Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fascitis plantar: que é, como previla e cal é o tratamento indicado

A fascitis plantar é unha doenza bastante habitual, sobre todo entre quen teñen exceso de peso, practican running ou usan calzado inadecuado

pies estiramientos Imaxe: Getty Images

Dor na planta do pé. Dificultade para apoialo no chan e para andar con normalidade… A fascitis plantar é unha doenza bastante habitual, sobre todo entre quen teñen exceso de peso e quen practican running con frecuencia, aínda que este ano afectou a máis persoas debido a que pasamos máis tempo en casa, descalzos ou usando un calzado inadecuado. Neste artigo explicámosche en detalle que é a fascitis plantar, a quen afecta, de que modo podes previla e como tratala.

? Que é a fascitis plantar

Dor na planta do pé. Esta é a definición de fascitis plantar, que debe o seu nome á fascia, unha especie de segunda pel que envolve todo o noso corpo. Trátase dunha banda de tecido moi grosa e resistente que penetra e rodea a todos os nosos órganos, ósos, músculos e fibras nerviosas, mantendo o corpo interconectado, dándolle forma, elasticidade, soporte e protección. Ao seu paso pola planta, esta banda elástica, que baixa desde o talón ata a zona inferior dos dedos, soporta o arco do pé, amortece os nosos pasos e dános o impulso que necesitamos para camiñar. Cando a zona se inflama, aparece unha dor punzante e moi molesto ao camiñar ou apoiar o pé.

? A quen afecta a fascitis plantar

Prodúcese con máis frecuencia en persoas con exceso de peso, xa que durante a marcha as forzas ás que se somete o pé polos impactos co chan poden chegar a ser dous ou tres veces o peso corporal, sendo a fascia e o arco do pé os encargados de aguantar todos eses quilos. Pero tamén o sofren os deportistas, sobre todo corredores de longas distancias, persoas coa ponte do pé alterado (tanto pés cavos como pés planos), e tamén cando abusamos dun calzado inadecuado.

“É o que ocorreu estes meses. Observamos máis casos de fascitis porque, de súpeto, pasamos de levar un pouco de tacón (o que aconsellamos os podólogos para a vida cotiá, duns 3-4 centímetros) á zapatilla de estar por casa ou a andar descalzos todo o día, de tal maneira que estivemos obrigando ao xemelgo a traballar máis. Ese sobreesfuerzo é o que fai que se sobrecargue e se inflame a musculatura da planta do pé”, explica Elena Carrascosa, presidenta do Colexio oficial de Podólogos

? Como previr a fascitis plantar

Para evitar a fascitis é importante unha boa elección das zapatillas para estar en casa. Este tipo de calzado está deseñado para levalo un tempo determinado (de 30 minutos a un máximo de 3 horas), non as 12 horas que se utilizaron durante o confinamento e o teletrabajo. Ademais, cando comeza a desgastarse hai que substituíla por outra, algo que non adoitamos facer.

Ir descalzo tampouco é boa opción, segundo a podóloga. Unha hora ao día pode ser recomendable, moito máis se se camiña sobre a area, o céspede ou a alfombra, xa que nos axuda a liberar a presión que ocasiona a horma do zapato e a humidade que se xera. Pero ir sen calzado por casa durante longos períodos de tempo e en superficies duras, ademais de expor o pé a bacterias e fungos (papilomas), supón sobrecargar a planta e podemos tropezar ou sufrir accidentes caseiros que desencadeen lesións ou fracturas.

“Tan só recomendámosllo, e non todo o día, aos bebés que están a comezar a camiñar, porque andar descalzo para eles está comprobado que resulta beneficioso para o seu sistema psicomotriz e cognitivo, pero sempre con calcetín ou algún tipo de protección”, matiza Elena Carrascosa.

? Como tratar a fascitis plantar

Só o podólogo pode diagnosticar a fascia, unha patoloxía que case sempre se resolve así:

  • Diminuír a sobrecarga do pé. Para facelo, recoméndase perder peso (se é necesario), evitar o calzado non apropiado e non permanecer de pé durante moito tempo.
  • Aplicar un automasaje na planta, utilizando xeo e pomada ou realizando certos exercicios específicos de estiramentos para a fascia.
  • Só no caso de que o especialista créao adecuado, recoméndase utilizar taloneras brandas, cuñas de silicona ou persoais para reducir o arco do pé.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

pies-gl

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións