Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Controlar a dor de cabeza no verán

O exceso de sol, durmir pouco ou os cambios bruscos de temperatura poden contribuír a sufrir cefaleas estivais

Img sombra hd Imaxe: galfred

A dor de cabeza pode dificultar moito a vida ás persoas e diminuír o rendemento laboral, así como as relacións sociais. En definitiva, impide levar unha vida normal e pasar unhas boas vacacións cando chega o período estival. Nesta época, a pesar da redución da tensión, a cefalea pode ser un malestar habitual. Neste artigo explícanse os principais motivos da aparición de dor de cabeza no verán e que facer para evitar que a hemicrania estraguen os meses de maior tranquilidade.

Img sombra art
Imaxe: galfred

Os cambios de hábitos do verán poden aumentar a frecuencia de desenvolvemento da dor de cabeza ou da hemicrania, alerta o Instituto Universitario USP Dexeus (Barcelona). Os motivos son varios, pero están relacionados coa modificación de costumes respecto ao resto do ano e a importante presenza do sol, moito máis intenso que noutras estacións. En paralelo, a Sociedade Española de Neurología (SEN) advirte de que a calor e as altas temperaturas incrementan a hemicrania (unha das cefaleas máis graves).

Por que aumenta a dor de cabeza no verán?

Hai moitas causas que poden provocar dor de cabeza no verán. Máis aló das altas temperaturas, na época estival moitas persoas susceptibles a sufrilo están máis expostas aos factores precipitantes, que no inverno controlan de maneira moito máis rigorosa:

  • Alteracións das rutinas do soño. O feito de que haxa máis horas de luz durante o verán modifica a segregación de hormonas e o soño, un factor importante no desenvolvemento de cefaleas . No inverno, a segregación de melatonina dáse cara a medianoite e como único pico, mentres que no verán prodúcense dous picos, un á mesma hora e outro cara ás 6:00 horas. Isto provoca un soño de menor calidade e, mesmo, espertares nocturnos.
  • Cambios de hábitos e de alimentación. O abandono temporal das rutinas (como levar aos nenos ao colexio) e o aumento no consumo de alimentos que poden provocar dor de cabeza e de alcol son factores que predisponen a esta molestia.
  • Exposición prolongada ao sol. A cefalea relacionada coa insolación é un malestar que se manifesta sobre todo na fronte e que se acompaña de náuseas, visión borrosa e, en casos extremos, pode chegar a ocasionar un golpe de calor e a perda de consciencia.
  • Luz intensa do sol. O cerebro é sensible á estimulación sensorial, e a luz é un dos estímulos máis potentes.
  • Viaxar. Durante as vacacións tamén poden xerarse momentos de tensións polo simple feito de viaxar. A propia tensión do desprazamento, preparar as maletas, organizar a viaxe e pretender que todo vaia á perfección pode ser contraproducente e provocar un malestar innecesario, se todo realízase con calma e tranquilidade. Así mesmo, viaxar moitas horas en coche pode producir tamén cefalea.
  • Variacións barométricas propias do verán. Os científicos detectaron, aínda sen saber cáusaa desencadenamento, que determinados pacientes poden verse afectados as treboadas de tarde, frecuentes no verán.
  • Estímulos fríos causados por un cambio brusco da temperatura corporal, ben pola inxesta dunha bebida moi fría ou dun xeado. Esta cefalea está directamente relacionada co verán, e afecta á parte inferior e anterior do cerebro. É unha dor brusca, violento, case como un lategazo. En xeral, son moi breves e non supoñen maior complicación.

Nove consellos para evitar a cefalea no verán

Como en moitas enfermidades, o mellor é previr e controlar os factores que precipitan a cefalea. Aínda que no verán báixese a garda pola redución da tensión e a relaxación das vacacións, non hai que excederse. Segundo os especialistas, hai outras recomendacións que hai que ter en conta:

  • 1. Manter unha rutina nos horarios de soño .
  • 2. Seguir unha dieta semellante á do resto do ano.
  • 3. Convén tomar bebidas frescas e consumir de forma moderada alcol, café e bebidas excitantes.
  • 4. Reducir a exposición excesiva ao sol e buscar sombras.
  • 5. Usar roupa adecuada (ancha e de cores claras para absorber menos a calor), empregar protectores solares e, sobre todo, hidratarse de forma constante. Recoméndase, así mesmo, levar calzado aberto. Para evitar un maior quecemento corporal, tamén é conveniente levar o pelo recolleito en caso de telo longo.
  • 6. Respecto da alimentación, a pesar de que non a todas as persoas aféctalles do mesmo xeito, é aconsellable que quen sexan propensos eviten alimentos como o chocolate ou o queixo curado. Ademais, se se toman durante a noite e acompañados de alcol, a mestura pode ser un forte potencial de dor de cabeza. Os embutidos tamén poden ser un factor de risco importante.
  • 7. Utilizar lentes de sol para a protección ocular. Hai que estar seguro de levar unhas de calidade e adquiridas en comercios autorizados. Tamén se recomenda usar gorras que, ademais de resgardar da calor, protexen lixeiramente da luz.
  • 8. Hai remedios naturais que poden axudar a aliviar esta doenza unha vez desencadeouse, como as compresas frías na fronte ou a caluga. Non se aconsella o xeo directamente aplicado na pel.
  • 9. Antes de emprender unha viaxe, é conveniente inxerir algún alimento e hidratarse ben. Nas viaxes é mellor pór música relaxante aínda que non demasiado lenta.

    Verán e insomnio

    A calor, o ruído, unha vida social máis activa, a sequedad ambiental do aire acondicionado, as sestas máis longas ou as comidas excesivas, ir durmir máis tarde, o aumento do consumo de estimulantes ou de tabaco e, mesmo, o cambio de colchón son aspectos que provocan que durante o verán e as vacacións súfrase máis insomnio e espertares nocturnos. O organismo debe habituarse ao cambio de temperatura e ao aumento de horas de luz, e iso require tempo.

    Un incremento da cantidade de luz produce unha maior estimulación da retina que, á súa vez, provoca dificultade á hora de durmir . Con todo, o verán é un “estimulador” do insomnio que hai que evitar, mesmo en persoas que durante o resto do ano non teñen problemas para durmir. Porque quitar horas de descanso produce debilidade, depresión, ansiedade, hipertensión, diminución do rendemento físico e mental, irritabilidad, perda de reflexos, enrojecimiento dos ollos e inflamación das pálpebras e a temible hemicrania.

    Mollarse os brazos, a caluga, buscar o lado frío da almofada ou utilizar un ventilador poden ser recursos que, aínda que non funcionan nin sempre nin a todo o mundo, poden axudar.

    RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións