Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Exercicio contra o cancro de mama

Realizar deporte diminúe o risco de recaída no cancro de mama e aumenta a supervivencia

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 16 de Outubro de 2015

Dabondo son coñecidos os beneficios que confire a práctica de exercicio físico na saúde: desde manter o peso nuns límites saudables ata mellorar a autoestima e protexer da tensión e de multitude de enfermidades crónicas. Con todo, tamén é unha ferramenta fundamental na curación e a recuperación doutras patoloxías, como o cancro de mama. Neste artigo descríbese o papel do exercicio no cancro de mama. Ademais, tamén se explican as vantaxes de levar unha vida activa na loita contra o cancro e as enfermidades crónicas.

Imaxe: halfpoint

Exercicio físico con cancro

Imaxe: pressmaster

A actividade física é un factor crave na prevención e o tratamento de moitas enfermidades crónicas que azoutan a sociedade actual, como a hipertensión e a diabetes mellitus tipo 2, entre outras. De igual maneira, a práctica de deporte reduce o risco de recaída e aumenta a supervivencia das pacientes de cancro de mama. “O exercicio físico estimula e potencia o sistema inmune, reducindo a inflamación e potenciando o sistema cardiovascular. Desde o punto de vista psíquico e relacionado con moitos factores como a liberación de endorfinas, o deporte produce sensación de benestar“, asegura a Dra. Laura García Estévez, responsable da Unidade de Mama do Centro Integral Oncolóxico Clara Campal HM CIOCC.

Levar unha vida activa axuda a protexer fronte ao cancro de colon e o de mama

Correr, nadar, bailar, mesmo, boxear… calquera disciplina é beneficiosa para a muller, aínda que se leva un catéter permanente (para a extracción de sangue e a administración de fármacos), debe ser coidadosa cos deportes de contacto. Para obter beneficios da actividade física, iso si, hai que practicar, polo menos, tres veces por semana, puntualiza a especialista.

A miúdo, o propio tratamento contra o cancro provoca malestar xeral. “Se o cansazo é moi intenso, non podemos obrigar a unha muller a que se poña a correr”, expón García Estévez, polo que se recomenda que sexa ela mesma a que dosifique a intensidade e, en canto empezo a atoparse mellor, recupere a actividade de maneira progresiva.

Outras veces, coa extirpación -sexa total ou parcial- da mama afectada, tamén se extraen os ganglios da axila (linfadenectomía) para facer desaparecer posibles células malignas desprendidas do tumor e, xunto a estes, tamén se eliminan parte dos vasos linfáticos, que axudan a que o líquido dos espazos entre as células (espazos intersticiales) retornen ao sangue. Por este motivo, nos meses seguintes á cirurxía ou, incluso varios anos despois, o líquido intersticial pode acumularse no tecido graso, provocando unha hinchazón branda do brazo. Por este motivo, é importante que a muller realice con regularidade uns exercicios específicos desde os primeiros días da cirurxía.

Contra o cancro de mama: exercicio e Dieta Mediterránea

Imaxe: yeti88

A pesar de que as vantaxes que achega o deporte no tratamento contra o cancro, García Estévez aconsella, para quen non ten o costume de practicar algunha disciplina, que o mellor é apuntarse a clases colectivas -ou buscar un adestrador persoal se a economía permíteo-, ata que se converta nun hábito e poida levar a cabo sen axuda. Pola contra, faise difícil a adherencia á actividade física.

En canto á alimentación para e contra o cancro moito escribiuse. Con todo, para esta especialista está claro: “No cancro de mama non hai ningún alimento prohibido”. Por iso recomenda seguir a Dieta Mediterránea.

Exercicio físico no cancro de mama tripla negativo

É de tan importancia o deporte no tratamento desta enfermidade oncolóxica que, na actualidade, forma parte de numerosas investigacións. Unha delas é o estudo intervencional do exercicio físico no tratamento adyuvante do cancro de mama tripla negativo que lidera a Dra. García Estévez. “Queremos estudar o efecto do exercicio físico en determinadas vías metabólicas durante o tempo que as mulleres reciben un tratamento con quimioterapia, á vez que relacionar estes achados coa resposta do tumor á quimioterapia e para o efecto do exercicio físico tamén”, explica a especialista.

Un cancro de mama denomínase triplo negativo cando as súas células cancerígenas son negativas para tres receptores (estrógeno, proxesterona e HER2). Isto significa que o seu crecemento non está estimulado por estas dúas hormonas nin pola presenza de demasiados receptores de HER2, que fai que non sexan eficaces a hormonoterapia nin as terapias dirixidas aos HER2, aínda que hai dispoñibles outros medicamentos, como a quimioterapia, o único tratamento eficaz ata o momento. De aí a necesidade de descubrir máis factores ou dianas que axuden a incrementar a taxa de curación. Estímase que entre un 10% e un 20% de todos os casos de cancro de mama son triplo negativos.

Vida activa contra o cancro e as enfermidades crónicas

Hai evidencias científicas de peso que demostran que levar unha vida activa pode protexer fronte ao cancro en xeral, e ao de colon e de mama, en particular. Un estudo publicado hai uns anos en The Lancet xa indicaba que só con practicar actividade física 15 minutos ao día, reducíase un 14% o risco de morrer por calquera motivo e o 10% de facelo por mor de enfermidade oncolóxica. De feito, a Organización Mundial da Saúde (OMS) considera a inactividade física como o cuarto factor de risco de mortalidade en todo o mundo.

E é que levar unha vida activa axuda a manter un estado de saúde óptimo e a previr moitas das enfermidades que están a facer madeixa nas sociedades actuais, como a obesidade, as dislipemias ou a hipertensión, que non deixan de ser algúns dos factores de risco máis importantes para desenvolver unha enfermidade cardiovascular. Pero, ademais, tamén axuda a previr a artrose e a osteoporose e mellora a función cognitiva e a saúde mental, entre outras. Da mesma maneira, está demostrado que contribúe a un mellor manexo das enfermidades crónicas.

Desde a Asociación Española Contra o Cancro (AECC) recomendan para os adultos realizar exercicio moderado durante un mínimo de media hora, polo menos cinco días á semana. A pauta para nenos e adolescentes increméntase nunha hora. A clave para ser máis activo non está tanto en facer deporte en si senón en moverse máis de forma habitual integrando esta actividade na vida diaria: subir e baixar escaleiras, ir ao traballo ou á escola andando todo o posible son exemplo diso.

Pero antes de empezar cunha actividade física que requira esforzo, desde a AECC aconsellan que o mellor é consultalo previamente co médico de familia, sobre todo se se sofre unha enfermidade crónica ou se se trata dunha muller maior de 50 anos ou dun home de máis de 40.

Etiquetas:

cancro quimioterapia

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións