Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Contra o sedentarismo, coñece os beneficios da actividade física para a túa saúde

A inactividade física asociada á obesidade é a causa de morte de ata o 4 % dos casos de cancro. E, sen ter en conta o peso, relaciónase co cancro de mama e o de colon

A inactividade física é o cuarto factor de risco para a saúde no mundo. Cando se asocia á obesidade, é a causa de morte de ata o 4 % dos casos de cancro. Mesmo, sen ter en conta o peso corporal, hai estudos que relacionan a inactividade física co cancro de mama e o cancro de colon. O sedentarismo, con todo, afecta de maneira diferente a cada persoa, e máis na pandemia de coronavirus que estamos a vivir. Pero este atípico momento pode verse como unha oportunidade para ser máis conscientes da importancia de coidar a nosa saúde e evitar o sedentarismo no noso día a día. Nas seguintes liñas explicámosche os beneficios de realizar exercicio físico e dámosche uns consellos para iniciar, retomar ou seguir coa súa práctica.

Estímase que entre o 30 % e o 40 % da poboación adulta en España é sedentaria; é dicir, realiza actividade física con moi escasa frecuencia. A maioría non cumprimos coas recomendacións que establece a Organización Mundial da Saúde (OMS) de polo menos 150 minutos de actividade física moderada ao longo da semana ou, o que é o mesmo, camiñar a paso rápido durante 30 minutos, polo menos cinco días.

Este fenómeno débese sobre todo ao noso modo de vida. Cada vez un menor número de actividades laborais requiren unha alta demanda de actividade física, e as nosas xornadas sucédense sentados ou de pé durante horas, sen apenas cambiar de postura. Os desprazamentos levan a cabo en vehículos privados e/ou transporte público, co cal xa resulta difícil aplicar esas recomendacións ao ir e volver do traballo. O uso das novas tecnoloxías, ademais, potenciou un lecer sedentario, que vira ao redor dos diferentes tipos de pantallas que existen. Cunha contorna tan pouca propicio, é normal que nos custe atopar a motivación para buscarlle oco ao exercicio.

Exercicio físico, clave para unha mellor calidade de vida

Pero non só ocorre no noso país. A inactividade física é o cuarto factor de risco para a saúde no mundo. Afecta a todo tipo de enfermidades, como son as non transmisibles: enfermidades cardíacas, cancro, diabetes e enfermidades respiratorias. Cando se asocia á obesidade, é a causa de morte de ata o 4 % dos casos de cancro. Mesmo, sen ter en conta o peso corporal, hai estudos que relacionan a inactividade física co cancro de mama e o cancro de colon.

sedentarismo cancer
Imaxe: lenahelfinger

En cambio, cumprir coas recomendacións mínimas da OMS resulta moi beneficioso. Permítenos mellorar o funcionamento do noso corazón e pulmóns, así como a saúde dos nosos músculos e ósos. A actividade física reduce o risco de padecer cancro e outras enfermidades non transmisibles, pero non só iso. Mesmo cando xa padecemos algunhas destas enfermidades, e a condición de que non exista ningunha contraindicación médica, o exercicio físico pódenos axudar a mellorar a nosa calidade de vida.

Pero o beneficio pode ser moito maior se, no canto de limitarnos a cumprir as recomendacións mínimas (150 minutos de actividade moderada á semana),  tentamos chegar aos 300 minutos de actividade moderada á semana, o que se traduce, por exemplo, en camiñar a paso rápido durante 45 minutos cada día.

Que exercicio físico feixes tras o confinamento?

A pesar de que o sedentarismo é un problema moi común na nosa sociedade, afecta de maneira diferente a cada persoa, e máis nas circunstancias que estamos a vivir na actualidade. Aínda así, cremos que este atípico momento pode ser unha pequena oportunidade para ser máis conscientes da importancia de coidar a nosa saúde e evitar o sedentarismo no noso día a día. Por ese motivo, desde a Asociación Española Contra o Cancro (AECC) animámosche a iso cunha mensaxe. Busca a túa circunstancia e o noso consello:

➡️ Non practicaches exercicio antes e non creaches a rutina en casa. Entendemos as túas dificultades e sabemos que neste contexto é difícil. Non sempre é fácil ou, mesmo, posible facer exercicio no fogar. Animámosche a reflexionar sobre iso expóndoche dúas preguntas: para que farías exercicio? e que che gustaría e séntesche capaz de facer? Os pequenos cambios suman.

➡️ Creaches unha rutina nova de actividade en casa durante a corentena. Parabén! Conseguiches aproveitar esta circunstancia para mellorar a túa saúde. É moi valioso o que lograches e é importante non perdelo. Saca partido desta nova fase para abrir un novo espazo de actividade física para pasear, correr, montar en bicicleta… Sería fantástico que puideses aproveitalo para complementar o exercicio que xa estás a facer e non substituílo.

➡️ Tiñas unha rutina de exercicio físico antes do confinamento, pero non puideches mantela en casa. O ocorrido foron circunstancias especiais, e é normal que che resultou difícil. Quizá este momento sexa unha oportunidade de retomar o que deixaches. Aínda que aínda non recuperásemos toda a nosa normalidade, é posible que poidas aproveitar o espazo que se nos abre agora mesmo. Vesche capaz?

➡️ Xa tiñas ganas de retomar a túa actividade deportiva. O momento xa chegou. Gózao. Pero lembra que levas varios días sen moverche e poida que non teñas a mesma forma física. Non pasa nada, pero é importante previr as lesións. Por ese motivo, tómacho con calma. Mide as túas capacidades e ve progresando aos poucos.

➡️ A todo o mundo. Goza da actividade física ao aire libre respectando as recomendacións para previr o contaxio e non esquezas quentar, hidratarte e botarche crema solar.

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións