Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Estiramentos musculares

Aínda que algúns especialistas dubidan da súa función preventiva fronte ás lesións, aconséllase realizalos ao levantarse da cama, no traballo e cando se fai deporte

Os músculos están en continuo movemento. Contráense e reláxanse sen descanso, cunha intensidade maior cando se practica deporte ou se lles somete a un esforzo. Con todo, o coidado dos músculos realízase a miúdo de forma rápida e sen prestar atención. Os estiramentos musculares, necesarios paira manter a súa flexibilidade e aumentar o seu rendemento, son os grandes esquecidos paira moitas persoas, que descoñecen a importancia de realizalos ao levantarse da cama, antes e despois da práctica deportiva e, mesmo, no traballo, mentres se atende una chamada de teléfono. Algúns especialistas, no entanto, puxeron en dúbida recentemente a súa eficacia paira previr lesións deportivas, a pesar de estar considerados o elemento crave até agora paira evitalas.

Beneficios

/imgs/2006/10/estiramientos2.jpgOs músculos contráense e reláxanse continuamente. Ben de maneira involuntaria (principalmente o músculo liso) ou voluntaria (sobre todo músculo estriado) manteñen un movemento constante, que nin sequera se detén mentres a persoa dorme. Co deporte, explica David Izquierdo, do centro de Fisioterapia José Luís Izquierdo de Madrid e membro da Asociación Española de Fisioterapeutas, «os músculos conseguen contraccións máis fortes e máis rápidas que nas actividades da vida diaria», polo que é necesario coidalos con estiramentos «paira alargar a súa vida e aumentar o seu rendemento».

Os estiramentos son tensións mantidas dos músculos no sentido contrario á súa contracción. O seu principal obxectivo é reducir a tensión xerada co movemento e manter a flexibilidade dos músculos. No caso dos estiramentos músculo-tendinosos (previos á práctica de deporte), axudan a preparar o aparello locomotor paira a actividade física, xa que, explica o Secretario Xeral da Federación Española de Medicamento do Deporte, Pedro Manonelles, «as estruturas musculares, pola súa propia función, tenden a estar acurtadas e este estiramento alarga as súas fibras e colócaas nunha situación máis favorable paira a práctica deportiva».

Os estiramentos perseguen reducir a tensión xerada co movemento e manter a flexibilidade dos músculosNo entanto, paira Manonelles, os estiramentos son importantes paira o mantemento dun bo estado do aparello locomotor en xeral. «En anciáns», di, «axudan a manter un grao aceptable de flexibilidade, que tende a diminuír coa idade, mentres que en calquera actividade laboral que supoña sobrecargas do aparello locomotor resultan beneficiosos paira o seu tratamento».

Considérase, por tanto, que son necesarios a calquera idade, antes, durante e despois de practicar deporte paira recuperarse do esforzo, pero tamén están constatados os seus beneficios na recuperación de cambras musculares ou lesións. «Nos casos de rehabilitación por rotura fibrilar ou fractura ósea, os estiramentos forman parte do último grao da rehabilitación, sobre todo, en pacientes novos que na súa vida diaria practican deporte, pero son algo secundario, una parte máis do tratamento», sinala Pilar Lago, supervisora da área de Fisioterapia do Hospital Universitario A Paz, de Madrid.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións