Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Diabetes e vacacións: como levar o seu control sen prohibicións

Os cambios de hábitos e as altas temperaturas poden alterar os niveis de glicosa en sangue das persoas con diabetes, quen deben evitar complicacións con estes consellos

mujer playa Imaxe: StockSnap

Co comezo do verán, chegan tamén algúns factores que poden afectar ao bo control dos niveis de glicosa das persoas con diabetes e, por tanto, a unha adecuada xestión da patoloxía no seu conxunto. As altas temperaturas, os novos horarios, as novas rutinas ou os cambios na alimentación son algúns deles. Pero é posible gozar sen prohibicións, pero con control, co fin de evitar complicacións da patoloxía. Para iso, débense seguir unha serie de recomendacións que detallamos nas seguintes liñas.

Como controlar a diabetes e gozar do verán

A chegada das altas temperaturas, sumada ao período estival, cos cambios de horarios e/ou rutinas que leva, poden resultar o cóctel perfecto para alterar os niveis de glucemia das persoas con diabetes. Por iso no verán hai que prestar unha especial atención ao control e a xestión da patoloxía no seu conxunto, para evitar posibles complicacións que levan calquera cambio deste tipo. E é que esta época trae consigo normalmente as merecidas vacacións nas que as modificacións na alimentación ou a redución da actividade física son inevitables.

Por iso é polo que desde a Federación Española de Diabetes (FEDE) lancemos unha serie de recomendacións e consellos co obxectivo de gozar sen prohibicións, pero con control:

  • Alimentación saudable. Evitar as comidas copiosas, optar polas cocciones lixeiras e aumentar a inxesta de froitas e verduras é fundamental para manter unha alimentación saudable durante o verán, segundo indican os expertos en nutrición en diabetes. Hai que ler con atención a etiquetaxe dos produtos que se adquiren, para poder evitar aqueles que non sexan recomendables polos seus ingredientes ou pola cantidade destes, como poden ser azucres engadidos ou graxas vexetais. Ademais, débese evitar o picoteo repleto de “ calorías baleiras”, como as patacas fritas e galletas, e substituílo por froita fresca, froitos secos e verduras e hortalizas, en cru ou en conserva.
  • Exercicio físico. Realizar actividade física, axustada a cada individuo, é clave, entre outros temas, para evitar o aumento de peso, que podería crear complicacións na diabetes. E sempre se debe facer baixo as recomendacións dos expertos, evitando as horas de maior calor e mantendo sempre unha adecuada hidratación.
  • Hidratación constante. Cando o corpo está deshidratado, a concentración de glicosa en sangue aumenta e provoca que os riles traten de eliminala mediante os ouriños. É fundamental manterse hidratado, mesmo cando non se ten sede, a través de auga, infusións ou bebidas sen azucres engadidos, e evitar as bebidas con cafeína ou alcohólicas, xa que producen deshidratación.
  • Adherencia ao tratamento. A pesar das vacacións e os cambios nas rutinas, continuar co tratamento pautado polo profesional médico logrará evitar posibles complicacións da diabetes. Se se teñen dúbidas ou se queren realizar cambios, débese acudir ao médico de referencia.

Viaxes seguras para persoas con diabetes

A todo isto, débeselle sumar o verán atípico que atravesa o mundo pola pandemia de covid-19. Polo que, á hora de facer unha viaxe de maneira segura, recoméndase consultar, ante calquera dúbida, ao profesional sanitario de referencia, ademais de manter as medidas hixiénico-sanitarias e de seguridade que diten as autoridades nese momento, e que se deben cumprir estritamente, para previr e minimizar os riscos dun posible contaxio.

Ademais, ao emprender rutas na montaña ou na praia, os expertos recomendan ir sempre acompañado dunha mochila en frío para transportar os medicamentos necesarios para o control da diabetes, ademais de levar unha botella de auga ou cantimplora para inxerir auga de forma regular e manter a hidratación.

En canto á prevención do pé diabético, é moi importante que, durante a tempada de verán, cóntese cun calzado deportivo cómodo para realizar exercicio ou, simplemente, dar un paseo pola zona de vacacións ao aire libre. Ademais, débese evitar andar descalzos, sobre todo se se ten a glicosa alta, mala circulación ou pouca sensibilidade.

Coidado da pel no verán para persoas con diabetes

Cando se fala da relación entre verán e diabetes, coidarse por dentro é tan importante como facelo por fóra. A sequedad da pel é un problema recorrente para as persoas con esta patoloxía, polo que protexerse do sol é obrigatorio aplicando cremas fotoprotectoras de factor 15 ou superior, e así previr tamén queimaduras e outros problemas de pel, os cales poden aumentar os niveis de glicosa en sangue.

A todo isto débeselle engadir o uso de roupa lixeira e solta, xa que axudan tamén a combater a calor e a humidade. E se, ademais, acompáñase dun chapeu, gorra ou visera, lograríase unha fotoprotección completa e eficaz.

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións