Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Exercicio físico e diabetes

A actividade física é clave tanto na prevención da diabetes como no seu tratamento

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 24deNovembrode2013
Img diabetes desporte hd Imaxe: Ed Yourdon

O exercicio físico xunto coa dieta e o tratamento farmacolóxico conforman o tratamento da diabetes, todos a un mesmo nivel. No entanto, a actividade física, segundo estudos recentes, forma parte dos hábitos saudables que axudan a previr o seu desenvolvemento, xa que poden reducir a máis da metade a súa incidencia. Con motivo do Día Mundial da Diabetes, celebrado o pasado 14 de novembro, especialistas e asociacións de pacientes lembraron a importancia de seguir hábitos saudables, como o exercicio físico, para o bo manexo desta enfermidade. A continuación, tamén se insiste nesta afirmación, analízanse outros factores de risco da diabetes e as previsións de alcance desta doenza no futuro, ademais dos seus efectos.

Img diabetes deporte art
Imaxe: Ed Yourdon

30 minutos de exercicio moderado cinco días á semana

Non hai dúbida algunha sobre o beneficioso que é para a saúde o exercicio físico moderado, mesmo para as persoas con diabetes. De feito, é clave na súa abordaxe xunto coa dieta e o tratamento farmacolóxico.

Un estudo publicado polo CDC (Centers for Disease Control and Prevention) estadounidense puxo de manifesto que cunha pequena perda de peso total (do 5% ao 7%), practicar 30 minutos de actividade física cinco días á semana e seguir unha dieta saudable, conséguese demorar o seu desenvolvemento e, posiblemente, previla ata nun 60%. Para estas conclusións recolléronse datos de 3.234 individuos con risco alto de diabetes, ademais de con sobrepeso e intolerancia leve á glicosa.

Se a persoa xa sofre diabetes, os beneficios non son poucos. Por unha banda, aumenta a sensibilidade á insulina, o que significa que con menos medicación obtense unha mellora no control da enfermidade. Ademais, cumprir coa norma de 30 minutos de exercicio moderado cada día, cinco días á semana, en poucas semanas lógrase diminuír a graxa corporal e o peso e, por conseguinte, hai unha mellora doutros parámetros de risco cardiovascular que están aumentados en persoas con diabetes, como a hipertensión arterial e as dislipemias. Todo iso axuda a previr as complicacións da enfermidade.

Sedentarismo e diabetes

O 60% da poboación mundial non practica suficiente actividade física

De feito, en todas as investiaciones realizadas ata o momento en persoas con alto risco de sufrir diabetes, os resultados son claros: a modificación do estilo de vida é máis efectiva que o uso de fármacos. E iso que a Organización Mundial da Saúde (OMS) estima que, na actualidade, o 60% da poboación mundial non practica suficiente actividade física, e son os adultos que viven en países desenvolvidos os máis inactivos.

Ademais, o gasto que supón esta enfermidade tampouco é insignificante: destínaselle entre o 5% e o 10% do orzamento para saúde, e máis do 50% do total é debido ás complicacións da enfermidade.

Factores de risco de sufrir diabetes

Segundo a Fundación para a Diabetes, os factores de risco relacionados con esta enfermidade son:

  • Idade: ter máis de 45 anos (o perigo de desenvolver diabetes tipo 2 aumenta coa idade).
  • Sufrir sobrepeso ou obesidade. A Organización Mundial da Saúde (OMS) estima que valores de IMC (índice de masa corporal) entre 25 e 29,9 é sobrepeso, e de 30 ou máis, obesidade. Pero esta medida non é útil en nenos, mulleres embarazadas, anciáns e persoas con masa muscular moi desenvolvida.
  • Ter un perímetro de cintura elevado, que en homes se considera se supera os 102 cm e en mulleres os 88 cm.
  • Antecedentes persoais de niveis de glucemia elevados durante un tempo, aínda que xa se resolveron, como no embarazo, ou secundario á toma dalgún fármaco.
  • Ter antecedentes familiares con diabetes (pai, nai ou irmáns e, incluos, tíos e sobriños).
  • Hipertensión arterial.
  • A inactividade física, é dicir, dedicar menos de tres horas semanais a facer exercicio.

    Outros especialistas en diabetes engaden estes factores: ser de orixe afroamericano, indoamericano, asiático-americano, das illas do Pacífico, hispanoamericano ou latino; ter cifras de colesterol HDL baixas (menos de 35 mg/dl para o homes e 40 mg/dl para as mulleres) ou triglicéridos altas (máis de 250 mg/dl).

    A diabetes: datos da OMS

    A Organización Mundial da Saúde (OMS) publicou en 2011 o informe “Impacto global da Diabetes 1995-2025: Prevalencia, Estimacións cuantitativas e Previsións futuras”, no que auguran cal será o alcance desta enfermidade nun futuro próximo:

    • En todo o mundo hai máis de 347 millóns de persoas con diabetes, pero entre o 50% e o 80% dos afectados non o saben.
    • O 80% das mortes por diabetes danse en países con ingresos baixos e medios.
    • En 2004, morreron pola súa culpa 3,4 millóns de persoas, pero a OMS prevé que esta cifra se duplique en 2030.
    • Seguir unha dieta saudable, practicar exercicio físico de maneira regular, manterse nun peso adecuado e evitar o consumo de tabaco poden previr a diabetes tipo 2 ou, polo menos, atrasar a súa aparición.
    • Sufrir diabetes aumenta o risco de cardiopatía e accidente vascular cerebral (ictus). A metade das persoas afectadas falece por estas dúas causas.
    • A retinopatía diabética é unha causa importante de cegueira . Ao cabo de 15 anos de sufrir a diabetes, o 2% dos pacientes queda cego e un 10% ten deterioración grave da visión.
    • Entre un 10% e un 20% de quen padecen diabetes falecen por insuficiencia renal.
    • A metade de afectados sufrirá neuropatía diabética.
    • O risco de falecemento é, como mínimo, dúas veces maior en quen teñen esta enfermidade.

    RSS. Sigue informado

  • Pódeche interesar:

    Infografía | Fotografías | Investigacións