Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Consellos prácticos para previr o cancro

Estes hábitos axudaranche a previr o cancro e outras enfermidades non transmisibles, como a diabetes, a obesidade ou os problemas do corazón

As enfermidades non transmisibles (ENT) supoñen un dos principais retos de saúde pública na actualidade, xa que representan máis do 70 % das mortes que se rexistran cada ano no mundo. Son, entre outras, as enfermidades cardiovasculares, o cancro, a diabetes ou as enfermidades respiratorias crónicas, como a EPOC. As enfermidades non transmisibles, ou crónicas, son afeccións de longa duración e cunha progresión xeralmente lenta, que teñen a súa orixe, en gran parte, nos nosos hábitos de vida. Por iso é polo que sexa tan importante coñecer e evitar os factores de risco, como explicamos a continuación.

Que causa as enfermidades non transmisibles

Os expertos da saúde sinalan o consumo de tabaco, a mala alimentación, a falta de actividade física e o consumo de alcol como os factores de risco que máis inflúen na aparición das enfermidades non transmisibles.

Segundo o estudo ‘O impacto económico do cancro nas familias en España’, elaborado pola consultora Oliver Wyman para a Asociación Española Contra o Cancro (AECC), estímase que entre o 30 % e o 50 % dos casos de cancro poden ser evitados seguindo métodos de prevención. Inclúe tanto a adquisición de hábitos de vida máis saudables, como a correcta implantación e participación nos programas de cribado destinados á poboación en risco.

Isto implicaría non só previr novos casos de cancro e aumentar a esperanza de vida; tamén diminuír o gasto sanitario público. Segundo leste mesmo informe, estímase que se poderían reducir ao redor de 9.000 millóns de euros dos custos globais do cancro, que en España ascenden a, polo menos, 19.300 millóns de euros.

É fundamental, por tanto, traballar na prevención deste tipo de enfermidades; unha meta que desde a Asociación Española Contra o Cancro levamos tempo promovendo, xunto outras entidades, a través da rede de prevención RedENT para impulsar medidas que logren o respaldo dos poderes públicos, como, por exemplo, a ampliación dos espazos sen fume.

 

Previr o cancro: 4 consellos de ouro

Levar un estilo de vida saudable é un dos factores de prevención. Por tanto, se queres evitar o cancro e outras enfermidades non transmisibles, comeza por pór en práctica estes consellos no teu día a día:

  • 1. Come san: aposta por unha dieta mediterránea. Os cambios na dieta (pouca inxesta de froitas e verduras, alta inxesta de azucre, graxas saturadas en exceso, produtos carcinógenos, alto consumo de sal) aumentaron de forma considerable os índices de sobrepeso e obesidade. As últimas cifras revelan que o 39,3 % dos adultos españois entre 25 e 64 anos presenta sobrepeso e a 21,6 % obesidade. Isto resúmese nun incremento de enfermidades non transmisibles, como as cardiovasculares ou o cancro. Por iso é tan importante manter unha alimentación saudable, baseada na dieta mediterránea.
  • 2. Feixe exercicio físico cada día. Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), a inactividade física é o cuarto factor de risco no que respecta á mortalidade mundial (6 % dos falecementos). Por iso, a práctica de exercicio físico resulta fundamental ao longo da vida pola súa capacidade de prevención de diversas enfermidades, entre elas o cancro. Existen suficientes evidencias científicas que demostran que unha vida activa fisicamente pode protexer, sobre todo, fronte ao cancro de colon e de mama. Ademais, a actividade física regular contribúe a manter o peso nos límites adecuados e evitar o sobrepeso e a obesidade. En canto á intensidade do exercicio, deberá adaptarse a cada idade. Por exemplo, entre os 18 e 64 anos recoméndase dedicar como mínimo 150 minutos semanais á práctica de actividade física aeróbica de intensidade moderada, ou ben 75 minutos de actividade física aeróbica vigorosa cada semana, ou ben unha combinación equivalente de actividades moderadas e vigorosas.
  • 3. Non fumes! Un de cada tres cancros está relacionado co tabaco. Sábese que o fume de tabaco contén máis de 4.000 produtos químicos. Deles, polo menos 250 son nocivos e máis de 50 causan cancro. De feito, o consumo de tabaco está asocionado con ata 15 tipos de cancro diferentes. Por este motivo, na AECC ofrecemos o noso apoio para deixar de fumar a todo aquel que o necesite, a través dos nosos profesionais e recursos terapéuticos de axuda, como a nosa aplicación móbil Respirapp ou nosa guía para deixar de fumar.
  • 4. Tolerancia cero co alcol. Por último, cabe lembrar que o alcol é o factor de risco máis estendido na poboación española. O 62 % dos españois de entre 15 e 64 anos bebeuno no último mes. Case o 10 % tómao a diario, sendo o seu consumo maior en homes. A inxesta de bebidas alcohólicas aumenta o risco de padecer, entre outros, cancro da cavidade oral, faringe, laringe, esófago, fígado, colorrectal e mama. Se ao consumo habitual de bebidas alcohólicas engadímoslle o de tabaco, multiplícase o risco de sufrir algúns destes cancros entre 10 e 100 veces respecto das persoas que nunca fumaron nin beberon. A cantidade inxerida de alcol, unida a unha dieta pobre en verduras, hortalizas e froita, común nos bebedores habituais, desempeña tamén un papel importante no incremento do risco. Por iso, a cantidade apropiada de alcol para a prevención do cancro é ningunha.

Etiquetas:

cancro tabaco

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións