Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

E se tomar suplementos de omega 3 non valese para (case) nada?

Estas cápsulas teñen "pouco ou ningún beneficio" para o corazón, conclúe un estudo recente

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 01deSetembrode2018
img_omega 3 suplementos mentiras

Img omega 3 suplementos mentiras art
MARTÍN Barritas enerxéticas, bebidas isotónicas… e suplementos nutritivos. En plena febre polos complementos de toda clase -e o boom das tendas de nutrición- as preguntas obrigadas son dúas: cales funcionan de verdade e cales non ofrecen o que se espera. Entre os suplementos máis comúns están as cápsulas de omega 3, ás que se lles atribúe a facultade de mellorar a saúde cardiovascular. Pero ollo, porque poida que estea a tirar o seu diñeiro ao lixo se as adquire. Unha investigación recente, que analizamos a continuación, afirma que os suplementos de omega 3 son “pouco ou nada” eficaces para protexer o seu corazón. Iso si: os científicos recomendan que tome alimentos ricos neste ácido esencial, como o peixe azul, como parte fundamental dunha dieta saudable.

Pastillas de omega 3: está a tirar o seu diñeiro?

“Os suplementos de omega 3 teñen pouco ou ningún beneficio para o corazón”, segundo un traballo científico

Un dos suplementos de moda é o omega 3, que pode adquirirse en forma de cápsulas ou pastillas. O seu éxito vén apoiado polos beneficios dos acedos grasos esenciais no organismo, un compoñente que se atopa de forma natural en alimentos como o salmón ou os froitos secos.

O acedos omega 3, xunto co acedos omega 6 e o aceite de oliva, están entre as “nenas bonitas” do mundo das graxas. Noutras palabras: inxerilos nos alimentos é esencial para levar unha dieta sa, coidan a saúde e protexen o corazón. Ademais, o corpo necesita incorporar o acedos omega 3 e omega 6 a través da alimentación (por iso chámaselles ácidos esenciais), xa que o organismo non é capaz de sintetizalos en por si.

Pero son iguais de eficaces os suplementos de omega 3 cando os tomamos nunha pastilla? Aquí é onde hai máis dúbidas, xa que os suplementos poderían non ter os mesmos beneficios para a saúde que o omega 3 que obtemos a través dos alimentos.

Un estudo publicado en JAMA en 2015 xa puxo en dúbida os efectos “saudables” destas pastillas, ao non atopar diferenzas significativas na función cognitiva entre persoas que inxeriron placebo e outras que tomaron suplementos de omega 3 durante cinco anos.

E agora, unha investigación moi extensa valorou os resultados destes suplementos nutritivos tan comúns nunha mostra de poboación de máis de 112.000 persoas. O seu resultado: existen poucas evidencias de que os suplementos de omega 3 realmente teñan un efecto cardiovascular beneficioso. Os suplementos de omega 3 teñen “pouco ou ningún” beneficio para o corazón, segundo recoñece a investigación da organización científica sen ánimo de lucro Cochrane, con sede en Londres (Reino Unido). Tampouco son eficaces, din, para minorar o perigo de sufrir un infarto.

Por que os suplementos de omega 3 non serven para protexer o corazón?
Os ácidos grasos omega 3 atópanse en alta proporción nos tecidos de certos peixes e mariscos e nalgunhas fontes vexetais, como no aceite de soia ou as noces. O seu consumo en forma de suplementos promóvese de maneira global debido á crenza estendida de que estes ácidos grasos axudan a previr enfermidades cardíacas, incluíndo a redución da presión sanguínea e do colesterol.

Con todo, aseguran os científicos, os suplementos de omega 3 ofrecen poucos ou ningún beneficio para o corazón na maioría dos indicadores estudados. Os expertos do Cochrane analizaron o efecto a longo prazo de tomar suplementos de omega 3, e afirman que teñen “pouco ou ningún efecto” cando se valora o seu efecto na esperanza de vida ou en diminuír o risco de enfermidades cardiovasculares ou mortes cardíacas.

Img pescados omega 3 art

Pero siga comendo peixe

A pesar das poucas evidencias de que estes suplementos de omega 3 teñan un efecto cardiovascular beneficioso, os expertos si recomendan tomar peixe azul (rico en omega 3) dúas veces á semana como parte dunha dieta saudable.

Os alimentos ricos en omega 3 naturais son os aceites vexetais, as noces e as sementes, que conteñen acedo alfa-linoico (Á), así como o peixe azul e o bacallau, ricos en ácido eicosapentaenoico (EPA) e acedo docosahexaenoico (DHA). Ademais, algunhas marcas de leite, iogures, pan e margarinas tamén incorporan omega 3 (normalmente Á) engadido nos produtos.

Pero cando se trata dos suplementos de omega 3, os científicos do Cochrane son tallantes: estas cápsulas non cumpren as expectativas dos consumidores que as compran co obxectivo de coidar o seu corazón. Ademais, teñen un custo importante, que rolda -no mellor dos casos- os 20 euros para 60 unidades. Polo que os expertos recomendan, se o que se quere é protexer o corazón, investir ese diñeiro en consumir máis verduras frescas.

Pode seguir a Eva San Martín en Twitter.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións