Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Día Mundial da Actividade Física

Coa celebración deste Día quérese concienciar dos beneficios que achega incorporar a actividade física dentro dos hábitos da vida diaria

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 06deAbrilde2015
Img act fisica hd Imaxe: pressmaster

A actividade física é fonte de boa saúde e benestar. Está demostrado que levar unha vida activa contribúe a manter baixo control multitude de enfermidades crónicas non transmisibles. Por iso, no marco do Día Mundial da Actividade Física preténdese concienciar á sociedade dos beneficios de incorporar a actividade física no día a día. Este artigo resume as recomendacións neste aspecto segundo a idade e como a súa falta pon en risco á saúde. Ademais, apúntase que persegue a Estratexia mundial sobre réxime alimentario, actividade física e saúde, da Organización Mundial da Saúde (OMS).

Img act fisica art
Imaxe: pressmaster

A OMS atribúe á inactividade física o 6% de todas as mortes no mundo

Desde 2002, o Día Mundial da Actividade Física celébrase cada ano o 6 de abril co obxectivo de convidar á poboación de todo o planeta á práctica de actividade física para conseguir un nivel óptimo de saúde e benestar. Por actividade física enténdese calquera movemento corporal e pode formar parte do día a día, xa sexa nas actividades laborais, os desprazamentos, durante as tarefas domésticas ou das actividades de lecer ou recreativas, como os xogos e os deportes, e que leve un gasto enerxético. O nivel de actividade física pódese incrementar con facilidade con só utilizar máis escaleiras no canto do ascensor, usar o coche o menos posible e optar por desprazarse andando ou en bicicleta ou, se se emprega o transporte público, baixar unas cantas paradas antes e terminar o percorrido a pé.

No marco deste Día mundial, nas cidades de distintos países organízanse eventos deportivos para concienciar á sociedade dos beneficios que obtén, se incorpora a actividade física á vida diaria, e para animala a seguir algunha das disciplinas.

Actividade física para todos: recomendacións

Dentro do documento da Organización Mundial da Saúde (OMS) ‘Recomendacións mundiais sobre a actividade física para a saúde’, especifícase cal é o nivel de actividade física adecuado, a intensidade e a duración para cada grupo de poboación. A modo de recompilatorio, os especialistas suxiren que:

  • Os nenos de cinco anos ata os mozos de 17 anos invistan como mínimo unha hora ao día en realizar actividades físicas de intensidade moderada a intensa (aínda que a máis minutos, maiores beneficios), sobre todo de tipo aeróbico. Tamén é conveniente como mínimo tres veces por semana levar a cabo actividades vigorosas para reforzar o sistema musculoesquelético.
  • As persoas entre 18 anos e 64 anos é aconsellable que dediquen como mínimo, cada semana, 150 minutos á práctica de actividade física aeróbica (que equivale a 20 minutos de camiñada aodía ), de intensidade moderada en sesións de 10 minutos de duración, de intensidade vigorosa en sesións de 75 minutos ou unha combinación de ambas. Para maior beneficio, propoñen multiplicar por dous estes tempos. E para reforzar o sistema musculoesquelético, recoméndase practicar exercicios de fortalecemento dos grandes grupos musculares, dous ou máis veces por semana.
  • Os maiores de 65 anos deberían realizar algunha actividade física polo menos tres días á semana, como mínimo 150 minutos semanais de actividades físicas moderadas aeróbicas (que equivale a 20 minutos aodía ), 75 minutos de actividade física vigorosa ou unha combinación equivalente. A súa práctica a estas idades achega grandes beneficios: diminúe o risco de sufrir deterioración cognitiva, brinda benestar mental e mellora o apetito; ademais, unha persoa maior activa ten máis forza, máis flexibilidade, mellor coordinación e equilibrio, factores que axudan a reducir o risco de caídas.

A falta de actividade física: un perigo para a saúde

A OMS atribúe á inactividade física o cuarto factor de risco na taxa de mortalidade mundial, que corresponde ao 6% de todas as mortes, e estima que é a causa principal de entre o 21% e o 25% dos cancros de mama e de colon, do 27% das diabetes mellitus e do 30% da carga de cardiopatía isquémica en todo o mundo.

En datas recentes, un estudo publicado en American Journal of Clinical Nutrition concretaba que levar unha vida sedentaria provoca o dobre de falecementos prematuros (antes dos 70 anos) que a obesidade. Con todo, tamén se apuntaba como cambiar esta situación: investir 20 minutos ao día en camiñar a paso lixeiro reduciría o risco de morte prematura entre un 16% e un 30%. Esta variación na rutina diaria favorece máis a quen, sendo inactivos, manteñen un peso normal, aínda que tamén é proveitoso para quen sofren sobrepeso.

Alimentación, actividade física e saúde

Para a OMS, a dieta saudable e a actividade física suficiente e regular son os principais ingredientes para promover e protexer a saúde durante toda a vida. E, pola contra, seguir unha dieta pouco ou nada saudable e o sedentarismo son os principais factores de risco de hipertensión, hiperglucemia, hiperlipidemia, sobrepeso e obesidade, que levan a desenvolver enfermidades crónicas, como a diabetes, o cancro ou as enfermidades cardiovasculares.

Para reducir a carga de morbilidad e mortalidade asociada, en maio de 2004, esta organización adoptou a Estratexia mundial sobre réxime alimentario, actividade física e saúde, que persegue catro obxectivos:

  • 1. Reducir os factores de risco de enfermidades crónicas asociados á dieta e á inactividade con medidas de saúde pública.
  • 2. Aumentar a concienciación e os coñecementos sobre a influencia da dieta e da actividade física na saúde e da efectividade das medidas preventivas.
  • 3. Instaurar e reforzar políticas e plans de acción mundiais, rexionais e nacionais para mellorar as dietas e aumentar a actividade física, de maneira sustentable, coa participación de todos os sectores.
  • 4. Revisar os datos científicos e fomentar a investigación sobre a dieta e a actividade física.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións