Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deporte ao aire libre: consellos de hixiene, máscaras e distancias de seguridade

Paira facer deporte de maneira segura é preciso seguir unhas medidas de hixiene, saber que máscaras usar e manter as distancias, que varían segundo o tipo de exercicio

correr mascarilla coronavirus Imaxe: Mircea Iancu

Estamos en plena desescalada e a vida cotiá recupera certa normalidade. Paira moitas persoas, esa normalidade consiste en volver ver á familia e os amigos, pasear ao aire libre, ir (por fin!) á barbaría ou gozar dun café ao aire libre, na terraza dun bar. Paira moitas outras, a normalidade está ligada ao deporte. Desde que se autorizou a súa práctica ao aire libre, vimos xente correndo, en bicicleta, saltando á corda ou facendo estiramentos, aínda que non sempre se mantiveron as distancias de seguridade nin parece haber unanimidade no uso de máscaras. Cales son esas distancias? Varían segundo o tipo de exercicio? É necesario utilizar máscaras? A continuación, respondemos a estas dúbidas coas recomendacións dos expertos.

A comezos deste mes, a Sociedade Española de Medicamento do Deporte (SEMED) e o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Médicos (CGCOM) publicaron una completa guía sobre como reincorporarse á práctica deportiva con seguridade. O documento vai dirixido a profesionais e abarca distintos supostos —incluídos os deportes de equipo, os de contacto e os adestramentos con material compartido—, pero hai moitas recomendacións interesantes que se poden aplicar tamén entre os afeccionados.

Os deportes que vemos estes días nas rúas e nalgúns parques, como correr ou montar en bicicleta, considéranse de baixo risco en termos de contaxio porque son individuais e porque se realizan ao aire libre. Con todo, “baixo risco” non significa “cero risco”. Cabe lembrar, como din os expertos, que o deporte supón un esforzo físico cuxa intensidade pode ser moi elevada e que isto modifica a cantidade de aire que mobilizamos coa nosa respiración. “En condicións de repouso, un adulto mobiliza 5-7 litros por minuto. En esforzo moderado e intenso, un deportista mobiliza máis de 150 litros por minuto e algúns, até 250, e fano con moita máis forza de expulsión do aire expirado e moita máis forza de absorción do aire inspirado”, detallan. Por esta razón, aínda que saiamos sós, é necesario tomar certas precaucións.

Deporte e distancias de seguridade

A distancia de seguridade recomendada paira as situacións de repouso (por exemplo, cando facemos cola paira entrar na panadaría) é de 1,5-2 metros. Pero debe incrementarse en función do tipo de exercicio e a capacidade de esparcir o virus (sexa pola respiración ou pola suor). Na guía, os especialistas recomendan o seguinte:

  • Se corremos de forma moderada, debemos manter una distancia de 5-6 metros coa persoa que nos precede ou nos segue detrás.
  • Se corremos de forma intensa, a distancia debe aumentar a 10 metros con respecto a esas persoas.
  • Se adiantamos ou nos cruzamos con outro corredor, a distancia de seguridade en sentido horizontal debe ser de 3 metros.
  • Se montamos en bicicleta a velocidade media, debemos distanciarnos 20 metros con respecto a quen nos preceden ou nos seguen.
  • Se facemos ciclismo a gran velocidade, a distancia recomendada é de máis de 30 metros.

Que máscara usar mentres facemos exercicio?

As máscaras son un elemento de protección, pero “ten importantes limitacións no deporte”, recoñecen os expertos, que recomendan utilizalas “nos momentos que o adestramento o permita”. Neste sentido, os autores da guía aconsellan utilizar máscaras médicas (cirúrxicas) ou hixiénicas, “seguindo escrupulosamente as instrucións de uso”, xa que, en caso contrario, son ineficaces e dannos una falsa sensación de seguridade. Deberían ser nosa principal elección, xa que cobren a boca, o nariz e o mentón, “asegurando una barreira que limita a transmisión dun axente infeccioso entre persoas”. En cambio, non se aconsellan as máscaras de filtrado porque impiden a respiración en esforzo. 

Cando é necesario porse máscara e cando non?

A guía da SEMED e o CGCOM aconsella o seguinte:

  • Non fai falta usar máscaras nos deportes individuais, cando non exista problema paira manter a distancia interpersoal de 6 metros.
  • É necesario utilizar máscara cirúrxica nos deportes individuais, cando sexa difícil manter a distancia interpersoal, e nos deportes de equipo e contacto.

Ademais, “as máscaras non deben levar ao pescozo, tampouco se recomenda sacalas ou gardalas no peto ou en calquera outro lugar paira volver porlla máis tarde”, advirten os autores. Pola contra, o seu uso deberá ir sempre asociado ao seguimento estrito das medidas xerais de hixiene. E cales son esas medidas?

  • Lavarse as mans antes de pola.
  • Durante todo o tempo que se use, debe cubrir a boca, o nariz e o queixo. É importante que se axuste ben á cara.
  • Non tocar a máscara mentres leva posta.
  • Refugar a máscara cando estea húmida.
  • Non reutilizar a máscara, a menos que se indique que son reutilizables (nese caso, hai que facer o tratamento de limpeza e desinfección que se indique).
  • Quitar a máscara desde a parte de atrás, sen tocar a parte frontal.
  • Tirar a máscara no recipiente específico que se indique paira iso.
  • Lavarse as mans.
  • Lembrar que non é recomendable usar a máscara máis de catro horas.

Outras medidas de hixiene no deporte

A Sociedade Española de Medicamento do Deporte e o Consello Xeral de Colexios Oficiais de Médicos lembran que as medidas de hixiene son un aspecto fundamental. Ademais das básicas (extremar a limpeza de mans, non tocarse cara, ollos, nin nariz, non saudarse con contacto, toser en flexura de cóbado), é preciso vixiar a limpeza das pezas coas que facemos deporte. “Hai que tratar a roupa de adestramento coas medidas hixiénicas adecuadas”, din. Isto significa que, despois de usalas, hai lavalas á parte doutras pezas e a 60 ºC, e que tamén se debe desinfectar o calzado coidadosamente con desinfectantes de contacto (xel hidroalcohólico, lejía…).

En calquera caso, “a hixiene de mans é a medida principal de prevención e control da infección”. É importante lavarse as mans con frecuencia e facelo nada máis volver a casa. Os expertos tamén aconsellan levar as uñas curtas e coidadas, e evitar utilizar aneis, pulseiras, reloxos ou outros adornos. E lembran que utilizar luvas non exime de realizar a correcta hixiene de mans tras a súa retirada.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións