Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Falta de soño e problemas de conduta

Segundo a Asociación Española de Pediatría, un terzo dos nenos españois dorme pouco ou mal, en moitas ocasións debido á falta dun horario fixo paira deitarse

Img falta sueno hd Imaxe: SergiyN

Durmir as horas necesarias é un dos alicerces da saúde mental e física dos nenos, sobre todo en idade escolar. Con todo, segundo os especialistas, este aspecto non se ten demasiado en conta. Neste artigo arguméntase por que os menores que descansan ben melloran o seu rendemento académico; e, pola contra, se os escolares non dormen o necesario, están máis irritables e somnolientos, o que dificulta a concentración en clase. Ademais, da man de expertos, achéganse unhas sinxelas recomendacións paira conseguir una boa pauta de descanso.

Img falta sueno art
Imaxe: SergiyN

Durmir é fundamental paira o desenvolvemento dos nenos. Mentres o fan, o seu cerebro e o seu corpo descansan. E si dormen o suficiente, compórtanse mellor e están máis activos ao día seguinte. Así o asegura un estudo realizado polo Instituto Douglas da Universidade de McGill, en Quebec (Canadá), sobre dous grupos de 34 escolares de entre 7 e 11 anos de idade. Os participantes dun grupo fóronse á cama una hora máis tarde do habitual durante unha semana, así que durmiron 54 minutos menos por noite, de media. Os do outro grupo fóronse antes, descansando 27 minutos máis por noite.

Aínda que por norma xeral aconséllase que os nenos desta idade durman entre 10 e 11 horas, os participantes facíano só nove horas de media antes de iniciar a investigación. Por tanto, a metade dos menores descansaron menos de nove horas durante a semana da investigación; a outra metade achegouse ao número de horas óptimas que deberían facer pola súa idade.

Os investigadores pediron que os mestres avaliasen o comportamento dos pequenos durante o día. Analizaron a súa conduta en función de diversas variables, como a impulsividad, entre outras. E os resultados foron concluíntes: os nenos que durmiron máis tiñan mellores niveis de alerta, regulaban mellor as súas emocións e, ademais, comportábanse mellor en clase. E, como é obvio, tiñan menos somnolencia diúrna. Os que o fixeron menos se mostraban máis irritables e impulsivos.

Un terzo dos nenos españois non dorme o suficiente

O problema é que moitos menores descansan pola noite menos do que necesitan. Segundo un estudo do Grupo de Soño da Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria (AEPap), un terzo dos nenos españois dorme pouco ou mal.
Moitos nenos perden horas de soño con algún programa de televisión, videoxogos ou coas redes sociais

Uno dos principais motivos de que non descansen o suficiente é que moitos non teñen un horario fixo paira irse á cama. Así mesmo, a multitude de pantallas (televisión, videoxogos, computador, etc.) que hai na actualidade é una fonte de distracción importante. Moitos pequenos teñen algunhas destas pantallas na súa habitación e hipotecan horas de soño paira ver un programa de televisión, xogar a videoxogos ou comunicarse cos seus amigos nas redes sociais de Internet. Non é de estrañar, por tanto, que, como sinala o estudo do Grupo de Soño da AEP, os nenos de 11 e 12 anos da actualidade durman de media 30 minutos menos que os pequenos da mesma idade no ano 1985.

Á parte dos problemas de conduta, outra das consecuencias da falta de soño é o empeoramento do rendemento escolar, xa que os menores están máis somnolientos e irritables, sobre todo durante as primeiras horas de clase, o que dificulta a concentración. Un estudo conxunto da Universitat Autònoma de Barcelona e a Universitat Ramon Llull, de Barcelona, demostra que os nenos de entre seis e sete anos que dormen menos horas das necesarias e teñen hábitos de soño incorrectos obteñen peores resultados académicos.

Durmir pouco: un problema de fácil solución

Durmir pouco pode ter consecuencias graves paira o desenvolvemento dos menores. Pero, na maioría dos casos, é un problema que ten una solución relativamente sinxela. Como sinala Reut Gruber, director do estudo do Instituto Douglas, “mesmo pequenos cambios na vida diaria que poidan permitir aos nenos engadir máis ou menos media hora de soño poderían ter un impacto significativo“. Os cambios que suxire este experto baséanse en:

  • Establecer un horario fixo paira irse á cama e paira levantarse.
  • Axudar a que os nenos empecen a relaxarse como mínimo una hora antes de ir á cama (axuda apagar a tele ou darlle un baño).
  • Non deixar que teñan televisores ou computadores na súa habitación.
  • Asegurarse de que a cama e a almofada sexan cómodas e que non haxa ruídos no seu dormitorio.

Falta de soño e hiperactividade

O déficit de soño podería ter consecuencias máis graves que un baixo rendemento na escola ou problemas de conduta. Segundo un estudo da Universidade de Michigan (EE.UU.), os nenos que sofren un trastorno por déficit de atención con hiperactividade (TDAH) adoitan ter problemas paira durmir. Aínda que non se demostrou que a falta de soño sexa a causa do trastorno, os especialistas sinalan que os menores que dormen pouco adoitan estar “acelerados” durante o día. Así que non durmir o suficiente agravaría o TDAH. No entanto, os expertos sinalan que si se tratan de maneira adecuada as alteracións do soño nestes pequenos, melloran de forma substancial os problemas de conduta asociados ao trastorno.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións