Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Contornas cardiosaludables para o Día Mundial do Corazón

As contornas cardiosaludables poderían reducir as elevadas taxas de mortalidade prematura por enfermidade cardiovascular, que supera os 17 millóns de mortes anuais

img_entorno dia corazon hd

Controlar os factores de risco cardiovascular para reducir o número de mortes que se dan na actualidade é un dos obxectivos do Día Mundial do Corazón, que terá lugar o próximo 29 de setembro. Por esa razón, a Federación Mundial do Corazón (World Heart Federation), xunto á Federación Española do Corazón, celebrarán esta data pedindo que todos os cidadáns teñan a oportunidade de elixir opcións saudables para o seu corazón independentemente de onde vivan, en que traballen ou como pasen os seus momentos de lecer.

Img entorno dia corazon
Imaxe: maximsamos

Dentro de 15 anos, o número de mortes prematuras por enfermidade cardiovascular alcanzará unha cifra sen precedentes se non potenciamos un estilo de vida máis saudable, advirten os especialistas. Segundo a Federación Mundial do Corazón (World Heart Federation), cada ano 23 millóns de persoas en todo o mundo perderán a vida de forma prematura por causas relacionadas coa saúde cardiovascular, de manterse as contornas e condicións de vida actuais. A boa noticia é que, segundo os cardiólogos, podemos cambiar tal escenario: esa cifra reducirase de maneira considerable, se fomentamos contornas máis cardiosaludables para todos.

Cales son as contornas cardiosaludables

Con ese obxectivo celébrase o próximo 29 de setembro o Día Mundial do Corazón, que este ano quere lograr que todos teñamos a oportunidade de elixir opcións saudables. Lograriamos reducir o propio risco cardiovascular e o risco das persoas da nosa contorna con:

  • máis espazos verdes e senllas seguras para desprazarnos a pé ou en bicicleta.
  • menús saudables na escola e o traballo.
  • menos presenza de tabaco, alcol e comida rápida na nosa contorna.
  • diminuíndo a exposición ao fume de tabaco alleo ou á contaminación do aire.

Factores de risco para o corazón

A enfermidade cardiovascular é a primeira causa de morte en todo o mundo, pero algúns dos factores que a provocan son modificables. De aí a insistencia dos profesionais do medicamento en controlalos. “Previr é esencial”, explica o doutor Leandro Praza, presidente da Federación Española do Corazón. “Hai que seguir facendo fincapé no control dos factores de risco cardiovascular, entre os que o sedentarismo e a obesidade son algúns dos máis destacables”, puntualiza. De feito, calcúlase que só a inactividade física é responsable de polo menos o 5% das enfermidades cardiovasculares. Ademais dela e do sobrepeso, outros factores de risco cardiovascular modificables son a presión arterial elevada, o consumo de tabaco, unha dieta pouco saudable e a inxesta excesiva de alcol.

Que facer para coidar o teu corazón na oficina?

Segundo a Federación Española do Corazón, as seguintes recomendacións relacionadas coa actividade laboral poden axudarnos a mellorar a nosa saúde cardiovascular:

  • Para acudir ao traballo, desprázache a pé ou en bicicleta ou, se vas en autobús, báixache un par de paradas antes do teu destino.
  • Sobe as escaleiras da oficina a pé e anima aos demais a que tamén o fagan.
  • Cando fales por teléfono, aproveita para porche de pé e moverche un pouco.
  • Coida a túa alimentación. Esixe que nas escolas, lugares de traballo e hospitais ofrézanse alimentos saudables e alcanzables.
  • Reduce a tensión.
  • Aproveita a hora para comer para saír ao aire libre e facer algún exercicio suave.
  • Feixe pausas regulares ao longo do día, proba a estirarche ou feixe exercicio durante cinco minutos a intervalos regulares.

Rutinas saudables desde nenos

Os especialistas aseguran que inculcar nas nenos rutinas saudables é a mellor forma de coidar o seu corazón. Estas son algunhas das súas recomendacións para os máis pequenos.

  • A Organización Mundial da Saúde aconsella que os nenos de 5 a 17 anos realicen, como mínimo, 60 minutos de exercicio físico moderado ou vigoroso ao día.
  • Aumenta a actividade física cos menores: podes ir a pé ou en bicicleta á escola.
  • Lembra que non se trata só de actividades deportivas: bailar, dar un paseo, as tarefas domésticas…
  • Limita as horas de televisión, computador e xogos electrónicos a un máximo de dúas horas ao día.
  • Participa en campañas cidadás para pedir ás autoridades máis espazos verdes para o lecer infantil e senllas seguras para camiñar ou andar en bicicleta.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións