Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Exercicios para non perder a liña en Nadal

Un truco para manter baixo control os quilos de máis que con facilidade se gañan en Nadal é manterse o máis activo posible

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 25 de Decembro de 2015
img_ejercicio linea navidad hd

Nadal é sinónimo de reunións familiares, de excesos en comer e beber que, se non se está alerta, acaban pasando factura. E é que custa non caer na tentación ante os pratos e os doces típicos destes días. O trafego, tan tradicional nestas xornadas, axuda a depor a práctica de actividade física adoitada. Pero non todo é ir ao centro deportivo. Conscientes da falta de tempo, habitual nestas datas, a mellor recomendación é moverse o máximo posible aproveitando a actividade diaria. Neste artigo achéganse algunhas ideas sobre como facelo.

Imaxe: Maridav

Comer e beber en exceso, tan frecuente durante as festas do Nadal, pode carrexar un desgusto posterior: o aumento de peso. E é que, segundo diversas estimacións, os españois soben de media de 500 gramos a dous quilos, aínda que só sexa de Noiteboa ao día de Reyes. Con tanto turrón, mazapanes e chocolates, sen esquecer os aperitivos nin os pratos típicos destas celebracións, é moi complicado resistir a tentación.

Involucrar a toda a familia con iniciativas divertidas e de xogo axuda a que a actividade física convértase nun costume saudable

O truco para evitarse os quilos de máis está, xunto a ser coidadoso durante os banquetes e compensar cunha dieta máis lixeira os días sen celebracións, en non esquecer o exercicio físico, que axudará a queimar as calorías de máis. Pero ás veces, entre tanta compra, preparacións e enchentes, o complicado é acudir ao ximnasio ou seguir os adestramentos como se fai o resto do ano. Entón, como facelo? A resposta é fácil: basta con aumentar o nivel de actividade e incorporala ao quefacer do Nadal.

En Nadal, móveche!

Aínda que o máis recomendable é non abandonar por completo a actividade física habitual, o importante para reducir os efectos que ten na saúde e na figura é non ceder ante a inactividade durante estes días. Unhas pautas sinxelas que se poden incorporar con facilidade á actividade diaria axudan a conseguir este obxectivo:

  • Estiramentos matutinos. Só 10 minutos de estiramentos, con exercicios de ioga ou do método Pilates, bastan para activar os músculos e evitar perder a elasticidade.
  • Aproveitar as tarefas de casa. Limpar a vivenda a fondo, pasar o aspirador, varrer e quitar o po, ademais de subir e baixar escaleiras para colocar os adornos do Nadal no máis alto, pintar as paredes ou lavar o coche a man axudan a manterse activo. Pero non ten por que ser un amolo: incluso os máis pequenos poden botar unha man, cada un segundo a súa capacidade. Ademais, se se lle engade un pouco de música pode converterse nun intre divertido. Tamén o traballo de xardinaría resulta unha boa opción, pois unha forma de activarse é quitar malezas, recoller follas ou cavar, entre outras.
  • Pasear ao can tres ou catro veces ao día, sen esquecer facelo despois de cear. E, se hai tempo, aumentar a distancia, que ademais de velar pola saúde, porá moi contenta á mascota.
  • Andar mentres se realizan as compras do Nadal. Deixar o coche no garaxe ou aparcado lonxe da zona escollida e ir andando ou baixarse do transporte público un par de estacións antes, ademais de ser unha chiscadela á saúde, evítase conxestión de tráfico, as colas e a molestia de buscar ou pagar aparcadoiro.
  • Optar sempre polas escaleiras. Subir e baixar escaleiras de casa, do traballo, do centro comercial… ao final convértese nunha saudable (e barata) rutina que axuda a manterse en forma.
  • Andar mentres se chama por teléfono. Sacar rendemento aos intres que se conversa polo móbil para levantarse da cadeira ou o sofá.
  • Realizar actividades en familia. Aproveitar as vacacións dos nenos para compartir espazo e tempo de lecer: levalos ao parque ou ao monte, a saltar á corda, facer un partido de fútbol ou de voleibol, patinar, facer un paseo en bicicleta, pasear pola cidade para gozar do ambiente do Nadal que alaga as rúas… son só algunhas das opcións posibles e económicas. Ademais, involucrar a toda a familia con iniciativas divertidas e de xogo axuda a que estes encontros se convertan nun costume saudable e mellora o apego entre os seus membros.
  • Bailar, só ou en compañía do resto da familia ou amigos, é unha elección, á vez que divertida, moi saudable, xa que produce unha sensación de satisfacción e alegría.
  • Faladoiros activos. É habitual que as comidas tradicionais destes días alónguense (acompañado do picoteo de doces tradicionais). Unha boa opción é saír á rúa e falar mentres se pasea ao aire libre.
  • Cambiar a sesta polo paseo axuda a activar a circulación, queimar as calorías de máis e a propiciar un descanso nocturno máis reparador. Hai que ter en conta que os excesos en comida e bebida e trasnoitar estes días poden pasar factura no momento de durmir.
  • Ser activo no traballo. Para quen traballan estes días, non hai escusa posible. Pódese incrementar o nivel de actividade indo e regresando do traballo a pé, facer pausas activas e estiramentos para liberar a mente e os músculos, subir e baixar as escaleiras ou buscar algún compañeiro para pasear despois da comida. É moi boa opción ter a man unhas zapatillas de deporte para coidar a saúde dos pés.
  • Acabar o día de igual maneira a como se empezou. Dez minutos de estiramentos suaves, sobre todo nos grupos musculares onde se note máis sobrecarga, axudan a relaxarse e conciliar antes o soño.

Exercicios que axudan a estar en forma

Xa ninguén dubida da necesidade de realizar exercicio físico como mínimo 30 minutos ao día e tres veces á semana, adecuándoo á idade, estado de saúde e condición física. Para expertos como José Miguel do Castelo Molina, licenciado en Ciencias da Actividade Física e Deporte, hai uns exercicios indispensables que axudan a porse en forma sen saír de casa. Para iso debe realizarse un programa de exercicios que adestre todos os músculos do organismo (costas, peito, ombreiros, abdome e brazos, abdominais, pernas, coxas e glúteos) sen esquecer os estiramentos previos e ao finalizar, nin tampouco o exercicio cardiovascular.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións