Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Controlar o colesterol no verán

A receita sinxela para manter baixo control o colesterol consta de dieta sa e cardiosaludable, control do peso e práctica regular de exercicio

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 26deXuñode2011
Img salchi colesterol hd Imaxe: Wiktory

O 20% da poboación ten os niveis de colesterol demasiado altos. A pesar de que no verán é máis fácil comer menos e de maneira máis saudable -e baixar os niveis de colesterol coa dieta-, hai quen, nos destinos turísticos, non poden resistir a tentación e comen de maneira pouco adecuada. Este artigo explica por que os niveis de colesterol tenden a diminuír no verán e achega consellos para gozar da gastronomía fóra de casa sen que iso pase factura. Ademais, apúntase como conseguir unha dieta baixa en colesterol durante todo o ano.

O verán é unha época que convida a manter a liña, pero tamén a cometer excesos. Nas viaxes sempre se ten a oportunidade de probar a gastronomía dun novo destino turístico. Pero caer nesta tentación pode pasar factura ás persoas con altos niveis de colesterol. Case o 20% dos españois ten os niveis por encima de 240 miligramos por decilitro de sangue, “aínda que a metade da poboación xa supera os 200 ml/dl, cando o escenario idóneo é que non se excedan o 200 mg/dl”, sinala Pedro Mata, presidente da Fundación de Hipercolesterolemia Familiar e médico internista da Fundación Jiménez Díaz, de Madrid. Dese 20% que pasa o 240 mg/dl, un 5% sofre hipercolesterolemia de base familiar, o que significa que os seus altos niveis responden a un compoñente hereditario.

Para manter uns niveis adecuados, non hai secretos nin fórmulas máxicas. A receita é a de sempre: adoptar uns hábitos de vida saudables. O control do colesterol elevado baséase en tres alicerces: o seguimento dunha dieta sa e cardiosaludable, con poucas graxas “trans” (que aumentan máis que ningunha outra o risco de infarto de miocardio e que proceden de alimentos con graxa animal, aceites baratos utilizados para fritir, comida rápida, lácteos enteiros, aperitivos salgados, pastelería industrial e pratos precocinados) e pouco colesterol (que está en lácteos enteiros, manteiga e carnes graxas, entre outros), o control do peso corporal e a práctica regular de exercicio físico.

Unha parte dos afectados conseguen mantelo “baixo control” con estas medidas, pero o resto necesita tomar medicación, ademais de seguir coas pautas básicas de prevención e control, válidos para calquera persoa.

Menos colesterol no verán?

No verán é máis fácil consumir alimentos frescos e crus, como as ensaladas e as froitas, que axudan a manter os niveis de colesterol

En xeral, as persoas con cifras elevadas de colesterol teñen máis baixos estes niveis nos meses cálidos e máis altos nos meses de inverno, segundo estudos que constatan certa variabilidade entre as distintas estacións do ano e a experiencia dos médicos nas consultas, precisa Mata. “Unha explicación desta variabilidade é que, probablemente, no verán cómese mellor: tómanse máis ensaladas, gazpacho, froitas e comidas máis lixeiras. Isto ten que ver coa temperatura, xa que no verán non apetecen os pratos tan pesados que se toman no inverno, aínda que nas vacacións tamén hai persoas que se exceden”, comenta o experto.

Xunto con ese seguimento espontáneo -e ás veces deliberado para gardar a liña- dunha dieta máis sa no verán, outro factor que favorece o descenso dos niveis é a maior tendencia da poboación a practicar exercicio físico cando chega o bo tempo. Ao frecuentar a praia e a piscina, moitas persoas realizan máis actividade física da habitual, mesmo sen darse conta. O exercicio físico aeróbico, como nadar, camiñar ou xogar a pas, diminúe o colesterol LDL (lipoproteína de baixa densidade, prexudicial) e sobe o colesterol HDL (lipoproteína de alta densidade, beneficioso).

Controlar o colesterol cando se viaxa

Durante as viaxes resulta moi apetecible probar a gastronomía típica dun país ou rexión distintos. Con todo, iso non é incompatible con coidar os niveis de colesterol, se se seguen unhas sinxelas recomendacións. A Fundación de Hipercolesterolemia Familiar ofrece algúns consellos para comer fóra de casa en vacacións.

Un deles é pedir pratos únicos, ricos en nutrientes e sans. A paella ou os macarrones con atún son un bo expoñente da cociña española.

En moitos países téndese a cociñar con manteiga ou outro tipo de graxas e aceites moito máis insanos que o aceite de oliva, típico da cociña mediterránea, o aceite de girasol ou o de millo, polo que se recomenda pedir pratos pouco grasientos, mellor cociñados ao vapor, ao forno, a grella, asados ou á prancha.

E, posto que é verán, recorrer aos alimentos frescos e crus, como as ensaladas e as froitas, e pratos menos elaborados e condimentados, sobre todo porque se descoñece con que graxa elabóranse, explica Pedro Mata. Pero isto non significa que os afectados deban absterse por completo da cociña saborosa. “Enténdese que o verán e as viaxes son unha época transitoria da vida e, aínda que as persoas con colesterol alto non poden facer moitas probas, tampouco se deben prohibir determinados alimentos. Algúns se deben comer unha vez á semana. Hai que aplicar o sentido común e a moderación”, declara Mata.

No caso das carnes e o peixe, esa consigna pasa por comer sobre todo carnes magras (como o pito) e peixe á prancha e sen pel. Nos restaurantes desaconséllase pedir salsas moi suculentas, elaboradas a partir de graxa animal (con nata, queixo, ovo ou bacón, entre outros), e si se recomenda pedir salsas de tomate ou limón. Respecto dos aperitivos e a guarnición dos segundos pratos, é preferible que estean compostos por verduras e hortalizas, en lugar das típicas patacas fritas.

Dieta anticolesterol para todo o

ano Os hábitos saudables que se adoptan de forma natural no verán deben manterse de modo homoxéneo nas distintas tempadas do ano. A dieta para conseguilo baséase no consumo de lácteos e derivados desnatados ou semidesnatados, froitas, verduras, peixe e carnes magras (sen pel nin graxa), así como unha menor inxesta de embutidos, queixos curados, pastelería industrial e alimentos precocinados (a miúdo, ricos en graxas saturadas), que elevan o colesterol, lembra o presidente da Fundación de Hipercolesterolemia Familiar, Pedro Mata.

As persoas que desexan comerse un croissant ou unha madalena cada certo tempo e coidar os seus niveis de colesterol poden recorrer á pastelería caseira, informa Mata. Se se fan cunha graxa boa, como o aceite de oliva, non son tan insanas. “A trampa da pastelería industrial é que adoita elaborarse con aceite de palma e hidrogenada, que consiste en engadir hidróxeno á graxa nos procesos industriais e pasala do estado líquido ao sólido para conservar”, explica Mata. A través desta conversión de líquido a sólido fórmanse as graxas “trans”, que soben o nivel de LDL e, ademais, baixan o de HDL.

Con todo, nos últimos anos, houbo empresas comprometidas coa mellora da composición dos alimentos que consome a poboación, por mor da Estratexia para a Nutrición, Actividade Física e Prevención da Obesidade (Estratexia NAVES), impulsada en 2005 desde o agora denominado Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade e a Axencia Española Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición (AECOSAN). Este compromiso supuxo que algunhas marcas mellorasen a composición dos seus produtos alimentarios e diminuísen o contido de graxas saturadas e de sal nos alimentos, para combater o colesterol e a hipertensión, respectivamente, e que así o fixeron constar na etiquetaxe. Exemplos diso son algunhas margarinas e leites enriquecidos con ácidos grasos omega 3 e omega 6, que son esenciais e bos para o organismo humano.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións