Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Deporte: entre o hábito saudable e a obsesión

Practicar exercicio de maneira inadecuada pode provocar lesións físicas, desenvolvemento de obsesións e, mesmo, depresión

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 09deDecembrode2016
Img deporte exceso salud hd Imaxe: aletia

Moitas investigacións sinalan ao exercicio físico como un factor positivo asociado á saúde e a calidade de vida das persoas, sexa cal for a súa idade. Mesmo en persoas de idade avanzada demostrouse que aumenta o seu nivel de independencia. No entanto, nalgúns casos, a súa práctica pode pór en perigo a saúde. Neste artigo apúntanse os beneficios que reporta a práctica regular de exercicio físico e, da man dunha experta, cando o deporte é máis un perigo que un aliado para a saúde.

Img deporte exceso salud art
Imaxe: aletia

Beneficios do exercicio físico

A práctica regular de exercicio físico, sobre todo se é aeróbico, fortalece o corazón e mantén baixo control o sobrepeso e a obesidade xa que, ademais de queimar calorías, reduce o apetito. Tamén diminúe as cifras de presión arterial e eleva os niveis de HDL (colesterol bo). Ademais, mantén o sistema musculoesquelético nas mellores condicións de forza, elasticidade, flexibilidade, estabilidade postural e de percepción e aumenta a capacidade pulmonar. Por iso, a actividade física ten un impacto positivo na prevención e tratamento das enfermidades cardiovasculares, a diabetes, a asma, a osteoporose, a obesidade e, mesmo, en determinados tipos de cancro .

Pero os seus beneficios non se limitan ao plano meramente físico do organismo. Tamén provoca a liberación de endorfinas que fan que, despois da súa práctica, invada unha sensación de benestar e relaxación moi gratificante. Isto, ademais de axudar a manter controlados a tensión, a ansiedade e os síntomas depresivos, favorece ter un soño máis reparador. As últimas evidencias respecto diso sinalan que mellora a concentración, o funcionamento intelectual e tamén o desenvolvemento cognitivo, ademais de que podería ser un factor para ter en conta na prevención de enfermidades neurodegenerativas como as demencias.

Cando o deporte se converte en perigoso

Pero o exercicio físico vólvese perigoso cando é mal entendido ou practicado. Pode pór en risco a saúde porque se producen lesións físicas de diversa gravidade ou polo desenvolvemento de obsesións e, mesmo, depresión. Marisa Navarro, doutora en Medicamento e psicoterapeuta, concreta un pouco máis: “Os casos nos que a práctica do deporte pode pór en risco a saúde son, por exemplo, cando se fai de forma compulsiva e dedícase a el todo o tempo libre. Está claro, o deporte enriquece, pero hai que cultivar tanto o corpo como a mente e non descoidar a práctica doutras actividades”.

Fixarse metas moi altas en deporte aumenta as posibilidades de lesionarse ou fracasar, e iso afecta o estado de ánimo e a autoestima

En termos médicos, o trastorno derivado da obsesión polo deporte denomínase vigorexia, unha situación que vén derivada de problemas de baixa autoestima e de ter unha visión do corpo que non gusta. Ademais, “dada a propia esixencia e as aspiracións tan elevadas, os afectados son propensos a sufrir lesións físicas que poden empeorar máis aínda o seu estado, cando lles aparta, temporal ou definitivamente, das súas afeccións”, explica a doutora Navarro.

Desta situación nace outro perigo: cando o afectado non acepta que unha lesión lle impida desenvolver a actividade física, cando os obxectivos que se teñen ou os adestramentos xa non son ou teñen a mesma intensidade que antes. A especialista advirte que a moitas persoas isto failles sufrir de tal maneira, que poden chegar a desenvolver depresións como, por desgraza, sucédelles a algúns atletas de elite ao finalizar a súa carreira deportiva.

Tamén é un inconveniente primar o beneficio estético sobre o beneficio do deporte na saúde. Buscar só un modelo corporal concreto, moi delgado ou musculado, baseado en certos canons predeterminados é prexudicial. Cada persoa é diferente e ten unha estrutura ósea, uns músculos e un metabolismo determinado, e poida que nunca se chegue a alcanzar ese “ideal tan concreto”. Isto provoca obsesións por defectos, por norma xeral, imaxinados. A este trastorno denomínaselle dismorfofobia.

Por último, outro perigo é non acompañar o exercicio cunha pauta de alimentación equilibrada. “O feito de saír a correr, nadar, pasear, etc. non significa que se teña vía libre para non coidar outros aspectos da nosa vida. Non se trata de perder calorías por unha banda, para polo como escusa e inxerir demasiadas graxas, azucres ou alimentos procesados polo outro, porque as malas prácticas alimenticias acaban xerando alteracións metabólicas e hormonais”, advirte a experta.

Deporte: sinais de perigo

Entón, que sinais poden alertar de que se está convertendo nunha obsesión? Navarro apunta que hai que sospeitar cando:

  • A persoa ocupa todo o seu tempo nas súas prácticas deportivas e abandona outras actividades que antes lle parecían satisfactorias.
  • A actividade física provoca que deixe de relacionarse cos demais e íllese.
  • A persoa fórzase a realizar determinados exercicios ou marcas para os que non está preparada ou que superan as súas condicións físicas.
  • Nótase deprimida por non poder levar a cabo a práctica deportiva.
  • Está obsesionada polo seu corpo e o seu peso e fai constantemente exercicio para muscularse ou adelgazar.

Recomendacións para practicar exercicio físico con saúde

Para Marisa Navarro, quen ademais é autora do libro ‘O Medicamento Emocional’, o consello xeral é “tomar conciencia diso, do que nos está pasando, e adoptar o deporte non como unha competición, senón como un hábito saudable que nos axuda a estar ben física e psicoloxicamente”. Para que a práctica de deporte non se volva un hábito prexudicial, esta experta advirte de que todo en exceso pode chegar a ser prexudicial e insiste en que “facer deporte é o máis san do mundo, pero a condición de que estea en concordancia coas nosas capacidades e notemos que é algo que nos senta ben, nos serena e reláxanos, non algo que nos obsesiona e presiónanos”.

O deporte elixido sempre debe concordar coas capacidades dun. “E é que realizar exercicio, por pouco que sexa, é bo para a nosa saúde. Non fai falta ser un deportista de elite para notar os seus beneficios”, puntualiza a doutora Navarro. Se un fíxase adestramentos ou metas moi altas, hai máis posibilidades de fracasar, lesionarse ou abandonar, o que, en consecuencia, afecta o estado de ánimo e a autoestima. Non hai que esquecer que o deporte é saúde. “O idóneo é pensar que en cada momento, idade ou circunstancia pódese realizar algún tipo de exercicio físico, e que o que podamos efectuar seguro que é o que mellor vai sentar”, sentenza.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións