Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Contornas cardiosaludables para o Día Mundial do Corazón

As contornas cardiosaludables poderían reducir as elevadas taxas de mortalidade prematura por enfermidade cardiovascular, que supera os 17 millóns de mortes anuais

Img entorno dia corazon hd Imaxe: maximsamos

Controlar os factores de risco cardiovascular para reducir o número de mortes que se dan na actualidade é un dos obxectivos do Día Mundial do Corazón, que terá lugar o próximo 29 de setembro. Por esa razón, a Federación Mundial do Corazón (World Heart Federation), xunto á Federación Española do Corazón, celebrarán esta data pedindo que todos os cidadáns teñan a oportunidade de elixir opcións saudables para o seu corazón independentemente de onde vivan, en que traballen ou como pasen os seus momentos de lecer.

Img entorno dia corazon
Imaxe: maximsamos

Dentro de 15 anos, o número de mortes prematuras por enfermidade cardiovascular alcanzará unha cifra sen precedentes se non potenciamos un estilo de vida máis saudable, advirten os especialistas. Segundo a Federación Mundial do Corazón (World Heart Federation), cada ano 23 millóns de persoas en todo o mundo perderán a vida de forma prematura por causas relacionadas coa saúde cardiovascular, de manterse as contornas e condicións de vida actuais. A boa noticia é que, segundo os cardiólogos, podemos cambiar tal escenario: esa cifra reducirase de maneira considerable, se fomentamos contornas máis cardiosaludables para todos.

Cales son as contornas cardiosaludables

Con ese obxectivo celébrase o próximo 29 de setembro o Día Mundial do Corazón, que este ano quere lograr que todos teñamos a oportunidade de elixir opcións saudables. Lograriamos reducir o propio risco cardiovascular e o risco das persoas da nosa contorna con:

  • máis espazos verdes e senllas seguras para desprazarnos a pé ou en bicicleta.
  • menús saudables na escola e o traballo.
  • menos presenza de tabaco, alcol e comida rápida na nosa contorna.
  • diminuíndo a exposición ao fume de tabaco alleo ou á contaminación do aire.

Factores de risco para o corazón

A enfermidade cardiovascular é a primeira causa de morte en todo o mundo, pero algúns dos factores que a provocan son modificables. De aí a insistencia dos profesionais do medicamento en controlalos. “Previr é esencial”, explica o doutor Leandro Praza, presidente da Federación Española do Corazón. “Hai que seguir facendo fincapé no control dos factores de risco cardiovascular, entre os que o sedentarismo e a obesidade son algúns dos máis destacables”, puntualiza. De feito, calcúlase que só a inactividade física é responsable de polo menos o 5% das enfermidades cardiovasculares. Ademais dela e do sobrepeso, outros factores de risco cardiovascular modificables son a presión arterial elevada, o consumo de tabaco, unha dieta pouco saudable e a inxesta excesiva de alcol.

Que facer para coidar o teu corazón na oficina?

Segundo a Federación Española do Corazón, as seguintes recomendacións relacionadas coa actividade laboral poden axudarnos a mellorar a nosa saúde cardiovascular:

  • Para acudir ao traballo, desprázache a pé ou en bicicleta ou, se vas en autobús, báixache un par de paradas antes do teu destino.
  • Sobe as escaleiras da oficina a pé e anima aos demais a que tamén o fagan.
  • Cando fales por teléfono, aproveita para porche de pé e moverche un pouco.
  • Coida a túa alimentación. Esixe que nas escolas, lugares de traballo e hospitais ofrézanse alimentos saudables e alcanzables.
  • Reduce a tensión.
  • Aproveita a hora para comer para saír ao aire libre e facer algún exercicio suave.
  • Feixe pausas regulares ao longo do día, proba a estirarche ou feixe exercicio durante cinco minutos a intervalos regulares.

Rutinas saudables desde nenos

Os especialistas aseguran que inculcar nas nenos rutinas saudables é a mellor forma de coidar o seu corazón. Estas son algunhas das súas recomendacións para os máis pequenos.

  • A Organización Mundial da Saúde aconsella que os nenos de 5 a 17 anos realicen, como mínimo, 60 minutos de exercicio físico moderado ou vigoroso ao día.
  • Aumenta a actividade física cos menores: podes ir a pé ou en bicicleta á escola.
  • Lembra que non se trata só de actividades deportivas: bailar, dar un paseo, as tarefas domésticas…
  • Limita as horas de televisión, computador e xogos electrónicos a un máximo de dúas horas ao día.
  • Participa en campañas cidadás para pedir ás autoridades máis espazos verdes para o lecer infantil e senllas seguras para camiñar ou andar en bicicleta.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións