Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Dime onde vives (e en que traballas) e direiche por que tes tanto tensión

A cidade de residencia, o tipo de traballo e mesmo o uso de redes sociais como WhatsApp ou Instagram condicionan os teus niveis de tensións máis do que imaxinas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 10 de Novembro de 2019
paraguas lluvia ciudad Imaxe: Pexels

Usas WhatsApp, vives en Madrid ou Barcelona, traballas e tes cargas familiares? Segundo as investigacións levadas a cabo polo observatorio dos centros Nascia sobre tecnoloxía e tensión, responder afirmativamente a estas cuestións convérteche nun firme candidato a padecer unha sobredose negativa de tensión. Coñecido como ‘O mapa da tensión’, o estudo realizado por varios expertos sinala cales son os lugares máis estresantes de España para vivir e as profesións máis expostas a este mal. Detallámolo no seguinte artigo.

Madrid e Barcelona, campioas da tensión

Se fose unha competición deportiva, a copa á cidade máis tensa do país levaríalla Madrid. Ela sería a campioa da liga cun golaveraje de 8,1 (puntuando o nivel de tensión do 1 ao 10). O segundo posto ocuparíao con honra Barcelona, cun 7,9 sobre 10. Como faroliños vermellos, sitúanse Cidade Real e Córdoba (cun 6,2 e un 6, respectivamente), as que menos. Na zona de champions  desta pirámide da tensión nacional atópanse Bilbao (7,5), Valencia (7,3) e Sevilla (7,2). A media altura, están Coruña, Lugo, Cáceres ou Málaga, que oscilan entre o 7 e o 6,8. E na parte baixa da táboa figuran Valladolid, Zaragoza ou Burgos, cunha puntuación de entre 6,7 e o 6,2.

Os expertos sinalan que, se viva onde se viva, a tensión é algo tan cotián como o respirar e que, dun modo ou outro, todos o sufrimos a diario dunha forma moderada, xa que no mapa interveñen moitos factores.

Por exemplo, se habitar nunha gran cidade aderézase con ter cargas familiares e traballar fóra de casa ou non ter emprego, os baremos de patoloxías provocadas pola tensión dispáranse. Un 65 % das persoas consultadas para a elaboración deste informe indican que o problema da súa tensión vén provocado polo sentimento de culpa que xera non poder conciliar o laboral co persoal. Pero se traballar e coidar da familia e as relacións sociais xera angustia e nervios descontrolados a case 7 de cada 10 entrevistados, o problema aumenta se o desemprego —ou o medo a perder o traballo— aparece no horizonte.

Máis? Outros ingredientes que agravan o panorama son o alto nivel de autoexigencia, querer realizar moitas cousas, aquilo do “non me dá a vida”, e a incerteza económica e profesional. E aínda que a paridade sexa un termo moi desexable, nisto de padecer tensión as mulleres superan aos homes: mentres que eles sófreno nun 46 %, nelas a porcentaxe sobe ao 54 %.

Profesións de alto e baixo risco

Mujer oficina firmar

Imaxe: Ernesto Eslava

Ser xoieiro, matrona, profesor universitario ou dedicarse á agricultura, segundo ditamina a investigación citada, son as profesións máis tranquilas. E as máis estresantes? Á cabeza de traballos con máis exposición a padecer tensión destacan as que se engloban dentro das forzas de seguridade do Estado. Policías e gardas civís son os primeiros da lista, aínda que non sofren unha tensión continuada, senón provocado polas situacións puntuais de tensión que deben afrontar.

Os que levan a palma da tensión cotiá son os mandos intermedios e os executivos, por aquilo de ter que soportar unha maior carga de tensión tanto na dirección como no liderado de equipos, ademais de estar suxeitos de forma permanente a unha serie de obxectivos. Os xornalistas, relacións públicas e organizadores de eventos son tamén empregos que xeran multitude de situacións estresantes. Segundo os expertos, estar no momento adecuado, no lugar preciso ou coordinar todas as necesidades dun meeting crean momentos de máxima tensión.

Inflúe ser autónomo ou traballador por conta allea en padecer máis ou menos tensión? Ao contrario do que a primeira vista poida parecer, non en demasía. O estudo conclúe que o 75 % dos traballadores cunha nómina fixa adoitan ter unha acumulación de tarefas excesiva, relacións tensas co xefe e problemas de conciliación; mentres que ao 80 % dos autónomos, o que máis lles estresa é cumprir cos impostos, captar clientes e que lle salden as facturas a tempo. A cambio da incerteza a fin de mes, dispoñen dunha maior liberdade para organizarse e o seu grao de conciliación social e laboral é moito máis satisfactorio.

Redes sociais estresantes

Instagram redes movil

Imaxe: MrJayW

O mesmo observatorio da tensión realizou unha investigación sobre a influencia das redes sociais no nivel de tensión dos seus pacientes. Conclusión? Ter WhatsApp é tan estresante como aguantar a presión laboral. Si, ao parecer o 75 % das persoas con esta rede social contestan de inmediato as mensaxes que reciben por esta canle porque considera que non facelo é ignorar á outra persoa e existe unha necesidade autoimpuesta de responder. Isto fai que a mente se disperse e non se concentre nas tarefas que lle ocupan nese momento.

Outra das redes que máis afectan é Instagram, porque publicar onde estamos, que facemos, que comemos ou con quen estamos converteuse nunha obsesión para o 50 % dos usuarios desta aplicación, máis que Facebook.

Por último, o estudo sinala que ter instalado no móbil o correo electrónico do traballo supón engadir unha dose extra de tensión. A razón é que se tende a mirar de maneira constante os correos recibidos e os horarios laborais deixan de existir.

Solucións?

Un dos puntos máis sinalados como xerador de tensión pola maioría dos expertos é aquilo “quero chegar a todo, pero non chego”. Diana Albórs Fonda, psicóloga clínica, responde á pregunta do millón: que técnicas son as máis recomendables para vencer o medo a non chegar a todo e á tensión que isto xera?

“É un pouco paradoxal, pero o primeiro que eu recomendo a aquelas persoas que teñen medo a non chegar a todo é que deixen de querer chegar a todo. O máis saudable é ser realista. Se adquiro máis compromisos dos que podo facerme cargo, vou a claudicar“, explica a especialista, quen engade que, se adquirimos compromisos que son posibles de atender e, aínda así, tememos non poder cumprir con eles, entón “o medo é desadaptativo e pode deberse a unha falta de confianza nunha mesma ou un mesmo”.

“A terapia por excelencia para solucionar o calquera medo ou fobia é a exposición; é dicir, colocarse na situación temida para contrastar se a miña crenza, a que me produce medo, é ou non certa. Expóñome para crear nova experiencia. A realidade adoita ser máis benévola que a imaxinación!”, asegura Albórs Fonda. “Se a causa desa crenza é que non me organizo, pois a intervención ten que ir dirixida á adquisición de habilidades de xestión do tempo, resolución de problemas ou toma de decisións. Se a orixe do medo xorde nunha baixa autoestima, recorreríase a terapias máis emocionais e cognitivas”, detalla.

As apps convertéronse en ferramentas para todo; tamén as hai para vencer a tensión e a ansiedade, pero serven de algo? “En principio, se son útiles, benvidas sexan! —di a psicóloga—, aínda que eu recomendo que se se ten un trastorno de ansiedade ou se está moi tenso con frecuencia, acúdase a un profesional. Lembremos que a tensión ou ansiedade é unha resposta do organismo a unha demanda; é dicir, ten unha causa. Se eu interveño para eliminar o síntoma pero non a causa, se cadra non consigo que desapareza máis que temporalmente, pero o problema persiste. Eu recomendaría actuar sobre a causa para terminar co problema. Agora ben, si é certo que moitas destas aplicacións poden axudar a rebaixar a tensión, sobre todo aquelas que inducen á meditación, ao relax ou ao soño“.

Etiquetas:

tensión

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións