Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Evita que os riscos do verán pásenche factura

Os fisioterapeutas alertan e ofrecen os seus consellos sobre as zambullidas imprudentes, a importancia dos estiramentos ao facer deporte e a exposición directa ao aire acondicionado

img_riesgo verano zam hd

Gozar do verán é a máxima que todos nos marcamos cando chegan as vacacións estivais. O problema é que moitas veces esas ganas fan que nos volvamos un tanto imprudentes e corramos determinados riscos innecesarios. Así o sinala o Colexio profesional de Fisioterapeutas da Comunidade de Madrid (Cpfcm), entidade que advirte sobre as zambullidas imprudentes en ríos, pantanos ou no mar, así como sobre o uso excesivo de tabletas e videoconsolas ou a exposición directa aos chorros do aire acondicionado. Neste artigo explicamos como previr estes riscos habituais do verán.

Imaxe: londondeposit

O perigo de zambullirse de cabeza en calquera sitio

As inmersións de cabeza en pantanos, lagos, ríos ou no mar implican un alto risco de impactar contra o chan ou contra unha superficie dura, provocando lesións neurológicas irreversibles como a paraplejia e a tetraplejia. “Mesmo cando o lugar de baño coñécese, o risco de impacto é alto, xa que o chan da superficie de auga pode variar segundo correntes ou mareas”, alerta o secretario do Colexio profesional de Fisioterapeutas da Comunidade de Madrid (Cpfcm), José Santos.

Lembra este experto tamén a importancia do quecemento antes de facer exercicio e do estiramento despois domesmo , sobre todo no caso daquelas persoas que non están adoitadas ao exercicio físico e que aproveitan os meses de verán ou as vacacións para practicar deporte na praia.

Ademais hai un punto especial aquí, e é que aquelas persoas que practican deporte na area teñen un alto risco de sufrir problemas lumbares, escordaduras de nocello, fascitis plantar, periostitis tibial ou, mesmo, fracturas por sobrecarga na rexión do metatarso do pé no caso de non tomar as precaucións necesarias. Por este motivo, os fisioterapeutas aconsellan que, se se correrá na praia, debe facerse na zona de area dura e sen pendente, xa que o desnivel do terreo pode provocar sobrecarga en determinadas partes das costas, e sempre con zapatillas de deporte, nunca descalzos.

No caso de chegar a producirse unha lesión, Santos incide na necesidade de ser tratado por un verdadeiro profesional sanitario. “En ningún caso hai que someterse aos supostos tratamentos que din realizar certos masaxistas que ofrecen os seus servizos na mesma praia e que exercen a súa actividade sen título homologado por Sanidade e sen os máis mínimos requisitos de seguridade ou hixiene”, insiste.

Xogar con tabletas e videoconsolas ten as súas normas

Imaxe: Katie Bordner

Durante o verán prolifera tamén o uso de dispositivos como as tabletas ou as videoconsolas. Para evitar sufrir dores de pescozo ou costas derivados da súa utilización, o secretario xeral do Cpfcm recomenda, no caso das tabletas, usar soportes de suxeición para ler, teclado portátil para escribir e evitar as posturas incorrectas durante o seu emprego.

En canto aos teléfonos móbiles, José Santos aconsella non suxeitalo co ombreiro mentres se fala e utilizar auriculares se se teñen que manipular outros obxectos durante a conversación. Ademais, alerta sobre o sobreesfuerzo ao que se pode ver sometida tanto a zona vertical como o pulgar, ao escribir de forma prolongada a través das pantallas táctiles dos dispositivos móbiles.

En canto ao uso de videoconsolas, lembra que o recomendado é non pasar máis de dúas horas ao día xogando e que se debe descansar dez minutos por cada hora de xogo. Ademais, se se trata de xogos deportivos, é aconsellable quentar e estirar antes e despois do exercicio, ademais de elixir o xogo en función das idades e o estado físico dos xogadores.

Coidado cos chorros do aire acondicionado

O experto apunta tamén que o contacto directo do aire acondicionado co corpo, especialmente coas costas ou a cara, pode producir distintas contracturas musculares, lumbalxia e cervicalgias. Así, explica que “é importante que a pel e a musculatura non reciban o chorro directo de aire frío mentres se está traballando, conducindo e, especialmente, mentres se está durmindo”.

Ademais, asegura que a falta de limpeza dos filtros do aire acondicionado pode provocar problemas nas vías respiratorias tales como faringitis, típicos arrefriados, infeccións respiratorias como a “enfermidade do lexionario” e mesmo problemas gastrointestinales. “É imprescindible realizar un bo mantemento dos equipos de aire acondicionado para evitar este tipo de patoloxías”, puntualiza.

Consellos para unha condución saudable

Imaxe: Maridav

En relación aos múltiples desprazamentos que se realizan por estrada durante estas datas, Santos lembra que se se viaxa cun neno, o asento máis seguro do coche é o traseiro central, polo que se recomenda instalar nel un sistema de suxeición específico para o menor, que debe estar adaptado ao seu peso e idade.

Así mesmo, aconsella aos condutores verificar a altura e a distancia do asento, de maneira que os pés poidan pisar a fondo os pedais de embrague, freo e acelerador, sen necesidade de inclinar ou desprazar o corpo cara adiante. Ademais, recomenda adaptar o respaldo de maneira que a inclinación do condutor sexa o máis perpendicular posible e manteña unha distancia de polo menos 25 centímetros respecto do volante, descansar cada dúas horas e aproveitar estas paradas para hidratarse e facer estiramentos de pernas, tronco, brazos e bonecas, para evitar contracturas e lumbalxias.

Etiquetas:

riscos saúde verán

RSS. Sigue informado

La cita diaria con la salud

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións