Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Expertos en soño desaconsellan usar a cama para ler, ouvir música e ver televisión

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 16 de Novembro de 2002

Expertos en soño reunidos onte no hospital de Txagorritxu de Vitoria coincidiron en que o único exercicio recomendable para ser practicado ao deitarse é o sexo porque, despois dos orgasmos, o cerebro xera sustancias que facilitan o descanso. «A cama non se fixo para ver a televisión, ler libros, escoitar música ou falar de traballo», explicou o responsable da Unidade do Soño do hospital de Txagorritxu de Vitoria, Joaquín Durán.

O centro sanitario da capital arabesa acolleu onte un curso sobre trastornos respiratorios durante o soño, no que se abordaron os últimos avances e tratamentos da especialidade. A xornada centrou o seu interese na chamada apnea do soño, un problema moi estendido, provocado pola obstrución das vías respiratorias. Os músculos da garganta tapónanse de tal modo que impiden que o aire entre ou salga polo nariz e a boca. Como consecuencia, a persoa que dorme espértase e o soño rompe. Un 25% da poboación sofre este problema, aínda que só representa unha complicación grave para o 4% dos cidadáns. As dificultades para durmir alcanzan, con todo, a máis do 40% das persoas.

Hábitos saudables

«Un nunca resolve nada na cama. Quen pretenda levar problemas laborais ou conxugais a ela equivócase», explicou o especialista Joaquín Durán, membro do comité científico do simposio. Segundo argumentou, cando un vai durmir o cerebro «desconecta os circuítos» que facilitan o pensamento e a actividade intelectual. «Sabe que o que toca agora son outras actividades», como restaurar o sistema inmunitario e a memoria, e recuperar o organismo do desgaste propiciado pola actividade diaria. «Por iso, cando nos espertamos, dámosnos/dámonos conta de que os problemas non eran tan grandes como criamos de noite».

Realizar actividades inadecuadas ao deitarse favorece a aparición insomnio e ansiedade. «As dificultades fanse máis grandes durante a noite porque estamos a pedir a un circuíto do cerebro que funcione a un enorme rendemento que non nos vai a dar».

A adquisición de hábitos saudables resulta fundamental para evitar a aparición de complicacións como a apnea. Cear tarde e deitarse seguido, ir á cama sen facer a dixestión ou facer exercicio xusto antes de meterse nela resultan do todo inadecuados. Impiden conciliar o soño e propician un mal descanso.

A maior parte das complicacións do soño están relacionadas co insomnio e a apnea. O hospital de Txagorritxu está considerado como un dos centros de referencia de España no tratamento das complicacións respiratorias nocturnas.

«Con cada asfixia -detallou Durán-, o suxeito pode deixar de respirar durante máis dun minuto». Nos casos máis leves, as apneas prodúcense a un intervalo de 3 ou 4 á hora. Nos máis severos, contabilízanse ata 60 interrupcións. A ventilación insuficiente dificulta a chegada de osíxeno ao organismo e propicia a aparición de hipertensión arterial e problemas cardiovasculares.

Etiquetas:

apnea expertos soño

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións