Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Hemicrania e deporte

A práctica de exercicio físico para tratar as jaquecas podería non resultar do todo eficaz, a pesar de ser unha recomendación habitual

Img mujer dolor Imaxe: Ana Labate

Nada resulta sinxelo cando se fala de hemicrania. Son moitos os factores que a desencadean, as variacións individuais ou as diferenzas na resposta ante os tratamentos propostos. O exercicio físico suave foi, con todo, unha das recomendacións unánimes na maioría dos tratamentos. Pero, é realmente o exercicio tan positivo para combatela? Unha revisión alemá pono en dúbida, polo menos no referente á intensidade dos ataques.

A International Headache Society (IHS) establece varios criterios para determinar que unha persoa padece hemicrania. Debe sufrir na súa vida polo menos cinco ataques que poden durar de catro a 72 horas, sen tratamento ou con tratamento pero sen éxito; debe presentar polo menos dous das seguintes características: hemicrania unilateral (ao carón da cabeza), palpitante e de intensidade moderada a aguda; e, finalmente, polo menos un dos seguintes síntomas asociados: nauseas, vómito e molestia ante o ruído e a luz intensos. Un terzo dos pacientes con hemicrania teñen, ademais, cambios neurológicos, na maioría de casos visuais, que se presentan antes do episodio de hemicrania.

Ambigüidade nas recomendacións

Son moitas as recomendacións que os especialistas dan para mellorar os síntomas da hemicrania. Os beneficios do exercicio físico como parte do tratamento, a pesar de aconsellarse de forma habitual, foi centro de discusións no ámbito teórico. O consenso internacional asegura que o exercicio pode axudar a reducir a frecuencia, a duración e a intensidade dos ataques. Pola contra, hai casos clínicos que suxiren que os episodios de exercicio precipitan estas jaquecas .

O exercicio reduce a intensidade dos ataques de hemicrania, pero non a frecuencia nin a súa duración como se cría ata agora
Unha revisión recente ha recollido agora todos os estudos dispoñibles e casos clínicos de1962 a 2007, que no seu momento investigaron o deporte de resistencia en terapias de hemicrania. A análise, levado a cabo por investigadores da Universidade de Regensburg (Alemaña), conclúe que o exercicio reduce, efectivamente, a intensidade dos ataques de hemicrania, pero non a frecuencia nin a súa duración, tal e como aseguraban estudos anteriores. Os resultados publicáronse en Headache “”, a mesma revista que en pasados anos publicara numerosos estudos que aseguraban cousas ben distintas.

Volker Busch, investigador principal da análise, lembra ante os resultados que o exercicio para tratar a hemicrania está recomendado e mesmo se promociona na maioría de libros de referencia, guías de tratamento ou páxinas web sobre a temática. A maioría destas recomendacións, con todo, fan referencia a estudos “anecdóticos”, explica o experto, que aseguran aínda así que o exercicio regular pode reducir a severidade e a frecuencia da hemicrania, así como eliminala por completo nalgúns casos.

O deporte reduce a intensidade

Na análise, os investigadores examinaron se as recomendacións de exercicio baséanse en datos suficientemente adecuados como para fixar os requirimentos necesarios de deporte. Curiosamente, todos os estudos (oito investigacións e catro casos clínicos) incluíron programas de adestramento de resistencia aeróbica. A maioría de estudos non acharon ningunha redución substancial dos ataques de dor de cabeza ou da duración dos mesmos grazas ao exercicio continuado. En cambio, seis dos estudos si que mostraron unha redución na intensidade da dor.

Segundo os investigadores, hai numerosas limitacións metodolóxicas que pon en dúbida a validez destes estudos: diagnósticos incertos, número demasiado pequeno de casos, estudos sen grupo control e, por último, pouca ou ningunha información sobre os estados de dor de cabeza antes e despois dos estudos. Por tanto, segundo Busch, tan só pódese facer unha estimación pouco segura da validez dos exercicios aeróbicos de resistencia para a hemicrania e requírese, por tanto, máis investigación.

Outros tratamentos

Nin o deporte nin ningunha outra terapia poden suprimir de forma definitiva a hemicrania. E aínda que agora parece ser que o deporte só reduce a intensidade da dor, si que hai outros métodos que axudan a reducir as frecuencias e as duracións. Dependendo da intensidade da jaqueca, os especialistas recomendan desde analxésicos simples, como acedo acetilsalicílico e paracetamol, ata fármacos selectivos dependendo da situación concreta do afectado.

Sumado ao tratamento farmacolóxico, hai outros métodos destinados a non desencadear ataques de hemicrania. Evitar o consumo de certos tipos de alimentos pode axudar a eludir ataques concretos de dor de cabeza: algúns queixos, o alcol ou as noces, son algúns exemplos. Fuxir da tensión, permanecer en ambientes tranquilos ou afastarse dos bulicios son outras das recomendacións dos expertos. A menstruación é un factor desencadenamento que, como é lóxico, é imposible de evitar.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións