Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Gran Bretaña desaconsella o consumo de aspirinas aos menores de 16 anos

Sanidade lembra que os prospectos deste fármaco en España preveñen sobre o seu uso en nenos desde 1987

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 24deOutubrode2002

A Oficina de Control de Medicamentos do Reino Unido (MCA) advertiu onte de que a aspirina, comercializada pola compañía farmacéutica alemá Bayer, pode causar aos menores de 16 anos una extrañísima enfermidade coñecida como “síndrome de Reye”, un mal que até a data só se detectou en países de cultura anglosaxoa.

A pesar de ser tan concreta a limitación xeográfica do problema, a alerta fixo saltar as alarmas entre as institucións sanitarias internacionais. Así, o Ministerio de Sanidade español apresurouse a lembrar que en España os prospectos deste fármaco preveñen sobre o seu uso en nenos e adolescentes desde 1987. “Non hai estudos que confirmen a relación entre a aspirina e esta estraña enfermidade”, contestou pola súa banda a compañía farmacéutica, que ten rexistrado un consumo mundial de 216 millóns de comprimidos ao día.

Perda da consciencia

Os riscos do consumo de aspirinas entre os nenos de até doce anos coñécense desde hai décadas. A novidade da advertencia feita polas autoridades sanitarias do Reino Unido é precisamente a ampliación da idade da poboación de risco, que até agora, como no resto da UE, constituíana os menores de 12 anos. “A poboación, con todo, non debe esquecer que a posibilidade de padecer síndrome de Reye é moi pequena”, sinalou o profesor Alasdair Breckenridge, presidente do Comité paira a Seguridade dos Medicamentos. A aparición dun novo caso nun mozo de 13 anos obrigou a revisar as directrices neste país.

Unha síndrome é, por definición, un conxunto de síntomas que se dan cunha incidencia rara. O de Reye está ligado a procesos febrís, de gripe e varicela. De orixe descoñecida, afecta o fígado e ao ril e preséntase con síntomas como vómitos, somnolencia e perdas da consciencia. Tamén se sabe que pode provocar a morte “e pouco máis”, lembrou onte o farmacéutico Juan do Arco, director do Centro de Información do Medicamento de Biscaia. “Sábese tan pouco del que hai autoridades internacionais que nin sequera recoñecen a súa existencia”, afirmou.

Curiosamente, Reino Unido, Estados Unidos e determinados países de influencia anglosaxoa son os únicos do mundo onde se rexistraron casos desta enfermidade. Durante anos, segundo lembrou Do Arco, esta circunstancia atribuíase ás “características étnicas desta poboación”, una teoría que parece do todo descartada.

“Non hai motivo de pánico nin de preocupación, pero tanto os nenos como os seus pais deben estar ben informados”, recalcou Breckenridge. “Hai moitos outros analxésicos que conteñen paracetamol e ibuprofeno indicados paira este grupo de idade e que non están relacionados con esta síndrome”, agregou.

Bayer, mentres tanto, defendeuse cun comunicado oficial. “Tamén se observaron casos de síndrome de Reye tras a inxesta de paracetamol, antieméticos ou en pacientes que non tomaran medicamento algún”, afirmou. A empresa quixo deixar claro que nos últimos anos descubríronse “certos fallos congénitos do metabolismo que poden causar síntomas similares” ao da mencionada síndrome.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións