Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Exercicio físico para un envellecemento saudable

Os expertos sinalan á práctica habitual de actividade física como a axuda fundamental para un envellecemento saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 09deDecembrode2011

A práctica de actividade física diaria e unha adecuada alimentación contribúen a que as persoas de idade avanzada teñan un envellecemento saudable, que lles permita cumprir anos cun bo estado físico e mental. Os especialistas insisten na importancia de promocionar os beneficios do exercicio físico e levar unha vida activa. E canto antes se empezo, mellor, xa que inculcar estilos de vida saudable desde a idade escolar significa unha garantía de saúde na idade adulta.

Img deporte art
Imaxe: Northern Ireland Assembly

Realizar exercicio físico beneficia a todo o organismo: á forza ósea, a forza muscular, a flexibilidade do esqueleto, o estado motriz e o do metabolismo. Tamén sacan partido diso a función cognitiva e a saúde mental, entre outras. Xa en 1995, un grupo de expertos da Organización Mundial da Saúde (OMS) sinalaba os efectos positivos da actividade física sobre a saúde e indicaba que un estilo de vida sedentario era factor de peso para desenvolver enfermidades.

A medida que se cumpren anos, hai unha inherente diminución da actividade física e, a miúdo, a consecuencia desta redución, desenvólvense enfermidades que se tornan crónicas. Créase un círculo difícil de romper: as doenzas provocan discapacidade que limita o movemento e isto agrava, á súa vez, a evolución da enfermidade. Por este motivo, un maior nivel de actividade física axudaría a previr moitos dos efectos negativos do envellecemento sobre a saúde e, algunhas veces, é o mellor camiño para conseguir unha melloría.

Son moitas as investigacións que sinalan ao exercicio físico como un factor positivo asociado á saúde e a calidade de vida dos maiores. Leste incrementa o seu nivel de independencia, mesmo, en aspectos económicos, xa que a maior saúde, menores gastos sanitarios.

O exercicio como prevención de enfermidades

O exercicio físico mellora a saúde e a calidade de vida dos maiores e incrementa o seu nivel de independencia

A práctica reiterada de exercicio físico é unha das terapias máis importantes para atrasar o envellecemento, segundo apuntaba Marcela González-Gross, profesora na Facultade de Ciencias da Actividade Física e do Deporte-INEF da Universidade Politécnica de Madrid, nun simposio organizado pola Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) no 2º Congreso Mundial de Nutrición e Saúde Pública celebrado o ano pasado no Porto (Portugal).

Segundo esta especialista, “a actividade física ten un impacto positivo na prevención e tratamento de enfermidades como a osteoporose, certos tipos de cancro , obesidade, enfermidades cardiovasculares, e no benestar mental e no apetito das persoas maiores”. Unha persoa activa, ademais, ten máis forza, máis flexibilidade e mellor coordinación que quen non realizan exercicio físico. En poucas palabras: están máis en forma”.

Exercicio físico e benestar psicolóxico

Son ben coñecidos os beneficios que achega a práctica aeróbica en todo o organismo: incrementa a elasticidade, a flexibilidade, a estabilidade postural e mellora o nivel de percepción. Deste xeito, prevén as temidas caídas, fortalece o corazón e mellora a circulación sanguínea, así como a resposta cardiovascular ante situacións de tensións, ademais de aumentar a capacidade pulmonar. No entanto, estas melloras van máis aló da parte física.

A maioría dos expertos en saúde mental coinciden en que a práctica de calquera tipo de actividade deportiva é un dos tratamentos psicolóxicos máis efectivos, tanto en termos de saúde como en custos económicos. Os datos dos últimos estudos apuntan que as persoas activas teñen un 40% menos de posibilidade de padecer síntomas depresivos, comparados con quen teñen unha forma de vida sedentaria. Mesmo, utilízase como parte do tratamento.

Á vez, realizar deporte de forma habitual reduce a ansiedade e a tensión e as súas consecuencias (irritabilidad e mal humor); incrementa a capacidade de saber expor e afrontar metas realistas; mellora a aprendizaxe, a concentración, a memoria e o estado de alerta; aumenta a autoestima (ao mellorar a imaxe corporal) e desenvolve o espírito de superación; libera endorfinas que proporcionan sensación de pracer e benestar; brinda entretemento e diversión; e achega ferramentas para aprender a superar o fracaso.

'ACTÍVACHE, ACONSELLA SAÚDE'

Co obxectivo de promocionar a saúde coa práctica do exercicio físico no ámbito de atención primaria, o Consello Superior de Deportes, xunto coa Fundación para a Formación da Organización Médica Colexial (FFOMC) e en colaboración co Ministerio de Sanidade, Política Social e Igualdade e a Axencia Española de Seguridade Alimentaria (AESAN), puxeron en marcha o curso “Actívache, Aconsella Saúde”. Este programa diríxese a profesionais da saúde implicados na prevención e o tratamento en persoas con factores de risco e enfermidades crónicas.

O sedentarismo, a obesidade, promoción e prescrición de actividade física serán algúns dos temas que se prevé tratar para que tanto médicos, enfermeiras como fisioterapeutas emitan consellos de actividade física saudable nas persoas sedentarias, obesas ou con factores de risco que implican un aumento das posibilidades de contraer unha enfermidade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións