Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deporte ao aire libre: consellos de hixiene, máscaras e distancias de seguridade

Para facer deporte de maneira segura é preciso seguir unhas medidas de hixiene, saber que máscaras usar e manter as distancias, que varían segundo o tipo de exercicio

correr mascarilla coronavirus Imaxe: Mircea Iancu

Estamos en plena desescalada e a vida cotiá recupera certa normalidade. Para moitas persoas, esa normalidade consiste en volver ver á familia e os amigos, pasear ao aire libre, ir (por fin!) á barbaría ou gozar dun café ao aire libre, na terraza dun bar. Para moitas outras, a normalidade está ligada ao deporte. Desde que se autorizou a súa práctica ao aire libre, vimos xente correndo, en bicicleta, saltando á corda ou facendo estiramentos, aínda que non sempre se mantiveron as distancias de seguridade nin parece haber unanimidade no uso de máscaras. Cales son esas distancias? Varían segundo o tipo de exercicio? É necesario utilizar máscaras? A continuación, respondemos a estas dúbidas coas recomendacións dos expertos.

A comezos deste mes, a Sociedade Española de Medicamento do Deporte (SEMED) e o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Médicos (CGCOM) publicaron unha completa guía sobre como reincorporarse á práctica deportiva con seguridade. O documento vai dirixido a profesionais e abarca distintos supostos —incluídos os deportes de equipo, os de contacto e os adestramentos con material compartido—, pero hai moitas recomendacións interesantes que se poden aplicar tamén entre os afeccionados.

Os deportes que vemos estes días nas rúas e nalgúns parques, como correr ou montar en bicicleta, considéranse de baixo risco en termos de contaxio porque son individuais e porque se realizan ao aire libre. Con todo, “baixo risco” non significa “cero risco”. Cabe lembrar, como din os expertos, que o deporte supón un esforzo físico cuxa intensidade pode ser moi elevada e que isto modifica a cantidade de aire que mobilizamos coa nosa respiración. “En condicións de repouso, un adulto mobiliza 5-7 litros por minuto. En esforzo moderado e intenso, un deportista mobiliza máis de 150 litros por minuto e algúns, ata 250, e fano con moita máis forza de expulsión do aire expirado e moita máis forza de absorción do aire inspirado”, detallan. Por esta razón, aínda que salgamos sós, é necesario tomar certas precaucións.

Deporte e distancias de seguridade

A distancia de seguridade recomendada para as situacións de repouso (por exemplo, cando facemos cola para entrar na panadaría) é de 1,5-2 metros. Pero debe incrementarse en función do tipo de exercicio e a capacidade de esparcir o virus (sexa pola respiración ou pola suor). Na guía, os especialistas recomendan o seguinte:

  • Se corremos de forma moderada, debemos manter unha distancia de 5-6 metros coa persoa que nos precede ou nos segue detrás.
  • Se corremos de forma intensa, a distancia debe aumentar a 10 metros con respecto a esas persoas.
  • Se adiantamos ou nos cruzamos con outro corredor, a distancia de seguridade en sentido horizontal debe ser de 3 metros.
  • Se montamos en bicicleta a velocidade media, debemos distanciarnos 20 metros con respecto a quen nos preceden ou nos seguen.
  • Se facemos ciclismo a gran velocidade, a distancia recomendada é de máis de 30 metros.

deporte distancia prevencion covid-19

Que máscara usar mentres facemos exercicio?

As máscaras son un elemento de protección, pero “ten importantes limitacións no deporte”, recoñecen os expertos, que recomendan utilizalas “nos momentos que o adestramento o permita”. Neste sentido, os autores da guía aconsellan utilizar máscaras médicas (cirúrxicas) ou hixiénicas, “seguindo escrupulosamente as instrucións de uso”, xa que, en caso contrario, son ineficaces e dannos unha falsa sensación de seguridade. Deberían ser nosa principal elección, xa que cobren a boca, o nariz e o mentón, “asegurando unha barreira que limita a transmisión dun axente infeccioso entre persoas”. En cambio, non se aconsellan as máscaras de filtrado porque impiden a respiración en esforzo. 

Cando é necesario porse máscara e cando non?

A guía da SEMED e o CGCOM aconsella o seguinte:

  • Non fai falta usar máscaras nos deportes individuais, cando non exista problema para manter a distancia interpersoal de 6 metros.
  • É necesario utilizar máscara cirúrxica nos deportes individuais, cando sexa difícil manter a distancia interpersoal, e nos deportes de equipo e contacto.

Ademais, “as máscaras non deben levar ao pescozo, tampouco se recomenda sacalas ou gardalas no peto ou en calquera outro lugar para volver porlla máis tarde”, advirten os autores. Pola contra, o seu uso deberá ir sempre asociado ao seguimento estrito das medidas xerais de hixiene. E cales son esas medidas?

  • Lavarse as mans antes de pola.
  • Durante todo o tempo que se use, debe cubrir a boca, o nariz e o queixo. É importante que se axuste ben á cara.
  • Non tocar a máscara mentres leva posta.
  • Refugar a máscara cando estea húmida.
  • Non reutilizar a máscara, a menos que se indique que son reutilizables (nese caso, hai que facer o tratamento de limpeza e desinfección que se indique).
  • Quitar a máscara desde a parte de atrás, sen tocar a parte frontal.
  • Tirar a máscara no recipiente específico que se indique para iso.
  • Lavarse as mans.
  • Lembrar que non é recomendable usar a máscara máis de catro horas.

Outras medidas de hixiene no deporte

A Sociedade Española de Medicamento do Deporte e o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Médicos lembran que as medidas de hixiene son un aspecto fundamental. Ademais das básicas (extremar a limpeza de mans, non tocarse cara, ollos, nin nariz, non saudarse con contacto, toser en flexura de cóbado), é preciso vixiar a limpeza das pezas coas que facemos deporte. “Hai que tratar a roupa de adestramento coas medidas hixiénicas adecuadas”, din. Isto significa que, despois de usalas, hai lavalas á parte doutras pezas e a 60 ºC, e que tamén se debe desinfectar o calzado coidadosamente con desinfectantes de contacto (xel hidroalcohólico, lejía…).

En calquera caso, “a hixiene de mans é a medida principal de prevención e control da infección”. É importante lavarse as mans con frecuencia e facelo nada máis volver a casa. Os expertos tamén aconsellan levar as uñas curtas e coidadas, e evitar utilizar aneis, pulseiras, reloxos ou outros adornos. E lembran que utilizar luvas non exime de realizar a correcta hixiene de mans tras a súa retirada.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións