Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ioga para a dor de costas

O ioga podería aliviar a dor crónica da parte inferior das costas e mellorar a discapacidade funcional, segundo os expertos

img_yoga list

A dor da parte inferior das costas, agudo ou crónico, é unha das doenzas máis comúns. A pesar do desenvolvemento de técnicas que ofrecen imaxes detalladas da columna vertebral, na maioría dos casos non se descobren as súas causas. O tratamento actual baséase en dous puntos: a terapia farmacolóxica e a actividade física moderada e controlada. Neste artigo explícase por que entre as actividades recomendadas está o ioga, xa que axuda á recolocación postural e ofrece a relaxación necesaria para aliviar a dor.

Img yoga art def
Imaxe: sazztastical

Unha revisión recente de oito estudos levados a cabo por científicos da University of British Columbia (Canadá) revelou que o ioga tería un efecto de moderado a alta fronte á dor crónica situado na parte inferior das costas e fronte á discapacidade funcional asociada. Os expertos presentaron os resultados na reunión anual da American Chronic Pain Association (ACPA). O oito investigacións analizadas incluían a 743 pacientes.

Con todo, os especialistas explican que aínda falta coñecer se as mellorías observadas débense só ao ioga ou para os efectos, en xeral, da actividade física e as expectativas de recuperarse dos pacientes, posto que ningún dos estudos revisados había comparado esta actividade con outros tratamentos con movemento (exercicios de musculación ou de adestramento cardiovascular).

Ioga como tratamento complementario

Sumado ao tratamento habitual, o ioga podería ser un método terapéutico complementario moi eficaz. Os investigadores recomendan, no entanto, que os pacientes busquen a un profesional con experiencia en dor crónica de costas. De feito, aconsellan primeiro falar co médico para que este especifique que movementos hai que evitar e achegar toda a información ao profesor de ioga, co onjeto de que este coñeza as limitacións e poida realizar as modificacións pertinentes para que a actividade sexa beneficiosa para o afectado. Para iso, lembran os expertos, é importante traballar con profesionais cualificados.
Facer ioga equilibra a flexibilidade e a forza dos músculos do corpo, a miúdo o verdadeiro culpable da dor, e libera a tensión muscular
A idea é lograr un tratamento holístico da dor, que non só se centra nos síntomas, senón en toda a persoa. Deste xeito, lógrase restablecer cada unha das doenzas que se poidan manifestar. O procedemento holístico mellora a conduta ao adoptar hábitos beneficiosos e, mesmo, a función neurológica, ao modificar como o cerebro procesa a dor. No entanto, os especialistas insisten en que aínda que o ioga pode ser moi beneficioso para aliviar esta doenza, hai que respectar os límites impostos pola dor. Isto implica necesariamente “escoitar” ao corpo, habilidade que proporciona esta actividade en si mesma.

Ioga, mente e corpo

A dor lumbar crónico é un dos trastornos máis difíciles de atender, en especial nos adultos maiores, xa que os fármacos utilizados para loitar contra iso teñen unha efectividade limitada e efectos secundarios graves. Facer ioga equilibra a flexibilidade e a forza dos músculos do corpo, a miúdo o verdadeiro culpable da dor, e libera a tensión muscular.

A clave da práctica do ioga é que ten unha dobre faceta: a física e a relaxación. A maior parte das investigacións que tratan de dilucidar os seus beneficios constatan tamén que os exercicios de flexibilidade que se realizan non mostraron ser eficaces de forma illada, como ocorrería co deporte aeróbico. En realidade, son as técnicas de relaxación as que achegan beneficios, xa que reducen de forma significativa a dor debida á modulación do sistema nervioso e a estimulación do sistema límbico.

Son moitos os traballos científicos que nos últimos anos constataron as bondades do ioga. Un estudo de 2012 publicado en Journal ‘Pain’ confirmaba que pode reducir a dor xeral nun 24%, a fatiga nun 30% e a depresión nun 42%. Outros estudos tamén lle outorgan beneficios para o tratamento da asma ou para colaborar na redución da hipertensión arterial.

Os beneficios do ioga

Para a práctica do ioga, é importante buscar un centro especializado con profesores certificados, sobre todo cando se padece algunha enfermidade. Ao haber máis de 100 prácticas distintas de ioga, recoméndase probar varios estilos antes de decidirse por un. Para as persoas con dor de costas, o adxectivo que define o mellor estilo posible é suave, aínda que hai dispositivos que axudan a realizar de maneira máis fácil os movementos. É importante ser paciente, posto que ata que os beneficios asíntanse requírese tempo. Recoméndase levar roupa clara, transpirable e cómoda, proverse sempre de auga para beber e non comer polo menos dúas horas antes dunha sesión.

Ioga para todos

O ioga é un exercicio ao alcance de todos, con independencia da idade e das enfermidades que se padezan. De feito, na actualidade aumentou de forma significativa a súa oferta para a terceira idade. Mellora a súa calidade de vida, porque se adapta ás condicións de cada persoa con movementos suaves, aumenta a autoestima e ten unha influencia positiva no estado de ánimo. Cada postura serve para estimular a circulación dunha zona corporal, co obxectivo de rexenerar o estado dos órganos e do sistema muscular. En calquera das súas modalidades produce un cambio tanto físico como de equilibrio interior.

Mellora a circulación sanguínea, as articulacións e a flexibilidade muscular. Non só exercítanse os músculos, a forza, a resistencia e o equilibrio, senón tamén os órganos internos. Así mesmo, axuda a activar o metabolismo, osixénase o organismo e restablece o funcionamento intestinal.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións