Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Exercicio físico con máquinas: unha práctica saudable?

Adestrarse con máquinas é saudable, a condición de que se sigan as pautas recomendadas por profesionais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 17deFebreirode2013
img_gimnasio 2

Porse en forma e adelgazar é o obxectivo común de moitas persoas que recorren a equipos para facer exercicio físico: máquinas para a práctica aeróbica, de fortalecemento, de vibración vertical, oscilatoria, etc. Pero é saudable practicar exercicio nelas? Hai que acudir sempre ao ximnasio e contar cun adestrador persoal, ou se poden usar no domicilio? Neste artigo analízanse as máquinas para exercitarse en casa e no ximnasio e os aspectos que hai que ter en conta antes de utilizalas, xa que non están exentas de contraindicaciones.

Img maquinas gimnasio art
Imaxe: Víctor Santa María

Facer exercicio físico con máquinas baixo as pautas dun profesional

Porse en forma é un dos propósitos que se fan, con máis frecuencia, co novo ano. O mes de febreiro resulta clave para consolidar, e non abandonar, o programa de exercicios que se inicia despois do Nadal, se se quere mellorar a forma física para a chegada do bo tempo. Dentro deste novo plan de adestramento, algunhas persoas pregúntanse se exercitarse con máquinas é saudable e baixo que condicións. A resposta dos expertos é que si, a condición de que se sigan as pautas dun profesional.

“Despois das festas do Nadal, non se debe comezar o exercicio de forma non regulada ou asesorada. Cada persoa ten as súas capacidades e limitacións e, antes de practicar calquera adestramento, debe coñecelas e saber se padece algunha enfermidade cardiovascular, pulmonar, endocrina ou metabólica, mediante avaliación médica. Este asesoramento clínico é útil para cando se acuda a unha instalación deportiva e debe coñecelo o profesional independente que despois aconsellará sobre o uso dos equipos”, explica Salvador Pitarch, fisioterapeuta do Instituto de Biomecánica de Valencia (IBV).

Exercitarse con máquinas é útil se se utilizan de maneira adecuada, pero prexudicial se se levantan cargas excesivas ou as posturas son incorrectas

Tampouco é conveniente exercitarse de forma exclusiva ou illada con máquinas, senón que este adestramento debe combinarse con outros exercicios para conseguir bos resultados, segundo información deste experto. “A axuda dun profesional é imprescindible. Debe asesorar sobre as cargas, os ciclos e as repeticións coas que se ha de traballar, as táboas de exercicios e as posturas. Estas varían en función do obxectivo da persoa, que pode ser perder peso, muscular ou tonificar; e segundo isto, recomendaráselle traballar con máis peso e menos repeticións ou facer máis repeticións con menos peso”, informa Mercedes Sanchís, investigadora do Instituto de Biomecánica de Valencia (IBV).

Máquinas para facer exercicio: saudables con matices

“As máquinas son moi beneficiosas, de maneira idónea baixo o asesoramento dun adestrador persoal ou dunha persoa con coñecementos previos. Axudan a mellorar a forza, a potencia ou a resistencia, segundo o obxectivo elixido”, declara Laura Feliu, licenciada no Instituto Nacional de Educación Física (INEF), coordinadora do departamento deportivo de Holme Place Balmes.

Sobre todo son de gran axuda para quen sofren algunha lesión, sobrepeso ou un peso excesivo, posto que saír a correr ao exterior, a un terreo abrupto ou á rúa, pode ser contraproducente. Nestes casos, é preferible recorrer á cinta para correr ou a bicicleta.

Tamén son moi útiles para persoas que non poden mobilizar certas partes do corpo, para mellorar a súa mobilidade e conseguir certos obxectivos de rehabilitación . “Podemos axudarlles a levantar as pernas ou os brazos, segundo cal sexa o obxectivo de rehabilitación, cando por si mesmas non terían fóra para alzar os brazos. Pola contra, a musculatura aos poucos se lles atrofia”, di Feliu.

“As máquinas son útiles se se utilizan ben e as cargas que se levantan son as adecuadas á idade, estrutura e peso de cada persoa, e nocivas se o peso utilizado é excesivo ou as posturas son incorrectas”, informa Sanchís, do IBV. “Se se fai un mal uso delas, poden producir unha lesión no sistema musculoesquelético ou agravar unha patoloxía xa existente“, precisa Pitarch, do IBV.

Practicar exercicio con plataformas vibratorias

As máquinas consistentes en plataformas vibratorias, como as de PowerVibe, emiten vibracións constantes que o corpo asimila que, desde o punto de vista de traballo, resultan máis beneficiosas. “É coma se o usuario tivese un peso externo -pero sen soportalo-, o que facilita o labor con persoas lesionadas que non poderían cargar peso. Tamén permite acelerar os resultados do adestramento, xa que activa as fibras máis rápido, e mellora a capacidade muscular“, apunta Feliu.

“Segundo o obxectivo que busque o usuario, as máquinas utilízanse de distinta maneira. Pódese efectuar un gran traballo sen que se note nin sobrecargar a columna. Ben executados, os exercicios coas plataformas vibratorias son igual de beneficiosos que cos equipos habituais dos ximnasios”, destaca Feliu.

Con todo, “as vibracións que emiten trasládanse por todo o corpo e, aínda que se coñecen máis os seus mecanismos de acción e efectos sobre o sistema musculoesquelético, aínda se investigan os posibles efectos sobre o sistema cardiocirculatorio e nervioso“, advirte Pitarch.

De feito, os traballos científicos realizados mostran diferenzas respecto dos resultados sobre o uso de plataformas vibradoras. A pesar de que algunhas publicacións reflectiron melloras de flexibilidade, aumento da forza e da potencia, hai outras onde non queda claro o alcance dos seus beneficios a curto, medio e longo prazo. “Os estudos efectuáronse en deportistas de elite e na poboación xeral, na que se ha visto que se obteñen melloras en aspectos como o equilibrio. Pero, na actualidade, os resultados aínda son contraditorios”, informa Pitarch. E é que dependen da variabilidade dos protocolos de exercicios de cada investigación, do suxeito estudado, dos parámetros seleccionados, das doses e do tipo de plataforma que se utilice; non é o mesmo unha plataforma de vibración vertical que oscilatoria.

Contraindicaciones das plataformas vibratorias

As máquinas con vibracións para realizar exercicios están contraindicadas en embarazadas, en persoas sometidas a certas operacións, con implantes metálicos ou con problemas de columna.

É fundamental que os usuarios se informen antes de utilizalas, que non as usen sen unha guía recomendada por un adestrador e sen asegurarse de que non teñen ningunha contraindicación de saúde.

Os principais riscos están relacionados con superar o tempo de instrución aconsellado, sen respectar os períodos de descanso. “Os traballos nestes aparellos débense realizar durante 30-60 segundos, seguidos dun descanso, para logo volver retomar o exercicio”, segundo Laura Feliu, coordinadora do departamento deportivo de Holme Place Balmes.

Consellos ao adquirir equipos deportivos

Cando se adquiren máquinas para adestrarse no domicilio, hai que asegurarse de que non sexan falsas, da súa procedencia e da súa calidade e base científica, indica Feliu. Deben contar cun certificado das normas UNE ou ISO na súa etiquetaxe, que garantan que non teñen arestas vivas que poidan cortar aos usuarios, nin puntos onde se poida quedar atrapado, nin que exista a posibilidade de pillarse os dedos con pésalas, que sexan estables e non se poidan envorcar, entre outras medidas de seguridade, engade Mercedes Sanchís.

Se é unha sinxela bicicleta estática ou unha cinta para correr e o exercicio que se realizará ten como finalidade manter o estado de saúde xeral, sen efectuar un esforzo físico de gran esixencia, non hai inconveniente en utilizalas en casa.

Pola contra, se se pretende levantar grandes pesos en equipos de musculación e realizar unha actividade física máis estrita é preferible acudir a un centro para evitar malas posturas e lesións, recomendan os expertos do Instituto de Biomecánica de Valencia.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións