Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fumar e COVID-19: pautas para evitar contagios e os efectos do tabaco

O tabaco e outros derivados supoñen un aumento do risco de transmisión do coronavirus, tanto para a persoa que fuma ou vapea, como para quen están á súa ao redor

Fumar e vapear incrementa o risco de transmisión do coronavirus. E non só na persoa que consome tabaco e outros similares, senón tamén en todo aquel que estea preto, en especial menores. Por iso, resulta fundamental ter en conta unha serie de consideracións co fin de evitar máis contagios de COVID-19 e os efectos que o tabaco ten na saúde de todos. Tanto se te expós deixar de fumar coma se non está nos teus propósitos, atento a este artigo. E se convives cun fumador, tamén.

Fumas? Precaucións para non contaxiarche nin contaxiar

O tabaco e outros derivados supoñen un aumento do risco de transmisión do coronavirus, tanto para a persoa que fuma ou vapea, como para quen están á súa ao redor. Por que? O acto de fumar e de vapear facilita a posible transmisión do virus da man á boca. Se ademais consómense de maneira compartida, como ocorre coas pipas de auga ou os vapeadores, increméntase o risco de transmisión entre as persoas que participan dese consumo. ?De feito, algunhas sociedades científicas e expertos alertan da posibilidade de que ao exhalar o fume ou o vapor —xa sexa de tabaco ou dispositivos electrónicos— expúlsense pequenas pingas respiratorias, e estas pingas poderían ser contaxiosas.

As persoas fumadoras son máis vulnerables á COVID-19 que as non fumadores. Fumar é un factor de risco para esta nova enfermidade, do mesmo xeito que para outras infeccións respiratorias como o arrefriado común, a gripe, a pneumonía ou a tuberculose.? Un dato: para os fumadores, o risco de necesitar ventilación mecánica ou unha cama de UCI debido á COVID-19 é dúas veces maior que no non fumadores.?

Aínda así, se non te expós cambiar o teu hábito de fumar (e outros derivados), propómosche polo menos ter en conta as seguintes precaucións: ?

  • Presta especial atención á hixiene de mans antes e despois de fumar/vapear.?
  • Non fumes con luvas, nin coa máscara na cara. A toxicidade do fume imprégnaos, polo que a exposición a estas sustancias aumenta.?
  • Non compartas, nin pidas a outras persoas que compartan contigo cigarros, cigarros electrónicos ou vapeadores, chisqueiros, pipas, etc.?
  • Cando saias á rúa, evita fumar ou vapear preto doutras persoas.?

Se fumas ou vapeas, trata de limitar os espazos de consumo

Chamamos fume ambiental do tabaco (e outros derivados da nicotina) á mestura resultante de o fume que exhala a persoa que o está consumindo e o fume que se desprende da combustión de o cigarro ou vapeador. ?Trátase dun fume prexudicial para a saúde de todos os que están en contacto con el, en especial os nenos e as nenas, e non se considera que exista un nivel de exposición seguro.

Este fume queda no ambiente, aínda que non o vexamos. Impregna os mobles, as paredes, a roupa das persoas, os téxtiles como cortinas… E mantense neles durante bastante tempo, algo que depende de se é un lugar ao aire libre ou pechado, se se fumaron moitos cigarros ou outros derivados, se se consome nese espazo con frecuencia…?

no tabaco covid-19
Imaxe: jlaatz

Por estes motivos, é recomendable diminuír a exposición ao fume ambiental do tabaco (e outros derivados) a todas as persoas e no maior número de situacións posibles.? Como facelo? Para reducir o risco de exposición a este fume: ?

  • Se resúltache posible, fuma só cando saias de casa ou do teu lugar de traballo. Tentando facelo en lugares que non sexan de tránsito (portas, escaleiras, zonas moi concorridas…), xa que o fume pode quedar no ambiente. Non tires as cabichas ao chan.?
  • Se consumes en casa, tenta buscar un lugar ao aire libre: xardín, balcón, terraza, xanela… e, na súa falta, debaixo do extractor da cociña para evitar que os residuos do fume péguense nas superficies.?
  • Se resúltache posible, evita fumar en espazos pequenos, con escasa ventilación e, en xeral, nos espazos que compartes con máis persoas, sobre todo menores (como, por exemplo, o coche ou o salón).?
  • Se estarás en contacto con bebés e recentemente nados, e consumiches tabaco ou outros produtos relacionados, recomendámosche que che cambies de topa e lávesche ben as mans antes de collelos en brazos.

?Controla e reduce o consumo de tabaco

A situación que estamos a vivir por mor da COVID-19 está a ter gran impacto na nosa vida e tamén na nosa saúde. É normal que percibísemos algúns efectos psicolóxicos como aburrimento, cansazo, incerteza, frustración, etc. A iso súmanse outras realidades complicadas de manexar no económico, laboral e familiar.?

Nesta conxuntura, igual que ocorre con outros elementos como a alimentación, podemos estar a utilizar o tabaco para acougarnos, como unha ferramenta de xestión emocional.? Por iso, é posible que agora mesmo che resulte difícil exporche deixar de fumar ou vapear.

Pero igual si que podes exporche reducir o teu consumo. Mesmo é probable que isto che axude a deixar de fumar nun futuro. ?Que che pode axudar a observar e reducir o teu consumo??

  • ?Coñece o teu consumo. Antes de cada cigarro (ou antes de vapear), feixe esta pequena reflexión: Para que vou consumir ? Podería pasar sen el? Se consideras que podes, faino.?
  • Se aínda non terminaches o cigarro e sentes que xa non o necesitas, non cho acabes. Se non necesitas apuralo, mellor.?
  • Atrasa o primeiro cigarro da mañá uns minutos. Aos poucos, pódeslle ir gañando minutos e acabar fumando menos ao final do día.?
  • Reflexiona acerca de por que che gustaría deixar de fumar ou porque tes interese en fumar menos. Ten presentes os teus motivos. Fainos máis visibles; pode axudarche escribilos nunha lista.?
  • Comparte a túa decisión coas persoas coas que convives e os teus seres queridos; eles poden supor un importante apoio e axuda na túa decisión.

Deixa de fumar

no cigarro covid-19
Imaxe: Tumisu

Se crees que é posible abandonar o tabaco e decides facelo, adiante. Deixar de fumar pode ser difícil, pero podemos axudarche:

  • No teu centro de saúde máis próximo, os profesionais de Atención Primaria poden asesorarche e ofrecerche tratamento farmacolóxico e outros recursos, se o necesitas. ?
  • Desde a Asociación Española Contra o Cancro (AECC) brindámosche: ?
    • Unha web: Sal comigo do tabaco onde, ademais de atopar información sobre o tabaco e axudar ás persoas que queiran deixar de fumar, quere axudar tamén a quen non o son para que os fumadores da súa contorna abandonen esta adicción.
    • Unha guía: ‘Guía para deixar de fumar’.? Guía de lectura con estratexias e pautas dirixidas a romper co consumo de tabaco, facendo fincapé no feito de que fumar é unha conduta aprendida e que, por tanto, pode ser controlada e modificada.
    • Aplicación móbil gratuíta: Respirapp. Permitirache, en catro semanas, levar a cabo o control persoal da túa actividade co tabaco e, se o desexas, compartir a túa experiencia nas redes sociais.
    • Atención especializada: os nosos profesionais pódenche atender en liña para axudarche a planificar mellor o teu desescalada persoal do tabaco. Para saber máis deste recurso, chama a Infocáncer (900 100 036)?.

Abandona o tabaco: cara á nova normalidade

Cando deixas de fumar, a túa vida segue sendo practicamente a mesma, pero hai varios elementos que cambian. Algo parecido ao que está a ocorrer coa chamada “nova normalidade”. ​Parabén!

Etiquetas:

coronavirus tabaco

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións