Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Investigación médica

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Dieta, depresión e acedos omega

Estudos recentes revelan que os niveis de ácidos grasos omega 3 aparecen sempre con valores reducidos en pacientes deprimidos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 24deMaiode2006

O estado de ánimo depende en gran medida do equilibrio de nutrientes que modulan os alimentos que inxerimos. Estudos científicos encamiñados a relacionar dieta e saúde mental revelan que non todo queda en vitaminas e minerais, senón que os ácidos grasos omega 3 desempeñan un papel máis que importante nesa maridaxe.


Mesmo máis aló das formas, somos o que comemos. A tenor das investigacións bioquímicas, a nosa personalidade non é só un esconxuro xenético senón que depende da dotación de nutrientes con que equipamos o organismo a través da dieta. Un metaanálisis de 500 ensaios científicos levado a cabo no Reino Unido pola Mental Health Foundation e a Sustained Alliance for Better Farming and Food permitiu á investigadora Courtney Van de Weyer apuntar que avanzamos cara a modelos dietéticos favorecedores das depresións.

A experta inglesa chegou a esta conclusión tras constatar o efecto dos cambios operados nos últimos 50 anos sobre os alimentos que inxerimos: procesos industriais de elaboración e conservación, modificación dos pensos para gañado e dos abonos ou pesticidas empregados en hortas e sementados «están a provocar que a cantidade e calidade dos acedos grasos esenciais, os minerais e as vitaminas que todos consumimos viuse alterada en gran medida», segundo a autora.

Van de Weyer concede unha importancia capital á progresiva substitución de ácidos grasos omega-3 por omega-6. «Por medio desta sutil transformación vémonos expostos a maiores problemas de memoria e concentración», volvéndonos máis susceptibles aos estados depresivos, a apatía e a dificultade para a relaxación (insomnio). A experta recoñece que os criterios dietéticos para unha mente sa son os mesmos que rexen para un corpo san. «O que ocorre é que durante moitos anos viñemos substituíndo os alimentos frescos comprados en paradas de mercado ou colleitados en hortas e xardíns por produtos envasados ou conxelados de grandes almacéns», sinala. No contido destes produtos, agrega, figuran aditivos, residuos de pesticidas e translípidos que, sós ou en combinación, teñen un impacto na función cerebral.

Abismo xeracional

A revisión da literatura científica suxire que os actuais modelos dietéticos favorecen a aparición de depresións

O metaanálisis asegura que este decalaje é particularmente máis acentuado nas novas xeracións: «Só un 30% dos adolescentes británicos admite consumir polo menos unha comida elaborada con produtos frescos ao día, por un 50% entre os maiores de 65 anos», pode lerse nas súas conclusións.

Celia Richardson, portavoz da Mental Health Foundation, afirma en ton irónico que a transformación dietética que se está rexistrando ten, polo menos, un lado positivo: «as prescricións de antidepresivos creceron un 2.000 % durante os últimos 12 anos», di lacónica.

A propósito de que dunha mala saúde mental derivan múltiples problemas laborais e de saúde, cun custo sanitario nada despreciable, o Goberno británico fíxose eco do metaanálisis cun proxecto que pretende proscribir a propaganda de comida non saudable dirixida a nenos e adolescentes, tendo en conta que promocionar os hábitos sans. Así mesmo, o Ministerio do Interior deu o visto e prace a un ensaio levado a cabo con mozos presidiarios a fin de indagar nos efectos dunha dieta rica en ácidos grasos omega-3 do peixe sobre a conduta antisocial. Richardson apoia este intento coa evidencia de estudos anteriores que revelaron que unha terapia a base de fármacos suplementada con triptófano, un aminoácido, facilitaba unha mellor recuperación nos estados depresivos.

Outra hipótese sobre a que se traballa é o papel do ácido fólico sobre a depresión. Un estudo publicado hai dous anos por American Journal of Clinical Nutrition deu conta de niveis moi baixos de folatos en mulleres hispanas deprimidas e de como o estado depresivo mellorou coa suplementación de ácido fólico.

O papel do omega 3

Pola súa banda, en EEUU os psiquiatras prestan cada vez maior atención ao potencial dos ácidos grasos omega 3 sobre a depresión. Do mesmo xeito que os investigadores do metaanálisis británico, Marlene Freeman, da Universidade de Tucson, Arizona, sostén que os ácidos grasos omega 6 de sementes vexetais viñeron substituíndo os últimos anos ao omega 3 nas dietas ao uso de occidente. A psiquiatra estadounidense vincula este achado ao feito de que os niveis de ácidos grasos omega 3 aparezan sempre con valores mínimos nos pacientes deprimidos.

«Os ácidos grasos poliinsaturados desempeñan un papel de extraordinaria importancia nas funcións cerebrais, non só como compoñentes estruturais das células nerviosas, senón como transmisores de sinais químicos entre as neuronas», sinala experta estadounidense. O feto, engade a investigadora, require gran cantidade de ácidos grasos omega 3 e omega 6 ao longo dos últimos meses de embarazo. Por iso, apunta á necesidade de que as futuras nais teñan en conta devandito requirimento.

Freeman vai mesmo máis aló e suxire que a coñecida depresión post-parto acontece por un esgotamento das reservas de ácidos grasos omega 3 da nai e que se liquida tan bo punto son remplazados. «Datos estatísticos revelan que entre un 10% e un 15% das embarazadas padecen trazos depresivos ao termo da xestación e que a metade repite sistematicamente este tipo de depresión en sucesivos partos», apostila. Estudos realizados sobre estas mulleres sinalan un menor nivel de acedos omega 3.

Ás voltas co alcol E A DEPRESIÓN

Img alcohol2
Aínda que o curso das depresións e o consumo de alcol configuran unha amizade máis que perigosa, un estudo da Universidade de Texas puxo nun brete a quen avogan por unha felicidade ben sobria. As mulleres anciás que consomen unha media dunha ou dúas copas ao día deprímense menos e conservan mellores funcións de memoria e atención que as súas congéneres abstemias.

Trátase de mulleres de máis de 75 anos que, desde 2001, veñen participando nun estudo de saúde xeral. Nun apartado do estudo, estas mulleres foron requiridas a desempeñar distintos labores cotiáns que os investigadores do estudo avaliaron concienzudamente: lembrar os trazos dunha historia, atopar obxectos escondidos nalgún lugar das súas casas, enumerar intencións de futuro e asociar distintas cifras ou palabras. Graham McDougall, coordinador desta parte do estudo, asegura que as mulleres que bebían alcol con regularidade daban mostras de «máis e mellores estratexias para lembrar e saírse coa súa» que as anciás abstemias.

Así mesmo, unha enquisa levada a cabo no Reino Unido demostra que os británicos non necesitan a evidencia de datos científicos para xustificar a súa fe no alcol. O número de británicos que afirma que beber alcol é beneficioso para a saúde duplicouse nos últimos dous anos, roldando o 30%. A enquisa, realizada sobre un milleiro de consumidores regulares de bebidas alcohólicas, reflectiu que os homes son aínda máis partidarios do beneficio do alcol sobre a saúde que as mulleres. O 21% asegura que unha copa ou dúas ao día constitúe un antídoto infalible contra a tensión.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións