central (desordes do soño, problemas psiquiátricos, ansiedade, demencia…), condicións musculo-esqueléticas (reumatológicas, osteoporoses e fracturas), enfermidades do sistema gastrointestinal, problemas respiratorios, diabetes tipo 2 e cancro.

A prevención destas enfermidades debe ser una prioridade de saúde pública que se forxe ao longo de toda a vida, e intensifíquese no adulto de mediana idade e na idade avanzada. Neste sentido, fomentar a actividade física e a alimentación saudable e evitar o consumo de alcol e tabaco serán parte integral da estratexia paira previr todas estas enfermidades crónicas.

Como envellecer de maneira activa e saudable

✅ Moverse. Media hora de actividade física ao día é suficiente paira mellorar a saúde. Serve con camiñar, andar en bicicleta ou subir escaleiras en lugar de usar o ascensor. Si tense algunha patoloxía que impide realizar exercicio físico, é importante evitar o sedentarismo: cada hora, aconséllase dedicar dous minutos paira estirarse, moverse pola habitación, encher un vaso de auga ou ir ao baño.

✅ Relacionarse. O contacto cos amigos e a familia axuda a estimular o cerebro. Tamén contribúe a iso realizar actividades como lectura ou escritura, xogos de mesa ou pasatempos.

✅ Aprender. A xubilación é un bo momento paira formarse, completar e ampliar os coñecementos e habilidades. Así se seguirá exercitando a memoria. A idade non é un límite paira aprender.

Comer de forma saudable e beber suficiente auga. A dieta debe ser variada, completa e equilibrada. Recoméndase que, polo menos, a metade do prato conteña froitas, verduras e hortalizas (frescas ou cociñadas). Tamén se aconsella non consumir máis dunha ou dúas racións á semana de carne vermella, carne graxa e carne procesada (touciño, embutidos, salchichas…).

✅ Manter una adecuada hixiene bucodental. É importante cepillarse os dentes despois de cada comida con pasta dental con flúor. Si úsase dentadura postiza, hai que limpala igual que os dentes, quitala pola noite e, despois de cepillarla cun cepillo de dentes, deixala nun vaso con auga. É importante acudir ás revisións periódicas do dentista e, sobre todo, cando as encías sangren ou doian.

✅ Evitar o consumo de tabaco e alcol. O tabaco aumenta o risco de desenvolver una enfermidade das encías. Nunca é tarde paira deixar de fumar.

✅ Vacinarse. Hai tres vacinas que se recomendan a partir dos 65 anos: gripe (cada ano, cando se inicie a campaña), tétanos (una dose de recordo) e neumococo (paira protexerse de enfermidades como a pneumonía, a meninxite e infeccións no torrente sanguíneo). A estas engádese agora a vacina contra a covid-19.

✅ Consultar co médico. Se a persoa nota –ou alguén próximo notou– que desde hai un tempo non pode realizar cousas que facía na súa vida diaria (actividade física, labores de casa, saír á rúa, ler, relacionarse con outras persoas…), recoméndase acudir ao médico.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións